Η BMW προχωράει αλματωδώς την εξέλιξη της νέας ηλεκτρικής έκδοσης για τη Σειρά 3, στον ανταγωνισμό απέναντι στο Tesla Model 3 και στην επόμενη Mercedes-Benz CLA του 2026. Διαβάστε όσα γνωρίζουμε για το βαυαρικό EV sedan.
Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο αναμένεται να επαναφέρει το όνομα i3, φυσικά με πολύ διαφορετικούς όρους από αυτούς που το είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Θα είναι το δεύτερο μοντέλο που θα χρησιμοποιεί τη νέα αρθρωτή πλατφόρμα της BMW, τη Neue Klasse, μετά το λανσάρισμα του σχετικού iX3 SUV το 2025.
Το πρωτότυπο Vision Neue Klasse παρουσιάστηκε πέρσι, με άκρως δυναμική και φουτουριστική σχεδίαση που εισήγαγε μια νέα αισθητική “γλώσσα σχεδιασμού” -σημαντικά διαφοροποιημένη από τη σημερινή της BMW- ενώ παράλληλα διατηρεί λεπτές αναφορές σε σημαντικά μοντέλα του παρελθόντος.
BUY NOW
Σε κατασκοπευτικές φωτογραφίες φαίνεται το πρωτότυπο να διατηρεί τις χαρακτηριστικές νέες γρίλιες «νεφρών» που περιβάλλουν το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου και φιλοξενούν ραντάρ και κάμερες για τη λειτουργία προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS).
Οι πολύ λεπτοί προβολείς έχουν αντικατασταθεί από πιο συμβατικά LED φώτα, ενώ το εμπρόσθιο μέρος έχει γίνει ηπιότερο με την προσθήκη ενός ενιαίου χαμηλού προφυλακτήρα. Το πίσω μέρος έχει υποστεί μεγαλύτερες αλλαγές σε σχέση με το concept, καθώς ο μεγάλος διαχύτης αντικαταστάθηκε από έναν πιο παραδοσιακό προφυλακτήρα, ενώ οι κυκλικές συστοιχίες φώτων φρένου φαίνονται να έχουν πάρει τη θέση της ενιαίας LED μπάρας.
Το καμουφλάζ δεν αφήνει να φανούν περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά το χαρακτηριστικό «σπάσιμο» Hofmeister είναι ορατό πριν από την κολόνα C και η πανοραμική οροφή φαίνεται να έχει διατηρηθεί.
Οι εσωτερικοί χώροι του πρωτοτύπου δεν έχουν φωτογραφηθεί, αλλά τα δύο concepts της Neue Klasse παρουσίασαν ένα μινιμαλιστικό, τεχνολογικά προηγμένο περιβάλλον με μεγάλες κεντρικές οθόνες αφής, απτικά χειριστήρια στο τιμόνι και μια ενιαία οθόνη στη θέση φυσικών κουμπιών.
Η BMW δεν έχει επιβεβαιώσει πλήρως τις προδιαγραφές του νέου ηλεκτρικού της sedan, αλλά η πλατφόρμα Neue Klasse θα είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρικό σύστημα 800V για γρήγορη φόρτιση, ενώ οι μπαταρίες στο δάπεδο θα είναι 20% πιο ενεργειακά πυκνές από τις σημερινές.
Η εστίαση στην αεροδυναμική, μαζί με πιο αποδοτικούς κινητήρες και ένα νέο λογισμικό, θα αυξήσoυν την αυτονομία έως και 30%, σύμφωνα με την BMW.
Η επόμενη γενιά της 3 Series θα πωλείται τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις όσο και με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς η BMW διατηρεί μια ευέλικτη προσέγγιση μέχρι τη μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρική γκάμα το 2035 στην Ευρώπη.
Το τρέχον μοντέλο G20 της BMW Σειρά 3 προσφέρει επιλογές με τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης, καθώς και μια plug-in υβριδική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία 100 χιλιομέτρων, μετά την απόσυρση των πετρελαιοκινητήρων νωρίτερα φέτος.
Αναμένεται ότι η Σειρά 3 Touring θα επιστρέψει, για να ανταγωνιστεί τα ηλεκτρικά Mercedes CLA Shooting Brake και Audi A4 E-tron Avant. Η νέα M3 θα είναι διαθέσιμη τόσο με βενζινοκινητήρα όσο και με ηλεκτρικό σύστημα, με την ηλεκτρική έκδοση να προσφέρει δυναμική οδήγηση μέσω ενός εξελιγμένου συστήματος κατανομής της ροπής.
Η BMW δεν έχει ανακοινώσει πότε θα αποκαλύψει την επόμενη Σειρά 3, αλλά η νέα iX3 αναμένεται να παρουσιαστεί στις αρχές του 2025 - οπότε το ντεμπούτο του sedan μπορεί να ακολουθήσει εντός του ίδιου έτους.