Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το νέο Volvo EX30

Volvo EX90

Η επίσημη πρεμιέρα του Volvo EX30 έρχεται στις 7 Ιουνίου, και -σε συνέχεια των πρώτων teaser εικόνων που δημοσίευσαν οι Σουηδοί- σας μεταφέρουμε τις τελευταίες πληροφορίες για το νέο νέου συμπαγές premium ηλεκτρικό B-SUV.

Το νέο Volvo EX30 θα τοποθετηθεί λίγο κάτω από άποψη μεγέθους και τιμής από το XC40 Recharge, για να μπει στον ανταγωνισμό της κατηγορίας των πολυτελών B-SUV απέναντι σε αυτοκίνητα όπως η BMW iX1 - με στόχο των Σουηδών να απευθυνθούν σε νεαρότερης ηλικίας αγοραστές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, με σκοπό να κρατηθεί η τιμή κάτω από τις 40.000 ευρώ -σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες- είναι πιθανόν το ΕΧ30 να ξεκινά με βασικές εκδόσεις χωρίς ιδιαίτερη ισχύ και αυτονομία. Από πολλές απόψεις, δεδομένου ότι υφίσταται και το μεγαλύτερο-ακριβότερο αμιγώς ηλεκτρικό XC40, η επιτυχία του ΕΧ30 θα εξαρτηθεί από την τιμή του.

Οι διαστάσεις και το μέγεθος της μπαταρίας του ΕΧ30 θα είναι λίγο μικρότερες από του XC40 - αλλά όχι πολύ. Αυτό δεν είναι απαραιτήτως πρόβλημα, διότι με την εξέλιξη των μπαταριών της Volvo για το 2024 (καθώς και με το χαμηλότερο βάρος) πιθανότατα θα επιτυγχάνει αυτονομία 400 χιλιομέτρων - που είναι μια χαρά για ένα αυτοκίνητο που κινείται κυρίως στην πόλη.

Volvo XC40
Volvo XC40

Πρόσφατα η σουηδική εταιρεία ανακοίνωσε τις νέες εκδόσεις του C40 Recharge μονού κινητήρα / πίσω κίνησης - συνεπώς δεν αποκλείεται και το ΕΧ30 να έχει την ίδια γεωμετρία. Προς το παρόν δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για το ΕΧ30, αλλά στη δικίνητη έκδοση του C40 ο μονός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 248 hp και σημειώνει το 0-100 km/h σε 7,4''.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για την τετρακίνητη έκδοση του νέου B-SUV, με δύο κινητήρες, ενδεχομένως να μην ξεπεράσει τους 400 ίππους ώστε να διατηρηθεί μια απόσταση σε σχέση με το εκρηκτικό σε επιδόσεις τετρακίνητο XC40 Ρ8.

Κατά τα άλλα, από τις teaser εικόνες έγινε απολύτως σαφές ότι το ΕΧ30 υιοθετεί τη σχεδιαστική «γλώσσα» του μεγάλου, υπερπολυτελούς SUV Volvo EX90 -με τα αντίστοιχα φωτιστικά σώματα- αλλά και κάποια στοιχεία από το XC40, όπως την ανύψωση της γραμμής των ώμων προς τα πίσω και την ιδιαιτερότητα της τρίτης κολόνας.

Στην ουρά, πέραν των φωτιστικών σωμάτων σχήματος C στις άκρες της πίσω πόρτας, η Volvo έχει προσθέσει και από μία κάθετη σειρά από LED στις δύο άκρες του πίσω τζαμιού. Η σουηδική εταιρεία, επίσης, ενδέχεται να ενισχύσει τη νεανική απήχηση του ΕΧ30 και με λίγο πιο ζωηρά χρώματα σε σχέση με την παλέτα του XC40.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τον ίδιο λόγο -το κάλεσμα στους νέους- θεωρείται βέβαιο πως θα έχει στη μεγάλη του κεντρική οθόνη όλα τα συστήματα συνδεσιμότητας του smartphone, πολυμέσων ψυχαγωγίας και πλοήγησης - μαζί με αυξημένες δυνατότητες προσωποποίησης του συστήματος και over-the-air αναβαθμίσεις του λογισμικού.

Και, όπως έχει ήδη επιβεβαιώσει, θα εμπλουτίσει το ΕΧ30 με πληθώρα από ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και πρόληψης ατυχημάτων, ειδικά για τις συνθήκες κίνησης στην πόλη - κάτι που γίνεται ακόμα πιο καθοριστικής σημασίας για τις νεαρές οικογένειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεταξύ άλλων, θα διαθέτει το σύστημα προειδοποίησης ανοίγματος της πόρτας σε περίπτωση κινδύνου λόγω διερχόμενου αυτοκινήτου, ποδηλάτου ή πεζού, το σύστημα ανίχνευσης κινήσεων του ματιού και του προσώπου του οδηγού για τον κίνδυνο της υπνηλίας, συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης και πολλά ακόμα. Κι ακόμη έναν κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα, για την προστασία του οδηγού σε πλαγιομετωπικές συγκρούσεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ