Η εταιρεία της Χιροσίμα φέρεται να κλίνει προς την απόφαση να διαθέσει στην Ευρώπη το ΕΖ-6, ως διάδοχο του Mazda6, τόσο σε plug-in υβριδική όσο και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Είναι προφανές, μόνο και μόνο από την εμφάνιση του αυτοκινήτου και βάσει των σύγχρονων τεχνολογιών που εξελίσσει η Mazda, ότι μια τέτοια κίνηση θα ανησυχούσε τους Γερμανούς premium κατασκευαστές - σε μια κατηγορία που μέσα στην επόμενη διετία θα υποδεχθούν και την ολοκαίνουρια Alfa Romeo Giulia.
Το ΕΖ-6 παρουσιάστηκε από τους Ιάπωνες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Πεκίνου του περασμένου Απριλίου. Είναι ένα στιλάτο και δυναμικό sedan, ο προφανής διάδοχος του Mazda6, αλλά εκείνη τη στιγμή η εταιρεία ξεκαθάριζε ότι το προόριζε μόνο για την κινεζική αγορά.
BUY NOW
Ωστόσο, τώρα φαίνεται πως τα στελέχη της Mazda κάνουν δεύτερες σκέψεις για την τελευταία αυτή παράμετρο, και εξετάζουν το ενδεχόμενο να στείλουν το ΕΖ-6 στην παγκόσμια αγορά. Προς το παρόν μελετούν τη βιωσιμότητα μιας τέτοιας πιθανότητας -ειδικά με δεδομένο ότι το Mazda6 στα τελειώματά του δεν διέγραφε ικανοποιητική εμπορική πορεία- αλλά δεν μπορούν ακόμη να επιβεβαιώσουν ότι θα φτάσει στην Ευρώπη.
Το ΕΖ-6 παράγεται στην Nanjing της Κίνας, συνεπώς ένα από τα εμπόδια που αντιμετωπίζει είναι οι δασμοί που έχει επιβάλλει η Ευρώπη στα αυτοκίνητα που προέρχονται από την ασιατική χώρα. Αυτό δεν είναι πρόβλημα για το μοναδικό μέχρι στιγμής ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mazda, το MX-30, διότι παράγεται στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας.
Η Mazda εξέλιξε το ΕΖ-6 σε συνεργασία με την κινεζική Changan, η οποία με τη σειρά της συνεργάζεται με τον κολοσσό της Huawei. Έτσι, χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα ΕΡΑ1 (που έχει και το Changan L07), εξελιγμένη ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το μήκος του είναι αρκετά μεγάλο -4,92 μέτρα-, που σημαίνει ότι ο ΕΖ-6 είναι αντίστοιχο του νέου Audi A6 e-tron, και κατά 5 εκατοστά μεγαλύτερο του τρέχοντος Mazda6. Το πλάτος του είναι 1,89 μέτρα, το ύψος 1,48 μέτρα και το μεταξόνιο 2,89 μέτρα.
Οι κινητήρες του ΕΖ-6 δεν είναι γνωστοί, αλλά τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι έχει ήδη καταχωρηθεί στο Υπουργείο Βιομηχανίας της χώρας με δύο επιλογές: μια ηλεκτρική με 258 ίππους και μια plug-in υβριδική με 218 ίππους.