Η smart επιβεβαίωσε ότι το πρώτο αυτοκίνητο της νέας της εποχής, και το πρώτο της ηλεκτρικό συμπαγές SUV, θα έχει την λίγο παράδοξη αλλά άκρως νεανική ονομασία #1.
Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε πέρσι στο Σαλόνι του Μονάχου και εξελίσσεται πυρετωδώς τους τελευταίους μήνες στην Κίνα, μιας και είναι προϊόν της συνεργασίας της Mercedes-Benz με τον κινεζικό γίγαντα της ηλεκτροκίνησης Geely. Θα μπει στη γραμμή παραγωγής μέσα στο 2022 και αναμένεται να διατεθεί στην αγορά προς τα τελειώματα του έτους.
Η smart έδωσε στη δημοσιότητα επίσημες φωτογραφίες από τις δοκιμές εξέλιξης του αυτοκινήτου σε χειμερινές συνθήκες, επιβεβαιώνοντας ότι θα ονομάζεται #1. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε ένα hashtag στην ονομασία αυτοκινήτου, και είναι προφανές ότι η smart ανοίγεται με αυτό τον τρόπο προς το νεανικό κοινό και μαζί θέλει να επιδείξει και η ίδια τη νεανικότητά της - με στόχο να καταφέρει να ορίζει και πάλι τις τάσεις όπως το 1997 με το πρωτογενές, διθέσιο smart πόλης.
BUY NOW
Σύμφωνα με πληροφορίες, μαζί με τα μικρά διθέσια αυτοκίνητά της η smart αφήνει στο παρελθόν και τις παλιές ονομασίες ForTwo και ForFour, και πλέον για τα μοντέλα της θα χρησιμοποιεί το hashtag # μαζί με έναν αριθμό.
Είναι μια πολύ σημαντική αλλαγή, όμως ταιριαστή με τη μετάβαση που κάνει η γερμανο-κινεζική εταιρεία σε εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα από ό,τι μας είχε συνηθίσει. Το smart #1 θα έχει μήκος λίγο μεγαλύτερο των 4 μέτρων, κι έτσι εντάσσεται στην κατηγορία των B-SUV όπου αντιμετωπίζει τα Peugeot e2008, Opel Mokka-e και άλλα αμιγώς ηλεκτρικά.
Σχετικά με το σχεδιασμό του smart #1, oi επίσημες φωτογραφίες των δοκιμών εξέλιξης εμφανίζουν μικρές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τα μέχρι στιγμής πρωτότυπα. Η smart δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση, και έχει πετύχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29 με λύσεις όπως η ενεργή (κινούμενη) γρίλια και τα «χωνευτά» στο αμάξωμα χερούλια των θυρών.
Όλο το κάτω μέρος του ρύγχους και της γρίλιας δείχνει ανασχεδιασμένο σε σχέση με τα μέχρι στιγμής πρωτότυπα, ενώ έχει τοποθετηθεί κανονικός προφυλακτήρας και μικρότερης διάστασης τροχοί. Αντίστοιχα νέα είναι και η φιλοσοφία σχεδιασμού του εσωτερικού, που θα χωρά -με λίγη καλή θέληση- και πέμπτο επιβάτη και στο κέντρο του ταμπλό θα έχει οθόνη 12,3 ιντσών.
Η Geely βάσισε το νέο smart #1 στην πλατφόρμα SEA, ένα εξειδικευμένο «ηλεκτρικό» δάπεδο που εξέλιξε για άλλα της μοντέλα στην κινεζική αγορά, καθώς και για ένα αντίστοιχο μικρό ηλεκτρικό Volvo που φέρεται να έχει στα σκαριά.
Η πλατφόρμα αυτή είναι ικανή να φέρει μπαταρία 58-100 kWh, και η χωρητικότητα της μπαταρίας του smart #1 αναμένεται να βρίσκεται κάπου στη μέση, προσφέροντας αυτονομία περίπου 350 χιλιομέτρων. Και ακούγεται, επίσης, ότι θα διατίθεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, που μπορεί να φτάνει σε απόδοση τους 260 ίππους.
Οι τεχνικές λεπτομέρειες του smart #1 αναμένονται αργότερα μέσα στη χρονιά, καθώς θα πλησιάζει η ώρα της παρουσίασης και της έναρξης της παραγωγής του στην Κίνα - πριν την έλευσή του στην ευρωπαϊκή αγορά στο τέλος του 2022.