Ποιο ηλεκτρικό μοντέλο έχει διανύσει 580.000 χλμ. με την εργοστασιακή του μπαταρία;

Οι συσσωρευτές διατήρησαν το 87% της συνολικής χωρητικότητάς τους μετά από εκατοντάδες χιλιάδες χλμ. και εκατοντάδες ταχυφορτίσεις.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος. Μετά από μια σχετικά «ήσυχη» χρονιά το 2024, η φετινή χρονιά υπόσχεται να είναι πολύ καλύτερη για την ηλεκτροκίνηση.
Αυτό ήδη φαίνεται και από τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι οποίες έχουν ξεκινήσει να σημειώνουν αύξηση και σύμφωνα με τους διεθνείς αναλυτές αυτό το θετικό κλίμα θα συνεχιστεί.
BUY NOW

Μια μπαταρία πολύ μεγάλης διάρκειας
Ωστόσο, ορισμένα σημεία εξακολουθούν να ανησυχούν τους αυτοκινητιστές. Και μεταξύ αυτών, πολλά σχετίζονται με την μπαταρία. Εκτός από τον φόβο της αυτονομίας ή ότι δεν θα βρουν σταθμό φόρτισης, οι οδηγοί φοβούνται και κάτι άλλο. Η διάρκεια ζωής του συσσωρευτή είναι στην πραγματικότητα ένα σημείο που αποθαρρύνει πολλούς πιθανούς αγοραστές, οι οποίοι φοβούνται από το κόστος αντικατάστασης. Λογικός φόβος, όταν γνωρίζουμε ότι το τελευταίο αντιπροσωπεύει περίπου το 40% της συνολικής τιμής του αυτοκινήτου.
Ωστόσο, η αντικατάσταση της μπαταρίας εξακολουθεί να είναι πολύ σπάνια, και αυτό έχει αποδειχθεί πολλές φορές από αρκετές μελέτες. Τίποτα όμως δεν ξεπερνά τις πραγματικές εμπειρίες για να φτάσει στο βάθος. Ένας οδηγός Hyundai Ioniq 5 φαίνεται ότι έχει διανύσει πάνω από 580.000 χλμ. με την αρχική του μπαταρία!
Και ο αυτοκινητιστής συνεχίζει να κινείται με το ίδιο αυτοκίνητο και σήμερα έχει διανύσει πάνω από 666.000 χλμ. με το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο. Ωστόσο η Hyundai αντικατέστησε δωρεάν την μπαταρία στο Ioniq 5 όταν είχε ξεπεράσει τις 580.000 χλμ. καθώς ακόμη και το εργοστάσιο εντυπωσιάστηκε από τις επιδόσεις του οδηγού που χρησιμοποιεί το Ioniq 5 με το οποίο διανύει κάθε μήνα πάνω από 16.000 χλμ.
Θα πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι η αρχική μπαταρία του Hyundai Ioniq 5 διατήρησε το 87% της συνολικής χωρητικότητάς της όταν αντικαταστάθηκε στα 580.000 χλμ., παρόλο που το αυτοκίνητο επαναφορτιζόταν τακτικά σε ταχυφορτιστές. Κάτι που αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι αυτή η μέθοδος φόρτισης δεν είναι ιδιαίτερα επιβλαβής. Με την προϋπόθεση, ωστόσο, ότι τηρείτε ορισμένους κανόνες, όπως το γέμισμα της μπαταρίας μόνο από 20 έως 80%.

Το περιστατικό με το Hyundai Ioniq 5 έρχεται να προστεθεί στο άλλο περιστατικό με τον οδηγό ενός Tesla Model S να έχει διανύσει πάνω από 700.000 χλμ. με την αρχική του μπαταρία.
Και σε αυτή την περίπτωση το ηλεκτρικό σεντάν χρησιμοποιείται εντατικά καθημερινά. Και ακόμη και ο ηλεκτροκινητήρας δεν έχει αντικατασταθεί. Οπότε ουσιαστικά έχει καταρριφθεί ο μύθος σύμφωνα με τον οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι μπαταρίες τους δεν αντέχουν για πολύ καιρό.
Την ίδια στιγμή μια μελέτη επιβεβαίωσε μάλιστα ότι η διάρκεια ζωής των συσσωρευτών ήταν μεγαλύτερη σε πραγματικές συνθήκες από ό,τι σε εργαστηριακές δοκιμές. Από την πλευρά της, η Tesla είχε αποδείξει ότι η μπαταρία ενός Model 3 ή Model Y χάνει μόνο το 15% της χωρητικότητας μετά από περισσότερα από 320.000 χλμ. χρήσης ενώ το αντίστοιχο ποσοστό μειώνεται σε 12% για το Model S και Model X.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ