To ηλεκτρικό Seat Toledo που συμμετείχε στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης (Video)

Seat Toledo Electric 1992

Με μπαταρία που ζύγιζε 500 κιλά και αυτονομία που δεν ξεπερνούσε τα 50 χιλιόμετρα, το ηλεκτρικό Seat Toledo συμμετίχε ως πλοηγός στο μαραθώνιο των αγώνων της ισπανικής πόλης το 1992.

Δυόμισι δεκαετίες πριν βγάλει στην αγορά το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, το Mii, η Seat είχε πειραματιστεί με την ηλεκτρική μετατροπή του Toledo. Εξελιγμένο αποκλειστικά για την περίσταση των Ολυμπιακών Αγώνων της Βαρκελώνης, το ηλεκτρικό Toledo δημιουργήθηκε τον Αύγουστο του 1992 για τον κανονισμό του Μαραθωνίου που προβλέπει ότι το πλοηγό αυτοκίνητο πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το οικογενειακό sedan Toledo είχε μόλις παρουσιαστεί, εκείνον τον καιρό, από τη Seat, και η παραγωγή του στο Μαρτορέλ εξελισσόταν ολοταχώς. Στο πρόγραμμα εξέλιξης του ενός και μοναδικού ηλεκτρικού του αντιτύπου, κύριο μέλημα των μηχανικών ήταν να καταφέρει η μπαταρία να προσφέρει αρκετή ενέργεια για τα 42 χιλιόμετρα του μαραθωνίου. Κι αυτή ήταν μια πρόκληση, καθώς η διαδρομή περιλάμβανε πολλές υψομετρικές εναλλαγές - και, συνεπώς, ανηφόρες.

Με αυτά και με τα άλλα, το βάρος της μπαταρίας έφτασε τα 500 κιλά, με δεδομένη την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της εποχής. Η μελέτη και κατασκευή του μηχανισμού χρειάστηκε τρεις μήνες, αλλά ήταν για τους μηχανικούς μια πρωτόγνωρη και αρκετά συναρπαστική εμπειρία. Μάλιστα, η Ισπανία τότε δεν είχε νομοθετικό πλαίσιο για ηλεκτρικά αυτοκίνητο, κι έτσι το Toledo EV καταχωρήθηκε στη Γερμανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μπαταρία τοποθετήθηκε σε ένα ειδικό πλαίσιο στο χώρο αποσκευών, και τα ταμπούρα των φρένων μεγάλωσαν σε μέγεθος για να ανταποκριθούν στο αυξημένο βάρος. Κατά τα άλλα, όλα σχεδόν έμειναν ίδια με το Toledo παραγωγής. Με όσα επέτρεπε η τότε τεχνολογία, ο ηλεκτροκινητήρας του απέδιδε μόλις 22 ίππους, και με τα 500 επιπλέον κιλά αυτό το Toledo χρειαζόταν 28 δευτερόλεπτα για να πιάσει την ταχύτητα των 70 km/h.

Όμως, ήταν απόλυτα επιτυχημένο στον πρωταρχικό σκοπό της παραγωγής του: κάλυψε τα 42 χιλιόμετρα του μαραθωνίου στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης, αλλά και λίγο αργότερα του μαραθωνίου των Παραολυμπιακών Αγώνων, με μέση ταχύτητα 30 km/h.

Την τελευταία δεκαετία οι μηχανικοί της Seat αναβάθμισαν το ηλεκτρικό του σύστημα και αντικατέστησαν την παλιά μπαταρία μολύβδου με μια σύγχρονη μονάδα με το μισό βάρος, εξαπλασιάζοντας την αυτονομία του. Σήμερα, το εμβληματικό αυτό αυτοκίνητο για την ιστορία της ισπανικής εταιρείας βρίσκεται στο μουσείο της Seat.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόσφατα, πάντως, βγήκε για μια βόλτα -που μπορείτε να δείτε στο παρακάτω video- παρέα με το ηλεκτρικό Mii στο πάρκο του Montjuich, στο λόφο που αντικρύζει την πόλη της Βαρκελώνης και όπου βρίσκεται το Ολυμπιακό Στάδιο των αγώνων του 1992.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ