H νέα EQS 53 4MATIC+ των 762 ίππων αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes-AMG και εντυπωσιάζει με τα χαρακτηριστικά της.
Σχεδιαστικά, το ρευστό και ιδιαίτερα αεροδυναμικό(Cd 0.23) παρουσιαστικό της EQS 53 4MATIC+ εξασφαλίζει υψηλή σταθερότητα όταν κυνηγά επιδόσεις και ενεργειακή απόδοση σε ταχύτητα ταξιδιού. Σε αυτά συμβάλουν και ορισμένα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα όπως η ενεργή γρίλια εμπρός, καθώς και οι αεροδυναμικής σχεδίασης τροχοί των 21 και 22 ιντσών.
Στο τεχνολογικό επίκεντρο της νέας Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ βρίσκεται ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης υψηλών επιδόσεων με δύο ηλεκτρομοτέρ. Το ισχυρότατο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα εξασφαλίζει χαρακτηριστικά “έξυπνης” τετρακίνησης, με διαρκώς μεταβαλλόμενη μετάδοση ανάλογα με τις συνθήκες και το τερέν. Η βασική έκδοση του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της Mercedes-AMG αποδίδει 658 ίππους και 950 Nm, ενώ σε περίπτωση προσθήκης του πακέτου AMG Dynamic Plus με το πρόγραμμα οδήγησης Race Start η ισχύς ανεβαίνει στους 762 ίππους και η ροπή στα 1.020 Nm.
BUY NOW
Τα νούμερα επιδόσεων που αναφέρει η Mercedes-AMG και για τις δύο εκδόσεις προϋποθέτουν επίπεδο φότρισης της μπαταρίας άνω του 80%. Για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση η βασική έκδοση απαιτεί 3,8 δλ. και η ισχυρότερη 3,4 δλ.. Η τελική ταχυτήτα περιορίζεται ηλεκτρονικά και στις δύο περιπτώσεις, στα 220 χλμ./ώρα και 250 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Η αίσθηση που χαρίζουν οι πολύ δυνατές επιδόσεις και των δύο εκδόσεων ενισχύεται από το τεχνητό ηχητικό “χαλί” που τις συνοδεύει. Το AMG Sound Experience διαθέτει δύο ηχητικά modes, Authentic και Performance, ανάλογα με το γούστο του οδηγού ή το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.
H προηγμένης τεχνολογίας ψυχώμενη μπαταρία ιόντων λιθίου της νέας Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ έχει τάση 400 V και χωρητικότητα 107, 8 kWh. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης των 200 kW είναι από τις κορυφαίες του είδους και με ένα 15λεπτο πρίζωμα σε τέτοιας ισχύος ταχυφορτιστή προσθέτει άλλα 300 χλμ. αυτονομίας. Σε ένα πιο ρεαλιστικό σενάριο, ο ενσωματωμένος φορτιστής των 22 kW εξασφαλίζει σε αντίστοιχης ισχύος wallbox πλήρη φόρτιση από το 0% σε λιγότερο από πέντε ώρες. Ακόμα, το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας και του συστήματος κίνησης μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις over-the-air, με την μπαταρία να καλύπτεται με εγγύηση “διατήρησης απόδοσης” για 10 χρόνια ή 250.000 χλμ. Επιπλέον, το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας έχει τρία στάδια έντασης, ενώ μπορεί να λειτουργήσει και σε συνδυασμό με το ενεργό cruise control διατηρώντας την απόσταση από το εμπρός όχημα μέχρι την πλήρη ακινητοποίησή του.
Ηλεκτρονική διαχείριση έχει και το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC+ που εξασφαλίζει το ηλεκτρομοτέρ που βρίσκεται σε κάθε άξονα, με την Mercedes-AMG να αναφέρει ότι προσδίδει ταχύτερη απόκριση σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα τετρακίνησης. Το ποσοστό κατανομής της ροπής ελέγχεται 10.000 φορές το λεπτό και φυσικά ο τρόπος λειτουργίας του επηρεάζεται και από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Για παράδειγμα, στα προγράμματα Sport και Sport+ φτάνει μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής στον πίσω άξονα για πιο δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά.
Η ανάρτηση AMG Ride Control+ της ηλεκτρικής Mercedes-AMG είναι μία ηλεκτρικά ελεγχόμενη αερανάρτηση που συνδυάζεται και με σύστημα τετραδιεύθυνσης. Στο τελευταίο, οι πίσω τροχοί μπορούν να πάρουν κλίση έως 9 μοιρών για αύξηση της ευελιξίας και μείωση του κύκλου στροφής με ταχύτητα κίνησης μέχρι τα 60 χλμ./ώρα. Πάνω από αυτή την ταχύτητα, οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός, χαρίζοντας σταθερότητα και ευθυβολία στις υψηλές ταχύτητες.
Ένα ακόμα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της πρώτης ηλεκτρικής Mercedes-AMG είναι το σύστημα πέδησης. Το υψηλής απόδοσης σύστημα φρένων αποτελείται από εμπρός δίσκους διαμέτρου 415 χλστ. με 6πίστονες δαγκάνες και πίσω δίσκους διαμέτρου 378 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα. Προαιρετικά, η νέα Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ μπορεί να εφοδιαστεί με κεραμικούς δίσκους, με τους εμπρός να φτάνουν σε διάμετρο τα 440 χλστ..
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ