Η Lightyear εκθρόνισε τη Mercedes EQS από την κορυφή των πιο αεροδυναμικά αποδοτικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραγωγής του κόσμου.
Στον παγκόσμιο αγώνα της ηλεκτροκίνησης η αεροδυναμική είναι εξέχουσας σημασίας: περιορίζοντας την αντίσταση στον αέρα, περιορίζεται και η κατανάλωση ενέργειας - και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για την επίτευξη όλο και μεγαλύτερης αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Mercedes διαφήμιζε τον τελευταίο ενάμισι χρόνο ότι η νέα της ηλεκτρική λιμουζίνα EQS είναι το πιο αεροδυναμικά αποδοτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο, με αεροδυναμική αντίσταση μόλις Cd 0,20 - αλλά πλέον ο τίτλος αυτός ανήκει στο Lightyear 0, με το τοξοειδές και στιλπνό του σχήμα.
BUY NOW
To Lightyear 0 -γνωστό παλιότερα ως Lightyear One, που πέτυχε στα αρχικά του στάδια εξέλιξης ηλεκτρική αυτονομία 710 χιλιομέτρων- είναι ένα ηλεκτρικό-ηλιακό αυτοκίνητο μήκους 5 μέτρων, που μπήκε φέτος στην παραγωγή στο φινλανδικό εργοστάσιο της ολλανδικής εταιρείας και ξεκίνησε να διατίθεται έναντι 140.000 ευρώ. Παράλληλα, βρίσκεται στη φάση της εξέλιξης και το νέο Lightyear 2. Αρχικά το Lightyear 0 είχε συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,20, σαν την EQS, αλλά τώρα οι Ολλανδοί ανακοίνωσαν ότι πέτυχαν να τον κατεβάσουν στο 0,175.
Όπως εξηγεί η εταιρεία, για τη μέτρηση της αντίστασης στον αέρα διεξεργήθηκαν τέσσερις διαφορετικές αεροδυναμικές δοκιμές σε μια προηγμένη αεροσήραγγα επί γερμανικού εδάφους. Η πρώτη ήταν μια δοκιμή πίεσης του αέρα, μέσω μικρών αισθητήρων περιμετρικά σε όλο το αμάξωμα. Η δεύτερη είχε να κάνει με την ακουστική του αέρα, που μετρήθηκε με μικρόφωνα εξωτερικά και εσωτερικά.
Η τρίτη δοκιμή αφορούσε στη μέτρηση της αεροδυναμικής αντίστασης και των πιέσεων της άνωσης σε διαφορετικές γωνίες και κλίσεις του αμαξώματος, ώστε να διαπιστωθεί η ευαισθησία της στον αέρα. Τέλος, η τέταρτη δοκιμή αφορούσε στη μελέτη των στροβιλισμών που απορρέουν από την ουρά του αυτοκινήτου.
Από τις μετρήσεις αυτές, που θα συμβάλλουν περαιτέρω στην αεροδυναμική εξέλιξη του Lightyear 2, έγινε σαφές ότι το Lightyear 0 ξεπέρασε την αεροδυναμική απόδοση όχι μόνο της Mercedes EQS, μεταξύ των αυτοκινήτων παραγωγής, αλλά και του ηλεκτρικού πρωτοτύπου Mercedes Vision EQXX των 1.000 χιλιομέτρων αυτονομίας, που είχε πετύχει συντελεστή αεροδυναμικής αντίσταση 0,178.