Οι αρχές της Γερμανίας ανακοίνωσαν ότι ξεκίνησαν έρευνα για τη λειτουργία του συστήματος ημι-αυτόνομης οδήγησης της Tesla για να καθορίσουν αν είναι ασφαλές για τους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Η έρευνα της γερμανικής ομοσπονδιακής αρχής οδικών μεταφορών επικεντρώνεται στη λειτουργία του εξειδικευμένου συστήματος υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας του Autopilot, και κατά πόσο αυτό μπορεί να βρει σωστή εφαρμογή στις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες της Ευρώπης.
Σε περίπτωση που η Γερμανία κρίνει ότι συγκεκριμένο σύστημα πρέπει να αφαιρεθεί από το Autopilot, αυτό δυνητικά θα αποτελέσει ένα σοβαρό εμπορικό πλήγμα για την Tesla στην Ευρώπη - διότι το σύστημα ελέγχου αλλαγής λωρίδας της αμερικανικής εταιρείας προσφέρει κάτι περισσότερο από τα αντίστοιχα της συντριπτικής πλειοψηφίας των αυτοκινήτων που πωλούνται στην ήπειρό μας.
BUY NOW
Συγκεκριμένα, το εν λόγω σύστημα της Tesla επιλέγει αυτόματα την ιδανική λωρίδα κυκλοφορίας στην οποία πρέπει να βρίσκεται κάθε φορά το αυτοκίνητο, για κάθε διαφορετική ανάγκη - όπως την προσπέραση ή τη σταθερή πλοήγηση στην εθνική οδό. Το ημι-αυτόνομο σύστημα οδήγησης επιπέδου 2 έχει επίσης την κλασσική λειτουργία διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, καθώς και adaptive cruise control, ημιαυτόνομη πλοήγηση και αυτόματο παρκάρισμα, μεταξύ άλλων.
Το Autopilot βασίζεται σε κάμερες που βρίσκονται περιμετρικά του αυτοκινήτου, σε ένα εμπρόσθιο ραντάρ που σκανάρει το δρόμο μπροστά σε απόσταση σχεδόν 200 μέτρων, και σε 12 συστήματα υπερήχων απόστασης 9 μέτρων.
Η Tesla υποστηρίζει ότι το Autopilot είναι ένα σωτήριο σύστημα για οδηγούς που βρίσκονται στο τιμόνι ενώ είναι εξαντλημένοι ή αδυνατούν να διατηρούν απαρέγκλιτα την προσοχή τους στο δρόμο. Αντίθετα, οι επικριτές του -βασισμένοι με μια σειρά από ατυχήματα από την πρώτη στιγμή εφαρμογής του Autopilot στο δρόμο- υποστηρίζουν ότι επιτρέπει στους οδηγούς να αφαιρούν την προσοχή τους από το δρόμο. Με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αντιδράσουν καθόλου, ή τουλάχιστον αρκετά γρήγορα, σε ενδεχόμενο κίνδυνο.
Κάτι τέτοιο συνέβη πρόσφατα, όταν ο οδηγός ενός Model S βασίστηκε στο Autopilot για να σταματήσει στο κόκκινο φανάρι μιας διασταύρωσης στην Αριζόνα των ΗΠΑ - κάτι που δεν συνέβη, με αποτέλεσμα το Tesla να προσκρούσει στη διασταύρωση με ένα διερχόμενο Honda Civic, προκαλώντας τον θάνατο των δύο επιβατών του τελευταίου. Η αμερικανική αρχή οδική ασφάλειας (NHTSA) επιβεβαίωσε ότι ο οδηγός του Model S είχε ενεργοποιημένο το Autopilot κατά τη διάρκεια του δυστυχήματος.
Το συγκεκριμένο περιστατικό, και πολλά ακόμη, έχουν μπροστά τους μια ιδιαίτερα περίπλοκη νομική διαδρομή - καθώς η Tesla υποστηρίζει ότι σε κάθε περίπτωση αναφέρει ρητά στους πελάτες της ότι με το σύστημα Autopilot οφείλουν να έχουν ανά πάσα στιγμή την προσοχή τους στο δρόμο.
Από την άλλη, το σύστημα Autopilot σε πολλές περιπτώσεις έχει αποδειχθεί σωτήριο, ειδικά σε συμβάντα όπως μιας εγκύου γυναίκας στις ΗΠΑ που έτυχε να γεννήσει εγκλωβισμένη στην κυκλοφοριακή συμφόρηση, και το Tesla Model 3 της τη μετέφερε με ασφάλεια 20 λεπτά αργότερα στο πλησιέστερο νοσοκομείο.
Προφανώς το έργο της γερμανικής αρχής οδικών μεταφορών για την έρευνα του Tesla Autopilot είναι αρκετά περίπλοκο, και με πολλαπλές παραμέτρους. Προς το παρόν η πρώτη δεν έχει δώσει καμία περαιτέρω πληροφορία για την έρευνα, ούτε το χρονοδιάγραμμά για την απόφασή της.