Mazda: Τρία ηλεκτρικά και δέκα υβριδικά ως το 2025

Mazda MX-30

Η Mazda προχωρά με ταχείς ρυθμούς το πλάνο της να πετύχει μηδενικές εκπομπές CO2 μέχρι το 2050, και τα προσεχή της βήματα είναι τρία EV, πέντε HEV και ακόμη πέντε PHEV την επόμενη τετραετία.

Μεσοπρόθεσμα, όπως ανακοίνωσε σήμερα (17/6), η Mazda Motor Corporation προγραμματίζει ως το 2030 ένα στα τέσσερα αυτοκίνητά της να είναι αμιγώς ηλεκτρικό, και όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της να έχουν και «εξ-ηλεκτρισμένες» εκδόσεις, όπως υβριδικές και plug-in υβριδικές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βάσει αυτού του προγραμματισμού, η εταιρεία της Χιροσίμα θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα Skyactiv για να κατασκευάσει πέντε υβριδικά, πέντε plug-in υβριδικά και τρία ηλεκτρικά μοντέλα από το 2022 μέχρι το 2025. Ταυτόχρονα, θα εξακολουθήσει να διαθέτει και εκδόσεις με ήπιο υβριδικό σύστημα (mild-hybrid) σε αρκετά μοντέλα της γκάμας της, ενώ αναμένεται και το ηλεκτρικό MX-30 που θα διαθέτει περιστροφικό κινητήρα βενζίνης για την επέκταση της αυτονομίας του (range extender).

Την ίδια χρονική περίοδο, η Mazda θα επενδύει και στην εξέλιξη μιας νέας πλατφόρμας, της Skyactiv EV, η οποία σχεδιάζεται αποκλειστικά για τις ανάγκες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε αυτήν θα βασίζει τα νέα αμιγώς EV αυτοκίνητα, κάθε μεγέθους και τύπου αμαξώματος, που θα παράγει την επόμενη πεναετία, 2025-'30.

Η ιαπωνική εταιρεία θα συνεχίσει, πάντως, και την εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης τα χρόνια που έρχονται - και συγκεκριμένα των κινητήρων τεχνολογίας e-Skyactiv X, καθώς και των εν σειρά εξακύλινδρων μονάδων για τα μεγαλύτερα αυτοκίνητά της. Και, ταυτόχρονα, θα εξακολουθεί να συμμετέχει σε προγράμματα έρευνας και εξέλιξης εναλλακτικών καυσίμων, στην Ιαπωνία και αλλού.

Η σημερινή πλατφόρμα Skyactiv της Mazda, με plug-in υβριδικό σύστημα.
Η σημερινή πλατφόρμα Skyactiv της Mazda, με plug-in υβριδικό σύστημα.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επένδυση της Mazda, ως τα τέλη αυτής της δεκαετίας, θα κατευθυνθεί και σε έναν ακόμα τομέα: την ημι-αυτόνομη οδήγηση, με το σύστημα «Mazda Co-Pilot Concept» που η εταιρεία εξελίσσει και σκοπεύει να τοποθετήσει στα μεγαλύτερα αυτοκίνητά της από το 2022.

Το Mazda Co-Pilot θα εποπτεύει την προσοχή του οδηγού διαρκώς και θα ενεργοποιεί το λογισμικό αυτόνομης οδήγησης αν διαπιστώσει ότι ο χειριστής δεν είναι σε θέση να ελέγξει το όχημα με ασφάλεια. Σε τέτοιο ενδεχόμενο, το αυτοκίνητο θα σταματά αυτόματα στην άκρη του δρόμου και θα ειδοποιεί τις υπηρεσίες άμεσης επέμβασης.

Μαζί με άλλες πέντε ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τέλος, η Mazda θα συνεχίσει την εξέλιξη κοινών λογισμικών για την επόμενη γενιά των συστημάτων επικοινωνίας από όχημα σε όχημα, ώστε να επιτευχθούν υπηρεσίες αλληλεπίδρασης των οχημάτων για την περαιτέρω πρόβλεψη ατυχημάτων και τη βελτίωση της ασφάλειας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ