Κινεζικός «δράκος»: Το ηλεκτρικό hypercar της BYD πάτησε Ευρώπη

BYD YangWang U9

Ένας «κεραυνός» από την Κίνα εξελίσσεται αυτό τον καιρό στην πίστα του Nurburgring: το BYD YangWang U9, που κοστίζει 10 φορές λιγότερο από μία Rimac Nevera.

To κινεζικό hypercar, βασισμένο στην αρχιτεκτονική a4 της BYD, κοστίζει στην χώρα του 218 χιλιάδες ευρώ - σε σχέση με τα 2 και κάτι εκατομμύρια της Nevera ή της Pininfarina Battista. Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του αποδίδουν μαζί 1.287 ίππους και 1.200 Nm ροπής, “εκτοξεύοντάς” το από στάση στα 100 km/h σε μόλις 2,36 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η YangWang είναι η hyper-premium εταιρεία της BYD και το U9 είναι το δεύτερο μοντέλο της, μετά από το υπερ-πολυτελές SUV με την ονομασία U8 - που έκανε το ντεμπούτο του τον περασμένο Νοέμβριο με την τιμή (στην Κίνα) λίγο πάνω από 140.000 ευρώ.

Για την εταιρεία της Shenzhen το U8 είναι η δική της απάντηση σε αυτοκίνητα όπως η Mercedes G-Class και το Land Rover Defender. Το U9 δεν έχει το ειδικό βάρος του ονόματός του γιανα τα βάλει με τις Porsche, Ferrari ή Lamborghini, τουλάχιστον όχι ακόμα, αλλά εξυπηρεί έναν άλλο σκοπό για τη BYD.

Ο σκοπός αυτός είναι να ακολουθήσει την τακτική της Tesla που ξεκίνησε με το Model S των 100.000 ευρώ για να αποδείξει την αποδοτικότητα των συστημάτων της στην ηλεκτροκίνηση - και βάσισε σε αυτή την τακτική την επιτυχία των Model 3 και Model Y που θα ακολουθούσε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναμφίβολα, για την κινεζική εταιρεία η παρουσίαση ενός hypercar με την αιχμή της ηλεκτρικής τεχνολογίας και με επιδόσεις αντίστοιχες μιας θερμικής Bugatti Chiron, ή και μιας Ferrari SF90 Stradale, είναι ένα καλό προωθητικό βήμα.

Με μήκος 4,966 μέτρων, το BYD YangWang U9 έχει το μέγεθος της Lamborghini Aventador. Βασισμένο στην αρχιτεκτονική a4 της κινεζικής εταιρείας, διαθέτει το εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα BYD DiSus-X για τον έλεγχο του αμαξώματος.

Μέσω του συστήματος αυτού, η ανάρτηση (που έχει διαδρομή 75 mm) μεταβάλλει το ύψος του δαπέδου από την άσφαλτο αναλόγως των αναγκών και των συνθηκών. Το δάπεδο κρύβει την μπαταρία σιδήρου-φωσφόρου χωρητικότητας 80 kWh, που του χαρίζει αυτονομία 465 km (σε φυσιολογικούς, φυσικά, ρυθμούς).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, στο κόκπιτ του YangWang U9 συναντάμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και την κάθετη κεντρική οθόνη των 12,3'', με προηγμένη ηλεκτρονική ευφυΐα χάρη στα συστήματα DiLink και DiPilot. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κινεζικό αυτό ηλεκτρικό hypercar αναμένεται να κάνει σύντομα το ταξίδι και για την ήπειρό μας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ