To νέο Nissan GT-R είναι, κατά την ιαπωνική εταιρεία, ένα «απτό και διαυγές όνειρο» που θα προκύψει από το μπρουταλιστικό πρωτότυπο Hyper Force των 1.341 ίππων που αποκαλύφθηκε στο Τόκιο.
Ο διαβόητος θρύλος του Skyline και του GT-R θα συνεχιστεί και στην ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης, όπως επιβεβαίωσε η Nissan. Ο διάδοχός του ιαπωνικού supercar θα είναι ένα πανίσχυρο μηχάνημα αγωνιστικής οδήγησης που θα βασιστεί στο κτηνώδες πρωτότυπο Hyper Force που παρουσίασε η εταιρεία της Γιοκοχάμα στο πρόσφατο Mobility Show του Τόκιο.
Το πρωτότυπο αυτό παράγει 1.341 ίππους με μειωμένο βάρος -για τα δεδομένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων- χάρη στις μπαταρίες στέρεου τύπου στο δάπεδό του, τις οποίες η Nissan προγραμματίζει να βγάλει στη μαζική παραγωγή το 2028.
BUY NOW
Είναι φυσικά τετρακίνητο, ενώ πολλαπλά σχεδιαστικά στοιχεία του -όπως τα τέσσερα κυκλικά πίσω φώτα του- παραπέμπουν άμεσα στην τρέχουσα γενιά του GT-R. Στο τελευταίο παραπέμπει και το έμβλημα Hyper Force στην ουρά, που έχει το σχέδιο και την αισθητική του εμβλήματος GT-R.
«Είναι ένα πολύ τολμηρό [πρωτότυπο] και ένα απτό όνειρο να το πετύχουμε μέχρι το τέλος της δεκαετίας» είπε στο αγγλικό Autocar ο διευθυντής σχεδιασμού της Nissan, Giovanny Arroba. «Το σχήμα, οι ανααλογίες και η αισθητική του δεν βασίζονται μόνο στη φαντασία. Είναι μια ματιά στο πώς θα μπορούσε να είναι [το νέο GT-R] και το όνειρο είναι ακόμα διαυγές», πρόσθεσε.
Ο Arroba είπε επίσης ότι το Hyper Force έτυχε γενικώς καλής υποδοχής, αν και υπάρχει μια σχετική πώλωση μεταξύ όσων δεν βλέπουν με καλό μάτι ένα ηλεκτρικό supercar και της νέας γενιάς αγοραστών που έχουν την αντίθετη άποψη για τον εξηλεκτρισμό του θρύλου GT-R.
Άλλωστε, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας της Γιοκοχάμα, Makoto Uchida, είπε στο ίδιο περιοδικό πως «είμαστε πρωτοπόροι στην ηλεκτροκίνηση και αυτό είναι που θέλουμε να κάνουμε, Οι προσδοκίες του κοινού αλλάζουν και δεν βλέπουν τα αυτοκίνητα όπως παλιότερα, για τις ανάγκες και τη ζωή τους. Ακούμε τις απόψεις των πελατών [για τα πρωτότυπα]. Αυτά δείχνουν τα μελλοντικά μας σχέδια, και όλα θα τα φέρουμε στην παραγωγή».
Προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν το πρωτότυπο Hyper Force διαθέτει δύο ή τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, που του χαρίζουν τη θηριώδη ισχύ των 1.341 hp και φυσικά την τετρακίνηση. Η ιπποδύναμη σε συνδυασμό με τη μείωση του βάρους -χάρη στις μπαταρίες στέρεου τύπου και την εκτενή χρήση ανθρακονημάτων στο αμάξωμα- υπόσχονται διαστημικές επιδόσεις.
Όλη αυτή η ισχύς θα ελέγχεται από τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης -που η Nissan ονομάζει E-Force- και επίσης από την αεροδυναμική του αμαξώματος. Η τελευταία εξελίχθηκε σε συνεργασία με τον σπορ βραχίονα Nismo, διαθέτει διπλό διαχύτη και ενεργές (ηλεκτρονικά κινούμενες) πτέρυγες και παράγει «πολύ ισχυρή άντωση» και βελτιωμένη ψύξη της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα - εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη απόδοσή τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Από πλευράς διαστάσεων, το πρωτότυπο ξεπερνά τα 5,0 μέτρα μήκους και 2,0 μέτρα πλάτους. Το σχέδιό του έχει σαφείς παραπομπές στο GT-R και στον πρόγονο Skyline, ενώ οι τροχοί του είναι κατασκευασμένοι από ανθρακονήματα και σχεδιασμένοι για καλύτερη διαχείριση του αέρα προκειμένου η ροή του να ψύχει τα φρένα.
Στο εσωτερικό συνεχίζεται η εκτενής χρήση ανθρακονημάτων -στο ταμπλό και στα καθίσματα- ενώ ο κρυφός φωτισμός αλλάζει ανάλογα με την επιλογή του προφίλ οδήγησης. Με το προφίλ R (Racing) ο φωτισμός είναι κόκκινος, ενώ με το mode GT (Touring) γίνεται μπλε. Αντίστοιχα, ο πίνακας οργάνων παρέχει διαφορετικές πληροφορίες στον οδηγό.
Όμως, πιο εντυπωσιακό ακόμα είναι ότι τα panels του εσωτερικού κινούνται αυτόματα και ηλεκτρικά, και στο προφίλ R έρχονται πιο κοντά στον οδηγό για να του δώσουν την αίσθηση αγωνιστικού κόκπιτ. Οι τέσσερις οθόνες, στο μεταξύ, απεικονίζουν πληροφορίες σχετικά με τη σπορ οδήγηση, όπως τις πιέσεις των ελαστικών και τις θερμοκρασίες - ενώ στο προφίλ GT παρέχουν τις κλασσικές απεικονίσεις για την άνεση και τα πολυμέσα.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότα τα γραφικά των ψηφιακών οθονών έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τους δημιουργούς του videogame Gran Turismo, την εταιρεία Polyphony Digital Inc. Παράλληλα με αυτά, η Nissan λέει ότι μια προηγμένη σουίτα συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης και υποβοήθησης της οδήγησης έχουν ρυθμιστεί στο Hyper Force για τη σπορ οδήγηση.