Volkswagen Golf GTI: Το μέλλον του θρυλικού σπορ μοντέλου

Volkswagen Golf GTI 2021

Το όνομα Golf GTI είναι πολύ σπουδαίο για να σβήσει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, και η Volkswagen έχει ένα συγκεκριμένο πλάνο για να το κρατήσει στη ζωή.

Προς το παρόν η μόνη επιβεβαίωση που υπάρχει για τη συνέχιση του ονόματος Golf είναι τα περσινά λόγια του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου VW, Thomas Schafer, ότι «χρειαζόμαστε μοντέλα που τα πάνε αληθινά καλά, όπως το Beetle και το Golf, για να κάνουμε τη φίρμα να λάμψει ξανά».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι πρότινος, οι πληροφορίες που υπήρχαν ήταν πως το ID.Golf θα συνυπήρχε με το αντίστοιχου μεγέθους ID.3. Τώρα, το βρετανικό Autocar φέρνει στο φως νέα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία το όνομα Golf θα πάρει τη θέση του ID.2 -που εξελίσσει η εταιρεία του Wolfsburg- ως ένα πενταθέσιο ηλεκτρικό hatchback που θα κοστίζει από 22.500 ευρώ και θα λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά το 2025.

Αυτό σημαίνει ότι το Golf θα είναι ένα αυτοκίνητο μικρότερου μεγέθους από το ID.3, ώστε να μην απειλεί τις πωλήσεις του τελευταίου - και θα είναι κατά συνέπεια και το μικρότερο σε μέγεθος μοντέλο της ηλεκτρικής οικογένειας ID. Έτσι, με μέγεθος ανάμεσα στα σημερινά θερμικά Polo και Golf, το ολοκαίνουριο ηλεκτρικό Golf του 2025 κατά πάσα πιθανότητα θα μικρύνει στο μέγεθος που είχε η τέταρτη γενιά του, που μπήκε στην παραγωγή το 1997.

To νέο ηλεκτρικό Volkswagen Golf μπορεί να έχει το μέγεθος του Golf 4ης γενιάς του 1997
To νέο ηλεκτρικό Volkswagen Golf μπορεί να έχει το μέγεθος του Golf 4ης γενιάς του 1997
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτό τον τρόπο να καλύψει και τον εμπορικό χώρο που σήμερα κατέχει το Polo, το οποίο -ως γνωστόν- τα προσεχή χρόνια θα φτάσει στο τέλος της παραγωγής του. Ωστόσο, το επίπεδο δάπεδο και το μικρότερο καπό που επιτρέπει το σύστημα ηλεκτροκίνησης θα δώσει τη δυνατότητα στους σχεδιαστές του να εξασφαλίσουν τους ίδιους -με το σημερινό Golf- χώρους για την καμπίνα επιβατών και για τις αποσκευές.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές του βρετανικού περιοδικού, το νέο ηλεκτρικό Golf θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB-Plus, που χρησιμοποιεί μπαταρίες με πρισματικές κυψέλες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου. Η πλατφόρμα αυτή επιτρέπει τη χρήση δύο ηλεκτροκινητήρων, και αυτό μεταφράζεται από πολλούς ως ένδειξη ότι η Volkswagen θα κρατήσει στη ζωή και τα θρυλικά αρχικά GTI που συνόδευαν το όνομα Golf τις τελευταίες δεκαετίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε, στα περσινά του λόγια ο Schafer είχε επίσης ξεκαθαρίσει ότι το όνομα GTI είναι πολύ σημαντικό για να χαθεί στα βάθη του παρελθόντος, και ότι γι' αυτόν ακριβώς το λόγο θα αντικαταστήσει τα αρχικά GTX που συνοδεύουν προς το παρόν τις σπορ εκδόσεις των αυτοκινήτων της οικογένειας ID. Συνεπώς, όλα τα σπορ ηλεκτρικά VW θα έχουν την απόληξη GTI, και όχι μόνο το Golf.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο όμιλος Volkswagen ετοιμάζει, άλλωστε, και ένα ακόμη ηλεκτρικό hot-hatch: το Cupra Urban Rebel, που θα αποδίδει 222 ίππους και θα επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,9 δευτερόλεπτα, όταν αποκαλυφθεί το 2025. Σήμερα, το δίλιτρο turbo Golf GTI αποδίδει 241 ίππους και χρειάζεται για την ίδια επιτάχυνση λίγο πάνω από 5 δευτερόλεπτα.

Πέραν του Golf, η Volkswagen βρίσκεται σε διαδικασία αναθεώρησης όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προγραμματίζει για το εγγύς μέλλον, μετά την περσινή αλλαγή της ηγεσίας της. Μεταξύ άλλων, το πρωτότυπο Project Trinity θα μετασχηματιστεί από sedan με liftback σιλουέτα, σε SUV της κατηγορίας των Tesla Model Y και Ford Mustang Mach-E.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ