Στο Σαλόνι του Μονάχου η βαυαρική εταιρεία θα παρουσιάσει το πρωτότυπο Vision Neue Klasse -βασισμένο στην ομόνυμη νέα της αρχιτεκτονική- το οποίο θα είναι πολύ κοντά στις πρώτες νέας γενιάς ηλεκτρικές BMW παραγωγής.
Την επιβεβαίωση έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Oliver Zipse, λέγοντας ότι τα πρώτα ηλεκτρικά παραγωγής που θα βασίζονται στην πλατφόρμα αυτή δεν θα αργήσουν να πατήσουν στην άσφαλτο. Πρόκειται για ένα sedan στις διαστάσεις της BMW Σειρά 3, και για ένα μεσαίου μεγέθους SUV.
Ο Zipse είπε, συγκεκριμένα, ότι η ηλεκτρική πλατφόρμα Neue Klasse είναι ένα γιγαντιαίων διαστάσεων πρόγραμμα εντός των τειχών της εταιρείας και «τίποτα λιγότερο από το μέλλον της φίρμας BMW, του ομίλου BMW και της γκάμας μας».
BUY NOW
Το πρωτότυπο Vision Neue Klasse θα αποκαλυφθεί στις 2 Σεπτεμβρίου, ενόψει της μεγάλης γερμανικής έκθεσης αυτοκινήτου IAA Mobility που θα ανοίξει τις πύλες τις 4 Σεπτεμβρίου στο Μόναχο. Σύμφωνα με τον Zipse, θα θέσει νέα δεδομένα στην αυτονομία, στην ταχύτητα φόρτισης και στο κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το πρωτότυπο αυτό δεν σχετίζεται με το πρόσφατο BMW i Vision Dee, που είδαμε στη CES του Las Vegas, το οποίο δημιουργήθηκε αποκλειστικά για να παρουσιάσει το προηγμένο λογισμικό και τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα που εξελίσσει η BMW για τα μελλοντικά της μοντέλα. Όπως την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2+ και επιπέδου 3.
Ο πολύ ιδιαίτερος σχεδιασμός του i Vision Dee δεν σχετίζεται με τις αισθητικές κατευθύνσεις των BMW του εγγύς μέλλοντος. Αυτές θα αποκαλυφθούν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με το Vision Neue Klasse στο Μόναχο.
Επιστρέφοντας στις πρώτες νέες ηλεκτρικές BMW που θα βασίζονται στη Neue Klasse, το χρονοδιάγραμμα για αυτές προβλέπει την εκκίνηση της παραγωγής τους το 2025 στο εργοστάσιο του Debrecen της Ουγγαρίας, και την επέκτασή τους και σε τρία ακόμα τα επόμενα δύο χρόνια: στα εργοστάσια του Μονάχου και της Shenyang στην Κίνα το 2026, και στο San Luis Potosi του Μεξικού το 2027.
Η πλατφόρμα Neue Klasse αποτελείται από νέες κυλινδρικές κυψέλες, που -σύμφωνα με τη BMW- έχουν πάνω από 20% μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα, και βελτιωμένη κατά 30% αυτονομία και ταχύτητα φόρτισης σε σχέση με τη σημερινή τεχνολογία. Η χημεία τους θα βασίζεται στο νικέλιο, ενώ η μειωμένη χρήση κοβαλτίου θα περιορίσει κατά 60% τις εκπομπές CO2 κατά την παραγωγή τους.
Θυμίζουμε ότι το όνομα Neue Klasse χρησιμοποιήθηκε και στο παρελθόν, στο μεσαίου μεγέθους sedan μοντέλο BMW 1800 του Σεπτεμβρίου του 1963, που σημείωσε τέτοια εμπορική επιτυχία που άλλαξε τις τύχες της βαυαρικής εταιρείας. Η BMW προγραμμάτισε την παρουσίαση της καινούριας Neue Klasse για να συμπέσει με την 60ή επέτειο του μοντέλου αυτού.