Η αναβίωση της Delta είναι συχνά στα χείλη των φίλων των ιταλικών αυτοκινήτων, αλλά ίσως να καθυστερήσει λίγο παραπάνω μιας και η Lancia φέρεται να αποφάσισε να τη βασίσει σε διαφορετική πλατφόρμα.
Ο αρχικός προγραμματισμός για τη νέα γενιά της Lancia Delta ήταν να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2028, αλλά τώρα ίσως υπάρξει μια μικρή καθυστέρηση που θα τη μεταθέσει για το 2029 - καθώς το γαλλικό περιοδικό L’Argus αναφέρει πως η εταιρεία του Τορίνου άλλαξε τα σχέδιά της για την αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου.
Η Lancia Delta αρχικά προοριζόταν να βασιστεί στην πλατφόρμα STLA Medium, αλλά σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες θα χρησιμοποιήσει την STLA Small. Η δεύτερη, που θα κάνει το ντεμπούτο της στο Peugeot 208 το 2026, προοριζόταν αποκλειστικά για αυτοκίνητα της κατηγορίας B. Ωστόσο, τα σχέδια άλλαξαν και η STLA Small θα φιλοξενήσει πλέον και μοντέλα της κατηγορίας C.
BUY NOW
Η απόφαση αυτή φαίνεται να συνδέεται με το υψηλό κόστος της πλατφόρμας STLA Medium, η οποία πλέον θα περιοριστεί σε SUV και crossovers μεγαλύτερων κατηγοριών - όπως στο ανώτερο μοντέλο Lancia Gamma.
Έτσι, η Lancia Delta μεταφέρεται στην πιο προσιτή πλατφόρμα STLA Small, με συνέπεια το λανσάρισμά της να καθυστερήσει κατά ένα έτος. Αντί για το 2028, το νέο μοντέλο αναμένεται να φτάσει στις αγορές το 2029, παράλληλα με τα νέα Peugeot 308 και Opel Astra.
Επίσης, δεν αποκλείεται να έχουν υπάρξει αλλαγές και σχετικά με τις μονάδες ισχύος του ιταλικού hatchback. Με τα τωρινά δεδομένα, η νέα Lancia Delta θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά σε ηλεκτρική έκδοση, με ισχύ που θα φτάνει έως και τους 245 ίππους και αυτονομία περίπου 500 χιλιόμετρα.
Ωστόσο, με τις πρόσφατες αλλαγές στη διοίκηση της Stellantis, τα σχέδια ενδέχεται να τροποποιηθούν και να προστεθούν και υβριδικές εκδόσεις στην γκάμα, χάρη στις δυνατότητες της πλατφόρμας STLA Small.
Με δεδομένα όλα αυτά, επίσης, η ισχυρή έκδοση HF της νέας Delta που θα αναβιώσει το θρυλικό αγωνιστικό “πνεύμα” του μοντέλου στην ιστορία των ράλι, έχει πλέον προγραμματιστεί για το 2030 αντί για το 2029, όπως αρχικά προβλεπόταν.
Μια από τις πληροφορίες που διαρρέουν, αλλά δεν έχουν επιβεβαιωθεί, είναι ότι η Stellantis σκοπεύει όλο το συνδυασμό πλατφόρμας και μονάδων ισχύος της Delta να τον υιοθετήσει και στο αντίστοιχο μοντέλο της Alfa Romeo, την αναβίωση της Alfetta, που πιθανώς θα αποτελέσει το διάδοχο της Giulietta.