Ο διάδοχος του Toyota MR2 θα βασιστεί στο πρωτότυπο FT-Se και θα είναι ηλεκτρικός
Η Toyota εικαζόταν ότι θα αναβίωνε το θρυλικό MR2 στη σχεδιαστική βάση του εντυπωσιακού πρωτοτύπου FT-Se, αλλά με τετρακύλινδρο ή ακόμα και V6 κινητήρα βενζίνης - όμως τώρα φέρεται ότι θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
Εδώ και λίγο καιρό κυκλοφορούν φήμες ότι η Toyota ετοιμάζεται να αναβιώσει ένα ιστορικό σπορ αυτοκίνητό της, το θρυλικό MR2, και μάλιστα με ακόμα και διπλάσια ισχύ σε σχέση με την τελευταία του γενιά.
Αρχικά, υπήρχαν αναφορές ότι το νέο MR2 θα συνδεόταν με τα GR Yaris και GR Corolla, καθώς θα μοιράζονταν τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρου. Αυτή η ιδέα εγκαταλείφθηκε. Έπειτα, άρχισε να γίνεται λόγος για τη χρήση ενός ισχυρού κινητήρα 2.0 λίτρων.
BUY NOW
Για την ακρίβεια, μια πρώτη έκδοση του MR2 θα μπορούσε να έχει κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων με περίπου 400 ίππους, και να ήταν τετρακίνητη. Αυτό θα γινόταν το 2026 - κι έπειτα, το 2027, θα ακολουθούσε η ηλεκτρική έκδοση, με τιη μπαταρία στη θέση του κινητήρα στο κέντρο για να έχει αντίστοιχη σχεδιαστική φιλοσοφία.
Αυτό αποδεικνύεται επίσης ότι είναι μακριά από την πραγματικότητα, καθώς η εξέλιξη δύο σχεδόν πανομοιότυπων σπορ αυτοκινήτων με εντελώς διαφορετικά συστήματα ισχύος είναι υπερβολικά κοστοβόρα.
Σε μια κατηγορία όπου τα περιθώρια κέρδους είναι περιορισμένα και οι αγοραστές λίγοι, αυτό δεν φαίνεται ιδιαίτερα ρεαλιστικό. Η ιδέα της προσφοράς ενός σπορ αυτοκινήτου με ένα και μοναδικό σύστημα κίνησης φαίνεται πιο αποδοτική.
Κι έτσι, πολλοί καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η Toyota κλίνει προς την απόφαση να κάνει αποκλειστικά ηλεκτρικό το νέο MR2. Με βάση το εντυπωσιακό πρωτότυπο Toyota FT-Se Concept, που παρουσιάστηκε το 2023 στο Japan Mobility Show με σκοπό να δείξουν οι Ιάπωνες ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν χρειάζεται να είναι βαρετά.
Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να προκαλούν αμφιβολίες, ειδικά σε πολλούς λάτρεις της σπορ οδήγησης, το μελλοντικό MR2 έχει πολλές πιθανότητες να είναι αμιγώς ηλεκτρικό.Λέγεται, μάλιστα, ότι δεν θα έχει την ίδια ονομασία - αλλά ουσιαστικά θα είναι συνέχεια του θρυλικού roadster.
«Το FT-Se concept είναι ένα όραμα για το πώς ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο με μπαταρία θα μπορούσε να είναι ένα μοναδικό όχημα που να ανεβάζει τους παλμούς του οδηγού και να δημιουργεί μια μακροχρόνια σχέση», ανέφερε η Toyota στην παρουσίαση του πρωτοτύπου πέρσι στην έκθεση του Τόκιο.
«Οι τελευταίες μπαταρίες, με χαμηλό ύψος και υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, αποτελούν έναν σημαντικό παράγοντα που επιτρέπει στο FT-Se να ξεπερνά τα όρια της απόδοσης.
Αυτή η τεχνολογία, σε συνδυασμό με τη μείωση του μεγέθους και του βάρους εξαρτημάτων όπως ο κινητήρας, το σύστημα μετάδοσης και η μονάδα κλιματισμού, ανοίγει νέες δυνατότητες για τη βελτίωση των παραδοσιακών χαρακτηριστικών σπορ αυτοκινήτων όπως η σταθερότητα στις στροφές, η άμεση ανταπόκριση και το σταθερό φρενάρισμα», συμπλήρωνε η ιαπωνική εταιρεία.