Τα πρώτα πρωτότυπα δοκιμών του νεόυ, αμιγώς ηλεκτρικού Renault 5 βγήκαν στους γαλλικούς δρόμους, και δεν φαίνεται να έχουν σημαντικές διαφορές από το μέχρι στιγμής εκθεσιακό πρωτότυπο.
Κατά συνέπεια, μπορούμε να περιμένουμε ότι η αναβίωση του θρυλικού Renault 5 μετά από τρεις δεκαετίες, το νέο R5 που θα διατίθεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, θα είναι στην έκδοση παραγωγής του πολύ κοντά σε ό,τι έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής η γαλλική εταιρεία.
Μέχρι πρότινος η Renault δοκίμαζε τα ηλεκτρικά μέρη του νέου R5 σε ένα πολύ παράξενο πρωτότυπο υβρίδιο, ένα υπερυψωμένο Clio με περίεργη μάσκα. Όμως, τώρα για πρώτη φορά οι Γάλλοι δοκιμάζουν το R5 καθαυτό, αν και με πλήρες καμουφλάζ.
BUY NOW
Ωστόσο, το καμουφλάζ αυτό δεν κρύβει το γεγονός ότι η έκδοση παραγωγής του νέου R5 θα είναι πολύ κοντά στην εικόνα του πρωτοτύπου: τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα μοιάζουν πανομοιότυπα, όπως και η γενικότερη σιλουέτα.
Ορισμένες διαφορές που εντοπίζονται αφορούν στο νέο αεραγωγό κάτω από τον προφυλακτήρα, όπως στεγάζονται οι διάφοροι αισθητήρες και ραντάρ, οι μεγαλύτεροι καθρέπτες, οι συμβατικές (αντί για χωνευτές) χειρολαβές στις εμπρός πόρτες και η κεραία τύπου «πτερυγίου καρχαρία» στην οροφή.
Επίσης, το πίσω τζάμι μοιάζει να είναι αρκετά μικρό, αν και μπορεί εν μέρει να καλύπτεται από το καμουφλάζ. Αυτό σίγουρα συμβαίνει με τα πίσω, κάθετα φώτα, που ήταν αρκετά μεγάλα στο πρωτότυπο και δείχνουν να καλύπτονται με μεγάλο βαθμό στα πρώτα αυτοκίνητα δοκιμών. Πάντως, προς το παρόν είναι άγνωστο αν στην ουρά θα διατηρηθεί το φωτεινό σήμα της Renault με τον αριθμό '5'.
Θυμίζουμε ότι το αναγεννημένο Renault 5 θα βασίζεται στη γνωστή πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault, προσαρμοσμένη στα ηλεκτρικά δεδομένα. Επίσης, με μεγάλο ποσοστό θα υιοθετεί κοινά εξαρτήματα από τα Clio και Captur - με τελικό στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής κατά 30% σε σχέση με το Zoe.
Επιπλέον, θα έχει κατά 15 κιλά ελαφρύτερη μπαταρία στο δάπεδό του σε σχέση με το Zoe, ενώ η απρόσμενη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στους πίσω τροχούς αφήνει να εννοηθεί ότι η Renault δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην οδική συμπεριφορά του - που άλλωστε έκανε και το αρχέγονο R5 να ξεχωρίζει. Άλλωστε, το ηλεκτρικό R5 θα αποκτήσει και σπορ έκδοση επιδόσεων από την Alpine προς το τέλος του 2024, η οποία θα βασίζεται στο πρωτότυπο A290_β.
Τέλος, η Renault δεν έχει δημοσιεύσει ακόμη καμία φωτογραφία του εσωτερικού της νέας γενιάς του R5, αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα διαθέτει μια μεγάλη κεντρική οθόνη πολυμέσων σε μορφή tablet και ορθογώνιο ψηφικό πίνακα οργάνων.