Στον «πάγο» το ηλιακό αυτοκίνητο της Lightyear -Γιατί οι Ολλανδοί κάνουν πίσω;

Lightyear 0

H ολλανδική Lightyear έλαβε την απόφαση να διακόψει την παραγωγή του πρώτου της ηλιακού αυτοκινήτου, κόστους 250 χιλιάδων ευρώ, για να αφοσιωθεί στο πολύ πιο οικονομικό Lightyear 2.

Η παραγωγή του Lightyear 0 ξεκίνησε πριν απο περίπου δύο μήνες. Ήταν ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά του κόσμου που αξιοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια για συμβάλλει στη φόρτιση της μπαταρίας του, και συνοδευόταν από τις φιλοδοξίες των Ολλανδών να φέρουν μια επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση. Αλλά φαίνεται ότι η πολύ υψηλή τιμή του -250 χιλιάδες ευρώ- ήταν ενδεχομένως ένας σοβαρός ανασταλτικός παράγοντας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι το ταξίδι του Lightyear 0, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, ήταν πολύ μικρό. Η εταιρεία αποφάσισε να διακόψει την παραγωγή του, ώστε να αφιερώσει όλες τις υποδομές και τους πόρους της στην παραγωγή του Lightyear 2 - που αναμένεται να κοστίζει περί τις 40.000 ευρώ.

Ο αρχικός προγραμματισμός της Lightyear προέβλεπε την παρουσίαση του δεύτερου μοντέλου της το 2025, αλλά με την τωρινή της απόφαση ενδεχομένως να επιταχυνθεί η εξέλιξη και κατασκευή του. Αυτό μόνο βέβαιο δεν είναι, ωστόσο, καθώς η εταιρεία έχει μπροστά της πολλές προκλήσεις μέχρι να φτάσει στο λανσάρισμα του Lightyear 2.

To Lightyear 2 θα είναι ένα πιο συμπαγές και προσιτό ηλιακό Crossover/SUV
To Lightyear 2 θα είναι ένα πιο συμπαγές και προσιτό ηλιακό Crossover/SUV

Η απόφαση διακοπής της παραγωγής του Lightyear 0, που παραγόταν στο εργοστάσιο της Valmer στη Φινλανδία, ήταν κάπως απρόσμενη. To ηλιακό αυτοκίνητο, μήκους 5,1 μέτρων, είχε καταφέρει να συγκεντρώσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της τεχνολογίας του και της εντυπωσιακής του αεροδυναμικής - μίας εκ των κορυφαίων για αυτοκίνητο παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέσω των φωτοβολταϊκών στο αμάξωμά του μπορούσε να συλλέξει ηλιακή ενέργεια για 70 χιλιόμετρα αυτονομίας στη διάρκεια μιας μέρας με λαμπρή λιακάδα. Φυσικά η μπαταρία των 60 kWh μπορούσε να φορτιστεί και από την πρίζα ή ταχυφορτιστή, εξασφαλίζοντας στο Lightyear 0 συνολική αυτονομία 625 χιλιομέτρων (κατά WLTP) και τελική ταχύτητα 160 km/h.

Με το Lightyear 2, χάρη και στις νέας τεχνολογίας μπαταρίες που θα διατίθενται μέχρι το 2025, οι Ολλανδοί υπόσχονται αυτονομία που θα προσεγγίζει τα 800 χιλιόμετρα - με τη βοήθεια και των ηλιακών panels. Κι αν η τιμή του όντως κρατηθεί κοντά στα 40.000 ευρώ, δεν αποκλείεται τελικά να είναι το Lightyear 2 εκείνο που θα φέρει την (ηλιακή) επανάσταση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ