Ένας χρόνος απομένει για το λανσάρισμα στην ευρωπαϊκή αγορά του διαδόχου του θρυλικού Renault 5 της δεκαετίας του '80 - και διαρκώς πληθαίνουν οι πληροφορίες από τη Γαλλία για το νέο ηλεκτρικό citycar.
Οι τελευταίες από τις πληροφορίες αυτές αφορούν στο εσωτερικό του: αυτό θα συνδυάζει το νεό-ρετρό design, πλούσιο σε επιρροές από τον πρόγονό του, με τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες - και συγκεκριμένα με δύο ενωμένες ψηφιακές οθόνες με ελαφρά κλίση προς τον οδηγό. Μία για τον πίνακα οργάνων και μία για τα πολυμέσα και τη συνδεσιμότητα.
Όπως συμβαίνει και με τον εξωτερικό σχεδιασμό του αμαξώματος του νέου R5, έτσι και το εσωτερικό του θα διαχωρίζει τον εαυτό του -αισθητικά- από την υπόλοιπη γκάμα της γαλλικής εταιρείας. Οι συγκεκριμένες δύο οθόνες, μια παχιά ενιαία επιφάνεια στο ταμπλό, αντικατοπτρίζουν κατά έναν τρόπο και τις στρογγυλεμένες γραμμές του αμαξώματος.
BUY NOW
Ο σχεδιασμός της επιφάνειας των δύο αυτών οθονών είναι διαφορετικός από του Megane E-Tech, για παράδειγμα. Κι εκτός από τις οθόνες, αρκετά παχύ θα είναι και το τιμόνι - το οποίο θα είναι επίπεδο στο κάτω μέρος του, τονίζοντας τη σπορτίφ διάθεση. Είναι άγνωστο, προς το παρόν, αν ο επιλογέας της μετάδοσης στην κονσόλα θα παραμείνει διάφανος, σαν διαμαντένιος, και στην έκδοση παραγωγής. Και το ταμπλό θα διαθέτει και φυσικούς διακόπτες - όχι μόνο αφής.
Ο αγοραστής κάθε αντιτύπου του Renault 5 θα μπορεί να επιλέγει τόσο τους χρωματισμούς όσο και τα γραφικά των δύο οθονών. Κατά τα άλλα, οι επενδύσεις του εσωτερικού -στο ταμπλό και στις πόρτες- θα έχουν επίσης ρετρό επιρροές από πλευράς υφής, αλλά σε αυτό τον τομέα η Renault σκοπεύει να προσφέρει ευρύτατη γκάμα επιλογών εξατομίκευσης, μεταξύ άλλων με διαφορετικά φινιρίσματα και αυτοκόλλητα.
Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με αξιόπιστες αλλά βεβαίως ανεπιβεβαίωτες ακόμη πληροφορίες, το νέο Renault 5 θα διατίθεται με την επιλογή ανάμεσα σε δύο μπαταρίες, 42 είτε 52 kWh, και με αντίστοιχη απόδοση 125 ή 150 ίππων. Στην κορυφή θα βρίσκεται το Alpine Α290, η πιο ισχυρή και δυναμική σε εμφάνιση παραλλαγή του R5, με 220 ίππους.
Φυσικά, για τις πρώτες επίσημες εικόνες και πληροφορίες για το νέο Renault 5 θα πρέπει να περιμένουμε την επίσημη πρεμιέρα του, την Άνοιξη του 2024. Αν και ο σχεδιασμός του δεν αναμένεται να παρεκκλίνει ιδιαίτερα από το πρωτότυπο που είδαμε το 2021.
Έπειτα, η διάθεση του γαλλικού αντιπάλου του Peugeot e-208 και των επερχόμενων Volkswagen ID.2, Tesla Model 2 και πολλών άλλων, αναμένεται να ξεκινήσει στην Ευρώπη το Φθινόπωρο του 2024. Στόχος της Renault είναι να διαθέτει τη βασική έκδοση του νέου της ηλεκτρικού citycar σε τιμή κάτω των 25.000 ευρώ.