Η αρχιτεκτονική SSP (Scalable Systems Platform) που εξελίσσουν από κοινού οι Volkswagen, Audi και Porsche θα κάνει ντεμπούτο το 2026 και θα φιλοξενεί ηλεκτροκινητήρες αστονομικής ισχύος ως και 1.700 ίππων.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen Oliver Blume επιβεβαίωσε όλα τα παραπάνω, λέγοντας ότι η SPP θα ταιριάζει από αυτοκίνητα πόλης μέχρι ηλεκτρικά sportscars, και βάζοντας τέλος στις υπόνοιες άλλων διοικητικών του ομίλου -όπως του CEO της Volkswagen- Thomas Schafer τους τελευταίους μήνες που ανέφεραν ότι η SSP δεν θα είναι έτοιμη πριν από το 2028, λόγω καθυστερήσεων στην εξέλιξη του λογισμικού και του προγράμματος Artemis.
Ο αρχικός προγραμματισμός για την SSP -που ανακοινώθηκε από τη VW το 2021- ήταν να φιλοξενεί συστήματα ηλεκτροκίνησης έως και 1.100 ίππων, όμως ο Blume επιβεβαίωσε ότι εντέλει θα φτάσει στους 1.700 hp.
BUY NOW
Δεδομένου του εύρος των αυτοκινήτων που θα καλύπτει η πλατφόρμα, η Volkswagen φιλοδοξεί να τη χρησιμοποιήσει σε 40 εκατομμύρια EV της στο πλαίσιο της προσπάθειας για οικονομίες κλίμακας που θα μειώσουν το κόστος παραγωγής και συνεπώς και τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα προσεχή χρόνια.
Ο Blume επιβεβαίωσε πως τα «περισσότερα» αυτοκίνητα που θα βασιστούν στην SSP θα πετύχουν εξισορρόπηση του περιθωρίου κέρδους με αυτό που αφήνουν σήμερα τα αυτοκίνητα του ομίλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. «Η πλατφόρμα αντιπροσωπεύει μέχρι και ποσοστό 75% του κόστους ενός BEV [αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου] σε σχέση με το μόλις 10% των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης», εξήγησε ο Γερμανός.
Όσο για τις μπαταρίες, σε αυτό τον τομέα οι οικονομίες κλίμακας θα επιτευχθούν από τον όμιλο VW με τις κυψελές «Unified» που θα κατασκευάζονται στα εργοστάσια που χτίζει η γερμανική εταιρεία. Οι κυψέλες αυτές θα προσαρμόζονται σε μεγάλο εύρος οχημάτων και θα μπορούν να προσαρμόζονται σε κάθε είδους χημική σύσταση, όπως στην οικονομικότερη LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος).
Σύμφωνα με τον Blume, τα αυτοκίνητα της πλατφόρμας SSP θα πετυχαίνουν σε ιδανικές συνθήκες φόρτιση σε ποσοστό 10 έως 80% κατά μέσο όρο σε 12 λεπτά, που είναι το ένα τρίτο σε σχέση με τα 35 λεπτά που χρειάζονται τα σημερινά ηλεκτρικά του ομίλου που βασίζονται στην ηλεκτρική πλατφόρμα ΜΕΒ.
Παράλληλα, το λογισμικό 2.0 σε συνδυασμό με τις δυνατότητες της SSP θα πετύχουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4, που σημαίνει ότι κατά διαστήματα ο οδηγός θα μπορεί να απομακρύνει την προσοχή του από την οδήγηση και το δρόμο.
Κατά τα άλλα, προκειμένου να μειωθεί το κόστος κάθε εταιρεία του ομίλου εξελίσσει το δικό της μερίδιο της πλατφόρμας SSP, βάσει του μεγέθους και του κόστους των μοντέλων της. Τα τμήματα της αρχιτεκτονικής που αφορούν στα supermini και στα αυτοκίνητα πόλης εξελίσσονται από τη Volkswagen, και θα χρησιμοποιούνται από τις Cupra, Skoda και Audi. Η Audi εξελίσσει ό,τι αφορά στα συμπαγή και μεσαία αυτοκίνητα και θα δανείσει την τεχνολογία αυτή στις Volkswagen, Porsche και Skoda.
Τέλος, τα εξαρτήματα στα οποία εργάζεται η Porsche αφορούν στα μεγάλα αυτοκίνητα και θα τα χρησιμοποιήσουν οι Audi, Bentley και Lamborghini σε συνολικα 1,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα των τεσσάρων αυτών εταιρειών μέχρι το 2038, που θα αποφέρουν έσοδα της τάξης των 150 δισεκατομμυρίων ευρώ χάρη στα «άκρως ελκυστικά περιθώρια κέρδους», όπως είπε ο Blume στους επενδυτές του ομίλου. Κι επιπλέον, το κόστος εξέλιξης θα είναι μειωμένο κατά 30% σε σχέση με την ΜΕΒ.
Θυμίζουμε ότι πριν από την SSP ο όμιλος του Wolfsburg θα παρουσιάσει την πλατφόρμα PPE (Premium Performance Electric) που εξέλιξαν οι Audi-Porsche και θα χρησιμοποιεί και η Bentley, ξεκινώντας από την ηλεκτρική Porsche Macan και το Audi Q6 e-Tron το 2024. Επίσης, η αρχιτεκτονική MEB+ αναμένεται το 2025 ως μια εκσυγχρονισμένη εκδοχή της MEB για τη μείωση κατά 50% των χρόνων φόρτισης, μέχρι την έλευση της SSP.