Αποστολή στη Γερμανία: Η Mercedes-Benz μας δείχνει το αύριο της αυτοκίνησης
Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι πολυδιάστατο και ο πρωτεργάτης αυτής έχει σίγουρα έναν λόγο παραπάνω για το τι μέλλει γενέσθαι. Πέρα όμως από το μέλλον, υπάρχει και το αύριο που καθρεφτίζεται στην επερχόμενη και ριζικά αλλαγμένη CLA.
Η Mercedes-Benz γράφει αδιάκοπα σελίδες στο βιβλίο ιστορίας της αυτοκίνησης τα τελευταία 140 χρόνια, με πολλές από αυτές να έχουν φέρει ριζικές αλλαγές, αν όχι επανάσταση. Βλέπεται είναι τέτοια η θέση της στο αυτοκινητικό στερέωμα που δεν θα μπορούσε να κάνει αλλιώς, δικαιολογώντας στο απόλυτο το μότο της «The best or nothing».
Για να τονίσει και να μας υπενθυμίσει φυσικά την ηγετική της θέση στα συστήματα κίνησης, όλων των τεχνολογιών, είχαμε την τιμή να είμαστε καλεσμένοι του κεντρικού τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της εταιρείας στη Στουτγκάρδη. Και λέμε τιμή, καθώς είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που ανοίγει το συγκεκριμένο τμήμα τις πύλες του στους δημοσιογράφους και εμείς ήμασταν από τους ελάχιστους στον κόσμο που δεχθήκαμε πρόσκληση.
BUY NOW
Ας τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή και να δούμε τι μας επιφυλάσσει στο άμεσο μέλλον ο γερμανικός κολοσσός. Η Mercedes-Benz ετοιμάζει τη νέα γενιά της CLA, ένα μοντέλο που θα αλλάξει ριζικά όχι μόνο το ποιόν του, αλλά θα φέρει και ότι πιο σύγχρονο εξελίσσει αυτή τη στιγμή η γερμανική εταιρεία. Όπως αντιλαμβάνεστε πρόκειται για μια τεχνολογική βιτρίνα, μετατρέποντάς το στο πιο σημαντικό μοντέλο της «επερχόμενης» γκάμας.
Η νέα τρίτη γενιά της Mercedes-Benz CLA θα είναι διαθέσιμη με δύο «υπεραποδοτικά» συστήματα κίνησης, ένα ηλεκτρικό και ένα υβριδικό. «Οδηγός» του νέου μοντέλου είναι δεν είναι άλλος από το πρωτότυπο VISION EQXX που έχει θέσει τον πήχη πολύ ψηλά και όλες οι γνώσεις που αποκόμισαν οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της εταιρείας, πρέπει να βγουν στην παραγωγή.
Για αυτό τον λόγο, η Mercedes-Benz ξεκίνησε από το μηδέν και εξέλιξε μία νέα πλατφόρμα, την MMA (Mercedes-Benz Modula Architecture). Η νέα αρχιτεκτονική του πατώματος δίνει έμφαση στα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, και για αυτό είναι τύπου skateboard.
Η διαμορφώσιμη φύση της MMA θα επιτρέψει στην γερμανική εταιρεία να χτίσει πάνω της τέσσερα διαφορετικά μοντέλα. Δηλαδή, το 4θυρο κουπέ CLA, ένα shooting brake και δύο SUV.
Όλα τα μηχανικά μέρη είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα in-house. Το καινούργιο ηλεκτρομοτέρ EDU 2.0 (Electric Drive Unit) είναι το πρώτο της νέας γενιάς ηλεκτρικών συστήματων κίνησης της M-B, τοποθετείται στον πίσω άξονα και αποδίδει 200 kW (273 PS).
Πάνω του εντοπίζουμε και το νέο αυτόματο κιβώτιο δύο σχέσεων, που βοηθά ανάλογα τις συνθήκες και την πίεση του γκαζιού στην αποδοτικότητα, είτε για οικονομία είτε για επιδόσεις. Η πολυσύνθετη κατασκευή είναι μαζεμένων διαστάσεων, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχει επηρεαστεί ο χώρος στο εσωτερικό.
Η νέα πλατφόρμα μπορεί να δεχθεί και εμπρός ηλεκτρομοτέρ για την δημιουργία των 4MATIC εκδόσεων, θα έχει ισχύ 80 kW (109 PS) και θα τίθεται αστραπιαία σε λειτουργία μόνο όταν χρειάζεται για λόγους οικονομίας ενέργειας. Θα λειτουργεί δηλαδή σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης ή όταν κυνηγάμε τις επιδόσεις.
Ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο πακέτων μπαταρίας διαφορετικής χημικής σύστασης, ένα με χωρητικότητα 85 kWh (NMC) και ένα με 58 kWh (LFP). Σύμφωνα με την Mercedes-Benz, η αυτονομία που χαρίζει είναι άνω των 750 χλμ. με την μεγάλη μπαταρία. Η αρχιτεκτονική των 800-volt επιτρέπει πολύ γρήγορη ταχύτητα φόρτισης, με 10 λεπτά χρόνου να αυξάνουν την αυτονομία κατά 300 χλμ.
Μάλιστα, η Mercedes-Benz δοκίμασε την αποδοτικότητα του νέου ηλεκτρικού συστήματος γράφοντας ρεκόρ στην πίστα του Nardo, γυρνώντας για 24 ώρες ασταμάτητα και διανύοντας 3.717 χλμ. με μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Όλα αυτά με 40 φορτίσεις του 10λεπτού.
Όπως προαναφέραμε, η νέα πολυδιαμόρφωσιμη πλατφόρμα MMA έχει εξελιχθεί για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αλλά μπορεί να δεχθεί και υβριδικά όπως το νέο 48βολτο που μόλις εξέλιξαν οι Γερμανοί.
Πρόκειται για ένα εντελώς νέο σύστημα που δίνει έμφαση στην ποιότητα λειτουργίας (4κύλινδρο θερμικό μοτέρ βενζίνης) και την δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης (ηλεκτρομοτέρ 27 PS) σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, ακόμα και με ταχύτητα αυτοκινητόδρομου.
Αποτελείται από έναν καινούργιο 1.500άρη με άμεσο ψεκασμό που λειτουργεί σε κύκλο Miller, έχει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρία, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, «φιλμ» nanoslide στα σωθικά για μειωμένες τριβές, και θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις: Με 136 ίππους και 200 Nm, με 164 ίππους και 250 Nm ή με 191 ίππους και 300 Nm.
Συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα καινούργιο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων, το 8F-eDCT) και στο εσωτερικό του φωλιάζει το ηλεκτρομοτέρ. Ουσιαστικά όμως, το νέο σύστημα μετάδοσης έχεις τρεις συμπλέκτες, με τον τρίτο να ασχολείται με την εμπλοκή του ηλεκτρομοτέρ. Οι άλλοι δύο ασχολούνται με τις μονές και τις ζυγές σχέσεις, αντίστοιχα.
Η ηλεκτρική ενέργεια θα προέρχεται από ένα μαζεμένων διαστάσεων πάκετο μπαταριών, που τοποθετείται κάτω από το κάθισμα του οδηγού και έχει χωρητικότητα 1,3 kWh. Η ανάκτηση ενέργειας, πέρα από το σύστημα πέδησης, θα πραγματοποιείται «έξυπνα» και θα διατηρεί πάντα ικανό ποσοστό για ηλεκτρικές μετακινήσεις στα αστικά κέντρα. Με αυτό τον τρόπο θα κινείται κατά κύριο λόγο ηλεκτρικά και κατά συνέπεια οικονομικά.
Όλα αυτά και άλλα πολλά, θα τα δούμε σύντομα με «σάρκα και οστά» στους δρόμους μας, μιας και η γερμανική εταιρεία με σήμα το αστέρι δουλεύει ήδη πάνω σε νέα φουτουριστικά πρότζεκτ, οπότε μείνετε συντονισμένοι για ένα δυνατό ευρωπαϊκό «We are back» που θα «σκιαχτούν» όλοι. Είπαμε το μότο είναι, «The best or nothing».