
Στην ετήσια συνέλευση του οικονομικού της απολογισμού του 2024, η εταιρεία της Στουτγάρδης αποκάλυψε πότε θα παρουσιάσει τη νέα CLA και τα φιλόδοξα πλάνα της για τα νέα μοντέλα της προσεχούς διετίας.
Οι Γερμανοί χαρακτήρισαν το πρόγραμμα της παρουσίασης των νέων αυτοκινήτων και τεχνολογιών τους ως το μεγαλύτερο όλων των εποχών, συνδυάζοντάς το με μέτρα ενίσχυσης σχεδιασμένα να προσφέρουν εξαιρετική αξία στους πελάτες και τους μετόχους τους.
Ας δούμε πρώτα τη νέα, τρίτη γενιά της Mercedes CLA: ο πολυαναμενόμενος διάδοχος του συμπαγούς sports-sedan της Στουτγάρδης, ο οποίος στη νέα του εκδοχή θα αποκτήσει αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις και ήπια υβριδικές, θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στις 13 Μαρτίου 2025 - και θα ακολουθήσει το εμπορικό του λανσάρισμα.
BUY NOW
Στις επίσημες φωτογραφίες, ως πρωτότυπο δοκιμών, η νέα CLA εμφανίστηκε σε κόκκινο χρώμα, αποδεικνύοντας τις ικανότητες πρόσφυσής της σε μια χιονοδρομική πίστα στις Αυστριακές Άλπεις.

Μετά από αυτή την πρώτη επίσημη προεπισκόπηση, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ακολουθήσει μια σειρά από teaser εικόνες τις επόμενες εβδομάδες - με τις οποίες η Mercedes θα θελήσει να εντείνει την αγωνία.
Όπως έχουμε ήδη δει σε εκατοντάδες κατασκοπευτικές φωτογραφίες, η νέα Mercedes CLA δεν είναι μόνο εντελώς νέα σχεδιαστικά, αλλά φέρει και καινοτόμες τεχνολογίες που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τους πελάτες.
Μερικές από αυτές είναι η νέα γενιά μπαταριών υψηλής ενεργειακής πυκνότητας με αυτονομία έως 750 km, η πλατφόρμα 800V που επιτρέπει την προσθήκη 300 χιλιομέτρων αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά φόρτισης, η τεράστια πανοραμική οθόνη που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό με τρεις ενοποιημένες οθόνες και δύο τμήματα αφής.
Οι μπαταρίες της ηλεκτρικής CLA έχουν ενεργειακή χωρητικότητα στο μέσο όρο, αλλά υψηλή ενεργειακή πυκνότητα για να προσφέρουν αυτονομία συγκρίσιμη με μια CLA 220d. Η πανοραμική οθόνη θα είναι προαιρετική στις περισσότερες εκδόσεις, αλλά στάνταρ στην AMG ηλεκτρική έκδοση της CLA.

Το 2026 θα ακολουθήσει μια ήπια υβριδική (48V) έκδοση της CLA με τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης και παράλληλα η πιο πρακτική αλλά εξίσου σπορ Shooting Brake - την οποία αυτό τον καιρό τελειοποιούν οι μηχανικοί της Mercedes. Το νέο γερμανικό sports-sedan δεν θα διαθέτει ούτε plug-in υβριδικές, ούτε diesel εκδόσεις.
Η στρατηγική και τα νέα μοντέλα της Mercedes έως το 2027
Πέραν της CLA, η εταιρεία της Στουτγάρδης αποκάλυψε στην ίδια παρουσίαση τα πλάνα της για την επόμενη διετία - που περιλαμβάνουν μια σειρά από νέα μοντέλα, τη νέα της “σχεδιαστική γλώσσα” και την τεχνολογία αιχμής στα συστήματα ηλεκτροκίνησης και στο λειτουργικό σύστημα Mercedes-Benz Operating System (MB.OS).
«Ως θεματοφύλακες αυτού του εμβληματικού brand, διασφαλίζουμε ότι η Mercedes-Benz συνεχίζει να αξιοποιεί πλήρως το δυναμικό της» είπε ο Ola Kaellenius, Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz Group AG. «Λανσάρουμε τη μεγαλύτερη προϊοντική και τεχνολογική καμπάνια στην ιστορία της εταιρείας, καθώς και ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ενίσχυσης της απόδοσης».
Ξεκινώντας με τη νέα CLA φέτος, η Mercedes-Benz θα συνεχίσει το πιο εντατικό πρόγραμμα λανσαρίσματος νέων μοντέλων στην ιστορία της με τη μεγάλη αναβάθμιση της S-Class το 2026. Θα ακολουθήσει, επίσης, μια σειρά από νέες Mercedes-AMG, οι νέες GLC και C-Class, η αμιγώς ηλεκτρική E-Class και πληθώρα άλλων μοντέλων.

Σύμφωνα με τη Mercedes, ο ρυθμός με τον οποίο θα προσαρμοστεί στην ηλεκτροκίνηση θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες της αγοράς, τις υποδομές και τις ανάγκες των πελατών. Παρόλα αυτά, ο όμιλος Mercedes-Benz Group AG στοχεύει 3 στα 10 αυτοκίνητα που θα πουλά το 2027 να είναι ηλεκτρικά.
Η νέα στρατηγική της Mercedes-Benz περιλαμβάνει επίσης το νέο, premium σχεδιασμό, την τεχνολογική καινοτομία και την αναδιάρθρωση της παραγωγής. Οι πελάτες, υποστηρίζει η εταιρεία, θα επιλέγουν πρώτα το μοντέλο και στη συνέχεια τον τύπο κίνησης (BEV ή ICE).
Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes-Benz επιτρέπει να δημιουργηθούν ξεχωριστές πλατφόρμες για τα ηλεκτρικά και τα θερμικά / υβριδικά της αυτοκίνητα. Η τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης θα βασιστούν στις καινοτομίες της Vision EQXX, ενώ οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι συμπαγείς, εγκάρσια τοποθετημένοι, με υψηλή τεχνολογία και απόδοση.
Χάρη στην αρθρωτή δομή των μοντέλων παραγωγής (modularisation), τα νέα μοντέλα διατηρούν τις ιδανικές αναλογίες και το μέγιστο εσωτερικό χώρο, ενώ μειώνονται τα κόστη και αυξάνεται η ευελιξία παραγωγής.

Η Mercedes-Benz θα εστιάζει, παράλληλα, στα πιο κερδοφόρα τμήματα της αγοράς, διατηρώντας υψηλά περιθώρια κέρδους.
Στα τελευταία ανήκει η νέα, μικρότερων διαστάσεων G-Class, διατηρώντας το status της ως σύμβολο «περιπετειώδους πολυτέλειας», ενώ η νέα στρατηγική της AMG περιλαμβάνει ανανέωση της γκάμας από το 2026 με υψηλής τεχνολογίας εξηλεκτρισμένος κινητήρες V8 και παράλληλα με ηλεκτρικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων βασισμένα στην πλατφόρμα AMG.EA.
Σχετικά με το λογισμικό, το νέο ψηφιακό λειτουργικό σύστημα της Mercedes-Benz MB.OS (Mercedes-Benz Operating System) υιοθετεί την τεχνολογία ΑΙ για το Infotainment, την αυτόνομη οδήγηση, τις ανέσεις του εσωτερικού και τη φόρτιση.
Οι νέες τεχνολογίες μπαταριών και ηλεκτρικών κινητήρων που εξελίσσει το εργοστάσιο της Στουτγάρδης προβλέπουν κλιμακούμενα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης (EDU 2.0) με δικίνητες και 4WD επιλογές, νέες μπαταρίες με μειωμένο κόστος κατά 30% ανά kWh, νέες μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος (LFP) και νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) αλλά και την εξέλιξη μπαταριών LMO/NMC για χαμηλότερο κόστος και μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα.
Όσον αφορά στα θερμικά αυτοκίνητα, η Mercedes-Benz θα διατηρήσει τη πλήρη γκάμα Euro-7 κινητήρων από 4 έως 8 κυλίνδρους, ενώ σε επιλεγμένες αγορές θα συνεχίσει να προσφέρει ακόμα και V12 μοντέλα.

Παράλληλα, θα δούμε το Steer-by-wire (τη νέα τεχνολογία ηλεκτρικού τιμονιού χωρίς μηχανική σύνδεση) και επίσης το MBUX Virtual Assistant με AI και Large Language Models (LLM), προσφέροντας ανθρώπινη επικοινωνία και διατήρηση συνομιλίας έως μία ώρα.
Όσον αφορά στην αυτόνομη οδήγηση, αρχικά θα δούμε την αυτονομία επιπέδου 2 στην Κίνα και στις ΗΠΑ και αργότερα και στην Ευρώπη, ενώ η αυτονομία επιπέδου 3 με ταχύτητες έως 130 km/h θα έρθει προς το τέλος της δεκαετίας. Θυμίζουμε ότι η Μ-Β είναι η πρώτη διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία με έγκριση για δοκιμές αυτονομίας επιπέδου 4 στο Πεκίνο.
Τέλος, σχετικά με τις μεθόδους παραγωγής, η γερμανική εταιρεία φιλοδοξεί να μειώσει το κόστος κατά 10% έως το 2027, και παράλληλα να μειώσει την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα από 2,5 εκατομμύρια μονάδες το 2024 σε 2-2,2 εκατ. το 2027.
Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι καμία μονάδα στη Γερμανία δεν θα κλείσει, αλλά θα επέλθει ισορροπημένη παραγωγή 300.000 μονάδων ανά εργοστάσιο. Επίσης, θα επεκταθεί η η παραγωγή στην Ουγγαρία με κόστος 70% χαμηλότερο από τη Γερμανία και θα γίνει 10% περαιτέρω μείωση των πάγιων εξόδων τα επόμενα τρία χρόνια.