Η πτωτική τάση των ταξινομήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ήπειρό μας συνεχίστηκε και το Μάιο, με ποσοστό μείωσης 12% σε σχέση με το Μάιο του 2023, ενώ στη Γερμανία άγγιξε το 30%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο Σύνδεσμος Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η μείωση 12% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνδυάζεται με τη συνολικότερη μείωση κατά 3% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων με κάθε είδους σύστημα κίνησης.
Συμπεριλαμβάνοντας και τη Βρετανία και τις ζώνες ελεύθερου εμπορίου της Ευρώπης (EFTA), το πρακτορείο Reuters επιβεβαιώνει ότι οι συνολικές πωλήσεις έπεσαν το συγκεκριμένο μήνα κατά 2,6%.
BUY NOW
Ειδικά στη Γερμανία, οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν το Μάιο κατά 30% σε σχέση με πέρσι, γεγονός που οφείλεται στη διακοπή του προγράμματος επιδότησης για την αγορά EV από τον Δεκέμβριο του 2023.
Την ίδια στιγμή, πληθαίνουν διαρκώς στην Ευρώπη οι νέες ηλεκτρικές προτάσεις προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προέρχονται από την Κίνα. Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Ένωση έκανε γνωστό ότι για τα αυτοκίνητα που εισάγονται από την ασιατική χώρα θα επιβληθούν δασμοί που θα φτάνουν το 38,1%.
Πάντως, αξίζει να αναφέρουμε ότι σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι πωλήσεις των υβριδικών σημείωσαν σημαντική αύξηση τον Μάιο του 2024, σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι. Η αύξηση αυτή ήταν της τάξης του 29,9%, και εξηγεί εν πολλοίς το λόγο για τον οποίο τα εξηλεκτρισμένα οχήματα συνολικά (ήπια υβριδικά, πλήρως υβριδικά και plug-in hybrid) κατείχαν μερίδιο 48,9% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το Μάιο, σε σχέση με 46,2% πέρσι.
Ο ACEA υποστηρίζει πως η πτωτική τάση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν αναμενόμενη, καθώς οι χώρες σταδιακά αποσύρουν τις επιδοτήσεις για την αγορά τους, αλλά από το 2025 αναμένεται να αρχίσουν να διαγράφουν και πάλι ανοδική πορεία λόγω των αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων που θα επιβληθούν για τα θερμικά αυτοκίνητα.