Η εταιρεία του Wolfsburg ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή του ηλεκτρικού Golf μέχρι το 2030, παρότι ήδη έχει αποφασίσει να παρατείνει την παραγωγή του τρέχοντος Golf 8 και πέραν του 2026.
Η τρέχουσα 8η γενιά του Golf παρουσιάστηκε το 2019 και, σύμφωνα με τον συνηθισμένο κύκλο ζωής που προδιαγράφει κάθε νέο Volkswagen, αναμενόταν να ολοκληρώσει την πορεία της το 2026.
Ωστόσο, η γενιά αυτή του Golf θα συνεχίσει να παράγεται πέρα από αυτή την ημερομηνία. Το 2027, η παραγωγή του Golf Mk8.5 θα μεταφερθεί από το Wolfsburg στο εργοστάσιο των Γερμανών στην Πουέμπλα του Μεξικού, για την τελευταία φάση της εμπορικής του πορείας.
BUY NOW
Στο πλαίσιο αυτής της αλλαγής, η Volkswagen θα πραγματοποιήσει τεχνικές αναβαθμίσεις με κινητήρες κλασικής υβριδικής τεχνολογίας (HEV), οι οποίοι θα αντικαταστήσουν τους πετρελαιοκινητήρες στην ευρωπαϊκή αγορά.
Παράλληλα, θα συνεχίσει να προσφέρει εκδόσεις ήπιας υβριδικής (MHEV) και plug-in υβριδικής τεχνολογίας (PHEV), ώστε να συμμορφώνεται με το πρότυπο εκπομπών Euro 7 - το οποίο θα τεθεί σε ισχύ τον Νοέμβριο του 2027.
Η στρατηγική αυτή θυμίζει την πρόσφατη μεταφορά της παραγωγής του Polo από την Ισπανία στη Νότια Αφρική, ώστε να δημιουργηθεί στα ευρωπαϊκά εργοστάσιο χώρος για την παραγωγή μικρών ηλεκτρικών SUV - όπως τα VW ID.2 X και Skoda Epiq. Με παρόμοιο τρόπο, το Golf VIII θα παραχωρήσει τη θέση του στο Wolfsburg σε ηλεκτρικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του δικού του ηλεκτρικού διαδόχου.
Επί του παρόντος τα ηλεκτρικά Volkswagen ID.3 και η Cupra Born παράγονται στα εργοστάσια του Ζουικάου και της Δρέσδης, αλλά με τη μεταφορά του Golf Mk8.5 στο Μεξικό θα ξεκινήσουν να συναρμολογούνται στο Wolfsburg.
Μετά, στο τέλος της δεκαετίας, το αμιγώς ηλεκτρικό Golf IX θα αρχίσει να παράγεται στην ίδια τοποθεσία. Αυτή αναμένεται γύρω στο 2029, βασισμένη στην αρθρωτή πλατφόρμα SSP - η οποία αρχικά είχε προγραμματιστεί για το 2026 αλλά καθυστέρησε λόγω προβλημάτων εξέλιξης του λογισμικού.
Για την επίλυση αυτών των προβλημάτων, η Volkswagen συνεργάζεται πλέον με την αμερικανική Rivian, που θα αναλάβει την εξέλιξη της ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής των μελλοντικών μοντέλων της.
Επιπλέον, ένα άλλο μοντέλο βασισμένο στην πλατφόρμα SSP έχει ήδη ανακοινωθεί για το Wolfsburg. Αυτό θα μπορούσε να είναι μια μετεξέλιξη παραγωγής του εντυπωσιακού fastback που είχε προαναγγελθεί το 2021 με την κωδική ονομασία Trinity.
H 8η και 9η γενιά του Golf αναμένεται να συνυπάρξουν για ένα χρονικό διάστημα, ανάλογα με την ταχύτητα υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης από την αγορά.
Η Volkswagen σχεδιάζει να εξοικονομήσει 15 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, εκ των οποίων τα 1,5 δισεκατομμύρια θα προέρχονται από τη μείωση του εργατικού κόστους. Συγκεκριμένα, το πλάνο της εταιρείας προβλέπει ότι στο Wolfsburg θα μειωθούν 4.000 θέσεις εργασίας στον τεχνικό τομέα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Thomas Schafer, δήλωσε: «Θέσαμε τρεις βασικές προτεραιότητες για το μέλλον της μάρκας Volkswagen: τη μείωση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας στη Γερμανία, τη μείωση του εργατικού κόστους και την επαναφορά των δαπανών ανάπτυξης σε ανταγωνιστικά επίπεδα».