Citroen e-C3

Νέα μελέτη: Σε 10 χρόνια 8 στα 10 αυτοκίνητα θα είναι πλήρως ψηφιοποιημένα

EV charging

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε διαδικασία δραστικής αλλαγής και μετάβασης σε ηλεκτρικά οχηματα με εκτεταμένες ψηφιακές τεχνολογίες και υπηρεσίες (SDV), σύμφωνα με τη νέα μελέτη της IBM για το 2035.

Η συγκεκριμένη μελέτη βασίστηκε σε δεδομένα από 1.230 συνεντεύξεις με ανώτερα στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών, προμηθευτών και συναφών κλάδων από εννέα χώρες.

Τα κύρια ευρήματα της μελέτης είναι ότι το 80% των νέων οχημάτων αναμένεται να διαθέτει κάποιο βαθμό ηλεκτρικής κίνησης μέχρι το 2035, και ότι η εξέλιξη των Software-Defined Vehicles (SDV) αποτελεί προτεραιότητα για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η έρευνα, επίσης, κάνει λόγο για αλλαγή επιχειρηματικού μοντέλου, αναφέροντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία μετακινείται από τη λογική της πώλησης αυτοκινήτων σε ένα βιώσιμο μοντέλο συνεχόμενων εσόδων μέσω ψηφιακών υπηρεσιών και προϊόντων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ποσοστό 74% τα στελέχη που ρωτήθηκαν πιστεύουν ότι το λογισμικό της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και οι συνδρομητικές υπηρεσίες θα καθορίζουν την αξία του οχήματος καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του.

Για την ακρίβεια, αυτά τα Software-Defined Vehicles (SDV), αυτοκίνητα που αναβαθμίζονται συνεχώς μέσω ψηφιακών εφαρμογών και συνδρομητικών υπηρεσιών, αναδεικνύονται ως ο βασικός άξονας της εξέλιξης της βιομηχανίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα, μόνο το 21% των προϋπολογισμών R&D αφιερώνεται από τους κατασκευαστές στο λογισμικό και στις ψηφιακές τεχνολογίες. Μέχρι το 2035, το ποσοστό αυτό αναμένεται σχεδόν να τριπλασιαστεί, φτάνοντας το 58%.

Βεβαίως, όπως κάθε μετάβαση, έτσι και το πέρασμα στα SDV αντιμετωπίζει ορισμένα σημαντικά εμπόδια. Κατ’ αρχήν, η παραδοσιακή αρχιτεκτονική των οχημάτων, όπου κάθε λειτουργία (π.χ. φρένα, αερόσακοι) λειτουργεί μέσω ανεξάρτητων μονάδων ελέγχου (ECU), δεν είναι βιώσιμη.

Έπειτα, το 77% των στελεχών δηλώνει ότι υπάρχει έλλειψη εργαλείων και μεθοδολογιών εξέλιξης του λογισμικού, ενώ το 74% αναφέρει ότι η παραδοσιακή «μηχανοκεντρική» κουλτούρα δυσκολεύει τη μετάβαση σε ένα μοντέλο που βασίζεται στο λογισμικό.

Τα SDV, συμπληρώνει η έρευνα, θα προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες στους χρήστες, μετατρέποντας το αυτοκίνητο σε πλήρως ψηφιακό προϊόν. Κι έτσι καθίσταται πρωταρχική ανάγκη για τους κατασκευαστές να εξελίξουν νέες αρχιτεκτονικές που θα επιτρέπουν την ενσωμάτωση και αναβάθμιση λογισμικού καθ' όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ