Η SEAT θα είναι εφεξής ο κατασκευαστής πιο προσιτών και value-for-money αυτοκινήτων του ομίλου VW, και ήδη οι Ισπανοί προχωρούν με τη δημιουργία του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Τα τελευταία χρόνια το ισπανικό παρακλάδι του ομίλου Volkswagen έριξε όλη την προσοχή του στη θεμελίωση της CUPRA και στον εμπλουτισμό της γκάμας της.
Όμως, ο διευθύνων σύμβουλος της SEAT Wayne Griffiths διαβεβαίωσε τους ακροατές του στη φετινή συνάντηση της εταιρείας με τους εκπροσώπους του Τύπου ότι η SEAT θα επιβιώσει: «Θα εξακολουθήσουμε να επενδύουμε στη SEAT. Όταν έρθει η στιγμή θα δούμε και το πρώτο ηλεκτρικό SEAT - αλλά προς το παρόν δεν είναι η ώρα.
BUY NOW
»Για εμάς ήταν πάντοτε ξεκάθαρο ότι η εταιρεία δεν πρόκειται να εξαφανιστεί. Για ποιό λόγο να αφήσεις μια φίρμα που υπάρχει εδώ και 73 χρόνια να εξαφανιστεί;», πρόσθεσε ο Griffiths. Συμπληρώνοντας, μάλιστα, ότι η οικονομική υγεία της SEAT είναι καλύτερη από ποτέ.
Αφού ανακοίνωσε ότι τα μοντέλα Leon και Arona θα δεχθούν από μία εκτενή ανανέωση το 2025 για να συνεχίσουν την εμπορική τους πορεία, ο Griffiths μίλησε στη συνέχεια για το πρώτο ηλεκτρικό SEAT, λέγοντας πως «για μένα είναι απολύτως φυσιολογικό ότι στο μέλλον θα υπάρξει ένα ηλεκτρικό entry-level μοντέλο της SEAT».
Προς το παρόν γνωρίζουμε ότι ο όμιλος VW ετοιμάζει στη βάση των προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης τα Volkswagen ID.2 και Cupra Raval, με τιμή που θα ξεκινά από τα περίπου 23.000 ευρώ. Ωστόσο, ένα άλλο τμήμα της εταιρείας μελετά την κατασκευή ηλεκτρικών που θα μπορούν να πέφτουν στο εύρος τιμής των θερμικών SEAT Ibiza και Skoda Fabia.
Η SEAT θα αποκτήσει κεντρικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η ιστορική ισπανική εταιρεία θα μετατραπεί σε μια εταιρεία κατασκευής χαμηλού κόστους αυτοκινήτων, όπως είναι η Dacia για τον όμιλο Renault.
Αντιθέτως, το πρώτο ηλεκτρικό SEAT φέρεται ότι θα είναι ένα Crossover πόλης της κατηγορίας Β, που θα αξιοποιήσει τις οικονομίες κλίμακας του γερμανικού ομίλου (π.χ. χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα MEB Entry του VW ID.2) αλλά θα πετυχαίνει το μειωμένο κόστος χρησιμοποιώντας πιο μικρή μπαταρία, της τάξης των 38kWh, με την πιο φτηνή στην παραγωγή σύσταση λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος.
Το πρώτο αυτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της SEAT είναι το μοναδικό νέο μοντέλο που φέρεται να μελετά αυτή την εποχή η ισπανική εταιρεία. Ωστόσο, εργάζεται για τις ανανεώσεις των υπαρχόντων θερμικών και υβριδικών Ibiza, Leon, Arona, Ateca και Tarraco, με σκοπό να συνεχίσουν αυτά την εμπορική τους πορεία που εξακολουθεί να παραμένει αρκετά καλή.
Την ίδια στιγμή, οι Ισπανοί εργάζονται πυρετωδώς πάνω στα νέα μοντέλα της CUPRA, καθώς φέτος η γκάμα των πέντε μοντέλων της τελευταίας θα εμπλουτιστεί με δύο νέα SUV, το ηλεκτρικό Tavascan και το plug-in υβριδικό Terramar.