Η Suzuki παρουσιάζει στο Μιλάνο το πρώτο ηλεκτρικό Vitara στην ιστορία της και το carandmotor.gr βρίσκεται εκεί για να συστηθεί με το νέο σπουδαίο κεφάλαιο του μοντέλου από κοντά.
Μία από τις σημαντικότερες πρεμιέρες μοντέλων στη σύγχρονη ιστορία της πραγματοποίησε η Suzuki στο Μιλάνο, μιας και αποκάλυψε το ηλεκτρικό Vitara, το πρώτο μηδενικών ρύπων μοντέλο που έχει κατασκευάσει.
Αυτό θα σταδιοδρομήσει με την ονομασία "e Vitara" και αποτελεί ένα μοντέλο-ορόσημο για την ιαπωνική μάρκα, δεδομένου ότι θα φροντίσει για τη μετάβασή της στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει μέσα στο 2025 και στο τέλος του συγκεκριμένου έτους θα διατεθεί και στην Ελλάδα.
BUY NOW
Ο εκδρομικός χαρακτήρας του υφιστάμενου Vitara κληροδοτείται και στο μηδενικών ρύπων, χάρη στην ηλεκτρική τετρακίνηση "ALL GRIP e", ενώ υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport. Επιπλέον αυτού, θα υπάρχει και έκδοση με κίνηση στους 2 τροχούς.
Το e Vitara, το οποίο βασίζεται στο πρωτότυπο "eVX", έχει μήκος 4.275 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ., ύψος 1.635 χλστ. και μεταξόνιο 2.700 χλστ. με διαστάσεις ελαστικών 225/55 R18 ή 225/50 R19 και απόσταση από το έδαφος 180 χλστ.
Σε επίπεδο σχεδίασης, το e Vitara βαδίζει σε πιο σύγχρονα σχεδιαστικά μονοπάτια συγκριτικά με το υπάρχον μοντέλο. Στο μπροστινό μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα σχήματος "Υ", με το καπό να φέρει γραμμώσεις που χαρίζουν στο μοντέλο μια ιδιαίτερα δυναμική εμφάνιση.
Αυτή ενισχύεται περισσότερο από τις δυναμικές γραμμές στο πλαϊνό μέρος, τους φουσκωμένους θόλους των μεγάλων τροχών, ενώ στο πίσω μέρος απαντώνται σύγχρονης σχεδίασης φωτιστικά σώματα που γεφυρώνονται μεταξύ τους.
Το εσωτερικό του Vitara είναι πλήρως διαφοροποιημένο συγκριτικά με αυτό του υπάρχοντος μοντέλου, με μεγάλη πρωταγωνίστρια μια ενοποιημένη οθόνη για το σύστημα πολυμέσων και τον πίνακα οργάνων, ενώ υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες στο κέντρο του παρμπρίζ για τον έλεγχο βασικών λειτουργιών, συμπεριλαμβανομένου του κλιματισμού.
Το κινητήριο σύστημα αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και το inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που σχεδιάστηκαν για ασφάλεια και αξιοπιστία. Επιτυγχάνει σβέλτες επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει από χαμηλές σε υψηλές ταχύτητες.
Θα προσφέρεται με δύο εκδόσεις μπαταριών 49 (δικίνητη έκδοση) ή 61 kWh (δικίνητη ή τετρακίνητη έκδοση), ενώ η απόδοση του συστήματος κίνησης βρίσκεται στους 144 ίππους για την πρώτη έκδοση μπαταρίας, αλλά και στους 174 (4X2) ή 184 PS στην τετρακίνητη έκδοση, με τη ροπή στη συγκεκριμένη περίπτωση να φτάνει τα 300 Nm.
Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή έξοδο από δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινιάρουν και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).
Τέλος, το e Vitara φέρει νέο δάπεδο-πλατφόρμα «HEARTECT-e» ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με ελαφριά δομή, προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, και ευρύχωρο εσωτερικό.
Η δομή του δαπέδου έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Περισσότερα στοιχεία για το πρώτο ηλεκτρικό Vitara της ιστορίας και κυρίως, την αυτονομία του ή την ηλεκτρική του κατανάλωση θα γνωρίζουμε το αμέσως επόμενο διάστημα, μέχρι και την έναρξη της κυκλοφορίας του στους δρόμους.