Το Volvo XC60 θα μεταμορφωθεί σε αμιγώς ηλεκτρικό στη νέα γενιά του, που θα έχει την ονομασία EX60 και αναμένεται το 2025.
Η σουηδική εταιρεία προχωρά με πολύ γοργό βηματισμό προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της, πολύ πριν τεθεί σε ισχύ στην Ευρώπη -το 2035- η απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης: διαθέτει ήδη τρία αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα -τα XC40, C40 και EX90- και πολύ σύντομα θα προσθέσει και ένα τέταρτο, το μικρότερο ΕΧ30.
Το πέμπτο της ηλεκτρικής αυτής οικογένειας θα έρθει στο μέσον της δεκαετίας μας, και πρόκειται για τον διάδοχο του XC60. Δεδομένου ότι η Volvo έχει ήδη ανακοινώσει πως κάθε καινούριο αυτοκίνητο που παρουσιάζει πλέον θα είναι ηλεκτρικό, η νέα γενιά του μεσαίου της SUV δεν θα έχει ούτε υβριδικές, ούτε φυσικά και θερμικές εκδόσεις.
BUY NOW
Το Volvo XC60 στις δύο προηγούμενες γενιές του αποδείχθηκε εξαιρετικά εμπορικό. Η σουηδική εταιρεία εκτιμά ότι είναι εφικτό, πλέον, να κάνει το άλμα προς την αμιγή ηλεκτροκίνηση, μιας και οι πελάτες της έχουν ήδη «εγκλιματιστεί» με τις διάφορες Plug-in Hybrid εκδόσεις του μοντέλου.
Ο ηλεκτρικός μετασχηματισμός του XC60 στο ΕΧ60 φυσικά θα ακολουθήσει τη σχεδιαστική «γλώσσα» που εισήγαγε το νέο πολυτελές, μεγάλο ΕΧ90. Αυτή περιλαμβάνει πιο λεπτά και εκλεπτυσμένα φωτιστικά σώματα, με νέα φωτεινή υπογραφή του «σφυριού του Θορ», καθώς και λίγο περιορισμένο ύψος που συμβάλλει στη λίγο πιο δυναμική σιλουέτα και εξυπηρετεί τους σκοπούς της βελτίωσης της αεροδυναμικής για αντίστοιχα οφέλη στην αυτονομία.
Στο εσωτερικό είναι εύλογο να περιμένει κανείς το μινιμαλισμό του σχεδίου που έχει και το ΕΧ90, με τη μεγάλη κεντρική οθόνη να κυριαρχεί στο ταμπλό και μια δεύτερη για τον πίνακα οργάνων. Παρότι το ΕΧ60 δεν θα έχει τρίτη σειρά καθισμάτων, όπως το μεγαλύτερο ΕΧ90, θα προσφέρει άπλετο χώρο για τους πίσω επιβάτες.
Μία από τις καινοτομίες του νέου ΕΧ60 θα είναι η νέα αρχιτεκτονική GPA (Global Product Architecture), η οποία θα κάνει το ντεπούτο της το μεσαίο σουηδικό SUV αντί της SPA2 που χρησιμοποιείται στα μεγαλύτερα σε μέγεθος Polestar. Η νέα πλατφόρμα θα έχει δύο δίκτυα φόρτισης, με 400V ή 800V, και το νέας γενιάς λογισμικό που εισήγαγε το EX90.
Η μπαταρία στο δάπεδό του, παρά το βάρος, θα προσφέρει αυτονομία υψηλότερη των 600 χιλιομέτρων, ενώ η έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες αναμένεται να προσεγγίζει τους 540 ίππους. Πιο αναλυτικές πληροφορίες για το νέο ΕΧ60 θα έχουμε μέσα στο 2024, καθώς θα πλησιάζει η πρεμιέρα του νέου ηλεκτρικού SUV το 2025.