Στο τέλος του 2025 η πρώτη ηλεκτρική Ferrari -Θα αγγίζει το μισό εκατομμύριο ευρώ

Ferrari KC23 Concept

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Benedetto Vigna, επιβεβαίωσε ότι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική δημιουργία του Μαρανέλο είναι σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης, και θα τη δούμε στους δρόμους νωρίς το 2026.

Παρότι έχει δεσμευτεί να διατηρήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ζωντανούς για όσα χρόνια μπορεί, η Ferrari δεν θέλει να χάσει το «τρένο» της ηλεκτροκίνησης.

Κεντρική φωτό & πάνω: το πρωτότυπο Ferrari KC23
Κεντρική φωτό & πάνω: το πρωτότυπο Ferrari KC23
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εργάζεται εδώ και χρόνια, λοιπόν, στο πρώτο ηλεκτρικό cavallino, το οποίο πλέον έχει περάσει στη φάση των δοκιμών των πρωτοτύπων του στους δημόσιους δρόμους, και αναμένεται να αποκαλυφθεί στο τέλος του 2025. Λίγους μήνες αργότερα θα ξεκινήσει η διάθεσή του, με τιμή που πιστεύεται ότι θα κυμαίνεται στις 500.000 ευρώ.

Ο Benedetto Vigna, διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας, έχει επιβεβαιώσει ότι το project βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο - αλλά δεν έδωσε περαιτέρω πληροφορίες. Ήδη, θυμίζουμε, ο Vigna έχει διαβεβαιώσει ότι το νέο αυτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα κατασκευαστεί «όπως πρέπει» ώστε να «προσφέρει τις μοναδικές οδηγικές συγκινήσεις που έχουν όλες οι Ferrari».

O Benedetto Vigna, διευθύνων σύμβουλος της Ferrari
O Benedetto Vigna, διευθύνων σύμβουλος της Ferrari

Η Ferrari έχει ήδη ολοκληρώσει την κατασκευή ενός ολοκαίνουριου εργοστασίου στη βόρεια πλευρά του υπάρχοντος συγκροτήματος της στο Μαρανέλο, όπου θα κατασκευάζεται όχι μόνο το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά και οι κινητήρες και οι μπαταρίες του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο εργοστάσιο θα παράγει επίσης υβριδικά και μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην ίδια γραμμή παραγωγής. Κάνοντας τα πάντα εσωτερικά, η εταιρεία θα μπορεί να επισκευάζει και να αποκαθιστά πλήρως τις ηλεκτρικές Ferrari στο μέλλον, όπως κάνει με τα θερμικά και υβριδικά της αυτοκίνητα σήμερα.

Αν και η Ferrari σκοπεύει να ενοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερο την παραγωγή της, είναι γνωστό ότι θα προμηθευτεί τις κυψέλες των μπαταριών από έναν προμηθευτή που δεν έχει κατονομάσει.

Δεν γνωρίζουμε την ακριβή σύνθεση αυτών των μπαταριών, αλλά ο Vigna επιβεβαίωσε ότι δεν θα είναι η τυπική, λιγότερο ισχυρή φόρμουλα LFP που έχουν υιοθετήσει πρόσφατα πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων. Επίσης, ανέφερε ότι στο εγγύς μέλλον ελπίζει να αυξάνει την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών του αυτοκινήτου κατά 10% κάθε χρόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής -ανεπιβεβαίωτες- πληροφορίες, η πρώτη ηλεκτρική Ferrari δεν θα είναι αθόρυβη, και πιθανότατα θα έχει αμάξωμα τύπου SUV. Ειδικά για το θέμα του ήχου, ο Vigna τόνισε ότι η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται να δημιουργήσει «τεχνητούς ήχους» θερμικών κινητήρων, όπως έχουν επιλέξει να κάνουν κάποιοι ανταγωνιστές.

Αυτό μας οδηγεί να πιστεύουμε ότι θα ακολουθήσει το μοντέλο της Porsche, ενισχύοντας τον ήχο του ηλεκτρικού μοτέρ μέσω του ηχοσυστήματος.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Ferrari έχει αναπτύξει ιδιαίτερη τεχνογνωσία στους ηλεκτρικούς κινητήρες από τη Formula 1, όπου το 2014 εισήχθησαν δύο ηλεκτροκινητήρες δίπλα στον θερμικό V6 Turbo. Επίσης, το υβριδικό πρωτότυπο Ferrari 499Ρ κέρδισε φέτος για δεύτερη διαδοχική χρονιά τον αγώνα των 24 Ωρών του Le Mans.

Οι αναφορές δείχνουν ότι το ηλεκτρικό μοντέλο της Ferrari θα κοστίζει περίπου 500.000 ευρώ, όταν ανοίξουν οι πρώτες παραγγελίες το 2026 - αν και η ιταλική εταιρεία δεν το έχει επιβεβαιώσει. Ο Vigna δεν θέλησε να διαψεύσει το ποσό αυτό, αλλά διευκρίνισε ότι η Ferrari δεν καθορίζει τις τιμές της μέχρι έναν μήνα πριν κατασκευαστεί το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, δήλωσε ότι η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει περισσότερο στην εξατομίκευση, κάτι που μπορεί να προσθέσει σημαντικό κόστος πάνω από την αρχική τιμή του αυτοκινήτου. Και το νέο εργοστάσιο έχει σχεδιαστεί προκειμένου να καλύπτει και τις ανάγκες εξατομίκευσης κάθε αυτοκινήτου από τον αγοραστή του.

Προς το παρόν, η Ferrari αρνείται να μιλήσει για όγκους πωλήσεων, αλλά σε μια συνέλευση των μετόχων της το 2022 ανέφερε ότι προβλέπει τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν το 5% των πωλήσεών της τον πρώτο χρόνο. Μέχρι το 2030, εκτιμά ότι το 40% των πωλήσεών της θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ