Μετά το Renault 5, η ρετρό αναβίωση των θρυλικών μοντέλων της γαλλικής εταιρείας συνεχίζεται με την ηλεκτρική μετενσάρκωση του Renault 4, που πλέον θα είναι ένα B-SUV. Διαβάστε όλα όσα ξέρουμε για αυτό.
Βασισμένο στο πρωτότυπο 4Ever Trophy που βλέπετε σε αυτές τις φωτογραφίες, το νέο Renault 4 θα είναι ένα συμπαγές υπερυψωμένο EV, ένα ηλεκτρικό B-SUV με το ρετρό στιλ του ένδοξου προγόνου του, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη μέσα στο 2025.
Η Renault επιβεβαίωσε ότι το μοντέλο θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού (2024). Δύο χρόνια πριν, στην ίδια έκθεση, οι Γάλλοι είχαν προαναγγείλει το μοντέλο με το πρωτότυπο 4Ever Trophy, ενώ έκτοτε έχουν αποκαλυφθεί και αρκετά σχέδια των πατεντών του αυτοκινήτου.
BUY NOW
Το Renault 5 κατέληξε στην τελική του έκδοση παραγωγής να είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το πρωτότυπο που το προηγήθηκε, και παρόλο που αναμένουμε ότι το στυλ θα είναι πιο διακριτικό στο μοντέλο παραγωγής, το Renault 4 λογικά θα αντικατοπτρίζει το στιβαρό 4Ever Trophy.
Το Renault 4 θα χρησιμοποιήσει την ίδια πλατφόρμα AmpR Small με το νέο R5, μια αρχιτεκτονική σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε συνεργασία με το παρακλάδι της που εξειδικεύεται στα ηλεκτρικά οχήματα - την Ampere.
Ενώ το R5 διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς, το Renault 4 θα αποκτήσει και έκδοση 4x4, λόγω του SUV προσανατολισμού του. Και βεβαίως το R4 αναμένεται να είναι πιο ακριβό από το R5, όπως το Captur σε σύγκριση με το Clio στις θερμικές τους αντιστοiχίες.
Οι «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες που έχουν διαρρεύσει αποκαλύπτουν ότι το νέο Renault 4 θα έχει αυξημένο ύψος ανάρτησης, τετραγωνισμένους θόλους των τροχών και μικρούς προβόλους. Είναι πολύ πιθανό ότι θα χρησιμοποιεί τους ίδιους κινητήρες και μπαταρίες με το R5, κάτι που σημαίνει ότι θα έχει αυτονομία έως και 400 χιλιόμετρα.
Η σιλουέτα του αναμένεται να υιοθετήσει, σε μια σύγχρονη επανερμηνεία της, εκείνη του εμβληματικού Renault 4L, αν και θα είναι περισσότερο SUV παρά ιδιόμορφο hatchback. Περιμένουμε μια πολύ κάθετη ουρά και χαρακτηριστικές κολόνες C, ζάντες τουλάχιστον 18 ιντσών, καθώς και παρόμοιο του R5 εσωτερικό με οθόνες infotainment 10 ιντσών και πρωτότυπα υλικά και χρώματα.
Όπως το αδερφό Renault 5, το Renault 4 θα χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα AmpR Small της εταιρείας, η οποία είναι μετεξέλιξη της πλατφόρμας CMF-BEV - μια αρχιτεκτονική αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτή η πλατφόρμα θα υποστηρίξει επίσης ένα νέο Nissan Micra και το νέο Renault Twingo.
Το Renault 5 διαθέτει δύο επιλογές μπαταριών: 52kWh και 40kWh, με αυτονομία 310 και 410 χιλιομέτρων αντίστοιχα. Αυτές οι μπαταρίες είναι πολύ πιθανό να είναι οι ίδιες και στο Renault 4. Δεδομένου ότι το 4 θα είναι λίγο μεγαλύτερο και πιθανώς βαρύτερο -ειδικά στην έκδοση 4x4- η αυτονομία θα είναι λίγο χαμηλότερη.
Μπορούμε επίσης να αναμένουμε φόρτιση ισχύος έως και 100 kW για το μοντέλο με τη μεγαλύτερη μπαταρία, που επιτρέπει γρήγορη φόρτιση μέσα σε μισή ώρα από το 15% έως το 80%. Είναι πιθανό ότι η συμβατότητα με το σύστημα Vehicle-to-Grid (V2G) θα είναι διαθέσιμη, όπως και στο R5.
Επίσης, είναι πολύ πιθανό οι δύο ηλεκτροκινητήρες των 121 και 148 ίππων από το R5 να εμφανιστούν και στο Renault 4, οι οποίοι έχουν ροπή 224 Nm και 244 Nm αντίστοιχα. Η τετρακίνητη έκδοση, βεβαίως, χάρη στην προσθήκη και δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, θα είναι αρκετά ισχυρότερη.
Το Renault 5 μπορεί να επιταχύνει στο σπριντ 0-100 km/h σε λιγότερο από 8,0 δευτερόλεπτα στην έκδοση των 148 hp. Tο R4 θεωρητικά θα είναι λίγο πιο αργό σε αντίστοιχες εκδόσεις, αλλά ίσως λίγο πιο γρήγορο στην τετρακίνητη μορφή του.
Οι μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν ότι το Renault 4 θα κυκλοφορήσει λίγο μετά το Renault 5, το 2025, και με τιμή που θα ξεκινά λίγω κάτω από τις 40.000 ευρώ. Όμως αυτά αναμένεται να επιβεβαιωθούν από τη γαλλική εταιρεία.