
Ποσοστό που αγγίζει το 85% των σημερινών ιδιοκτητών μιας Jaguar δεν δείχνει διατεθειμένο να αγοράσει τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της βρετανικής εταιρείας - η οποία παραδέχεται ότι χάνει πελάτες με τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, και πόσο μάλλον εκείνες των hyper-premium και σπορ αυτοκινήτων όπως η Jaguar, βρίσκονται τα τελευταία χρόνια εμπρός στον κίνδυνο αποξένωσης με την πελατεία τους - καθώς κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ελπίζοντας να προσελκύσουν νέους αγοραστές.

Σε αυτή την κατάσταση βρίσκεται η Jaguar, και το παραδέχθηκε και ο γενικός διευθυντής της, Roden Glover, σε συνέντευξή του στο Auto Express. Σύμφωνα με όσα είπε ο Glover, η Jaguar γνωρίζει ότι έως και το 85% των σημερινών πελατών της θα επιλέξουν άλλες μάρκες.
BUY NOW
Δεν μπορεί να τους αντικαταστήσει όλους, τουλάχιστον όχι μακροπρόθεσμα, καθώς τα νέα ηλεκτρικά της μοντέλα θα απευθύνονται σε πιο εύπορους αγοραστές.
Η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει τη μετατροπή της σε μάρκα χαμηλότερου όγκου παραγωγής, αποσύροντας σταδιακά τα παλαιότερα μοντέλα της. Αυτό οδήγησε σε πτώση των πωλήσεων: 33.000 μονάδες πωλήθηκαν το 2024, έναντι 181.933 το 2018 - μια μείωση της τάξης του 82%.
Το 2024 έφερε τέλος της παραγωγής των XE, XF, F-Type, E-Pace και I-Pace, κι έτσι στη γραμμή παραγωγής έμεινε μόνο η F-Pace - κι αυτή για λίγο ακόμα. Το 2025, οι πωλήσεις αναμένεται να πέσουν ακόμη περισσότερο, καθώς και αυτό το μοντέλο θα αποσυρθεί σύντομα.

Για να γίνει βιώσιμη και κερδοφόρα, η Jaguar πρέπει να "δημιουργήσει και να προσελκύσει μια νέα πελατειακή βάση", δηλώνει ο Glover. Αλλά ποιοι θα είναι οι νέοι πελάτες; Στόχος της εταιρείας είναι οι εύποροι κάτοικοι πόλεων, οι οποίοι θα προσελκυστούν από τον πολυτελή σχεδιασμό των μοντέλων της.
Η εταιρεία πιστεύει ότι για αυτούς, το κινητήριο σύνολο δεν θα είναι τόσο σημαντικό όσο η εμφάνιση και η ποιότητα του εσωτερικού. Για παράδειγμα, η Jaguar ελπίζει ότι οι πελάτες των κορυφαίων F-Type μπορεί να ενδιαφερθούν για το νέο ηλεκτρικό GT της.

Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι το επερχόμενο μοντέλο δεν θα διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς η εταιρεία είναι αποφασισμένη να γίνει αποκλειστικά ηλεκτρική. Ο ίδιος ο Glover θεωρεί ότι μέχρι το 2030 η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί στην αγορά και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει ακόμη παρουσιάσει πραγματικά συναρπαστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.