
Ένα από τα αυτοκινητικά σύμβολα στο γύρισμα του 21ου αιώνα, το smart ForTwo, θα ξαναζήσει στη νέα εποχή της γερμανικο-κινεζικής εταιρείας, για να ριχτεί στη μάχη των προσιτών ηλεκτρικών citycars.
Σε αντίθεση με τα Renault 5 και Fiat 500, το νέο ForTwo δεν θα αντλήσει τη σχεδιαστική του έμπνευση από τον πρόγονό του. Τα λόγια του Dirk Adelmann, διευθύνοντος συμβούλου της smart Ευρώπης, ήταν ότι η smart δεν ακολουθεί νοσταλγικές τάσεις, αλλά κοιτάζει προς το μέλλον.
Ωστόσο, θα διατηρήσει ορισμένα χαρακτηριστικά στοιχεία της οικογένειας smart, όπως οι πόρτες χωρίς πλαίσιο και η τοποθέτηση των τροχών στις γωνίες του αυτοκινήτου για τη μέγιστη αξιοποίηση του εσωτερικού χώρου.
BUY NOW
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το νέο μοντέλο θα μπορούσε να υιοθετήσει σχεδιαστικά στοιχεία που υπάρχουν ήδη στα smart #1 και #3, όπως η φωτιζόμενη λωρίδα που διατρέχει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου εμπρός και πίσω, τα κάθετα παράθυρα και η ψηλή οροφή για καλύτερη ευρυχωρία.

Το εσωτερικό αναμένεται να διατηρήσει τη διάταξη των δύο θέσεων, προσφέροντας άνετο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, ενώ ο χώρος αποσκευών θα παραμείνει περιορισμένος. Ωστόσο, η τεχνολογία στο εσωτερικό θα αναβαθμιστεί, με διάταξη δύο οθονών, παρόμοια με αυτήν των άλλων μοντέλων της smart.
Η smart θα χρειαστεί να επενδύσει σε μια νέα πλατφόρμα για το ForTwo, η οποία θα μπορούσε να εξελιχθεί σε συνεργασία με τη μητρική της εταιρεία, Geely.
Δεδομένου ότι η μάρκα έχει δεσμευτεί αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, το νέο ForTwo θα διαθέτει επίσης αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η κύρια πρόκληση θα είναι η βελτίωση της αυτονομίας σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, η οποία δεν ξεπερνούσε τα 100 km στον κύκλο WLTP.
Ο στόχος θα μπορούσε να είναι τουλάχιστον τα 250 km, ώστε να ανέβει στο ίδιο επίπεδο με ανταγωνιστές όπως το Renault 5 και το MINI Electric. Αναμένεται επίσης βελτίωση στη φόρτιση, με πιθανή μέγιστη ισχύ περίπου 100 kW.

Όπως έχει ήδη συμβεί με άλλα μοντέλα της γκάμας, το νέο ForTwo θα μπορούσε να αποκτήσει και μια ισχυρότερη έκδοση από τη Brabus, με ισχύ που θα κυμαίνεται μεταξύ 150 και 200 ίππων. Αυτή η έκδοση θα εξισορροπεί την απόδοση με την αυτονομία, ενώ θα διαθέτει και ξεχωριστές σχεδιαστικές λεπτομέρειες - όπως μεγαλύτερους τροχούς και κόκκινες πινελιές στο εσωτερικό.
Ο Adelmann άφησε να εννοηθεί ότι το νέο ForTwo βρίσκεται ακόμη στο στάδιο του σχεδιασμού, αλλά η ομάδα εργάζεται εντατικά για να το κάνει πραγματικότητα. Αν όλα πάνε σύμφωνα με το πλάνο, τα πρώτα επίσημα σκίτσα θα μπορούσαν να παρουσιαστούν μέσα στους επόμενους 12 έως 18 μήνες, ακολουθούμενα από ένα πρωτότυπο και, τελικά, το μοντέλο παραγωγής μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Το ForTwo ενδέχεται να αποκτήσει την ονομασία smart #2, αφήνοντας χώρο για ένα πιθανό smart #4, που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί το Volkswagen ID.1. Η εκτιμώμενη τιμή εκκίνησής του θα κυμαίνεται στα 20.000-25.000 ευρώ, καθώς ο Adelmann εκτιμά ότι το νέο μοντέλο θα μπορέσει να "ορίσει την κατηγορία Α".