Η Leapmotor γυρνάει την πλάτη στην Πολωνία -Για ποιον λόγο ακυρώνει την επένδυση

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Leapmotor, που συνεργάζεται με τον όμιλο Stellantis, εγκατέλειψε τα σχέδια παραγωγής του ηλεκτρικού crossover B10 στην Πολωνία, για πολιτικούς λόγους.
Πίσω από την απόφαση της Leapmotor να αναζητήσει άλλο εργοστάσιο για την παραγωγή του B10 κρύβεται η απόφαση της Πολωνίας να υποστηρίξει την επιβολή επιπρόσθετων δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Με αυτή την εξέλιξη, μεταξύ άλλων, η απόφαση της κινεζικής κυβέρνησης να ζητήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της να αναθεωρήσουν επενδύσεις σε χώρες της ΕΕ που υποστήριξαν τους δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα, παίρνει πλέον σάρκα και οστά.
BUY NOW
Θυμίζουμε ότι οι δασμοί που επέβαλε η ΕΕ αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα, ακόμα κι αν πρόκειται για ευρωπαϊκές μάρκες όπως η Cupra, η Dacia ή η Mini. Ωστόσο, αυτοκίνητα που παράγονται στην ΕΕ, όπως το Leapmotor T03 που συναρμολογείται ήδη στην Πολωνία με κινεζικά εξαρτήματα, δεν επηρεάζονται.

Έτσι λοιπόν, τα σχέδια της Leapmotor να ξεκινήσει την παραγωγή του B10 στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας ματαιώθηκαν, και η εταιρεία αναζητά εναλλακτική λύση. Συγκεκριμένα, εξετάζει εργοστάσια της Stellantis στη Σλοβακία ή στη Γερμανία, δηλαδή σε χώρες ψήφισαν κατά της επιβολής δασμών.
Σημειώνεται ότι στο εργοστάσιο της Trnava της Σλοβακίας η Stellantis θα ξεκινήσει σύντομα την παραγωγή του νέου Citroen C3 Aircross και του νέου Opel Frontera, ενώ στο εργοστάσιο του Eisenach της Γερμανίας κατασκευάζεται το νέο Opel Grandland.

Η Leapmotor, που ιδρύθηκε το 2015 στη Hangzhou της Κίνας, όπου βρίσκεται η βάση της, έχει από το 2023 τη στήριξη της Stellantis - κατόχου του 20% των μετοχών της. Το εγχείρημα Leapmotor International, στο οποίο η Stellantis έχει το 51%, είναι υπεύθυνο για την εμπορική επέκταση της Leapmotor εκτός Κίνας.