Η Mercedes-Benz επενδύει 40 δισ. για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

Mercedes-Benz EV 2030

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας η Mercedes-Benz θα έχει ολοκληρώσει τον εξηλεκτρισμό όλης της γκάμας της επενδύοντας βαρέως στις νέες ηλεκτρικές της πλατφόρμες για EV, στην κατασκευή οκτώ εργοστασίων μπαταριών και στην επέκταση των σταθμών φόρτισης.

Η Tesla, με την εμπορική της πρωτιά στα EV, δείχνει να παρασύρει όλους τους μεγάλους κατασκευαστές σε έναν αγώνα δρόμου για το πέρασμα στην πλήρη ηλεκτροκίνηση. Πριν τη Mercedes-Benz, και η Stellantis είχε ανακοινώσει ότι θα δαπανήσει 30 δισεκατομμύρια Ευρώ μέχρι το 2025 για τον εξηλεκτρισμό της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθώς η Volswagen, η Volvo και άλλες εταιρείες έχουν δεσμευθεί να διαθέτουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030, η ευρωπαϊκή ένωση τηn προηγούμενη εβδομάδα κατέθεσε -προς διαβούλευση- την πρόταση απαγόρευσης πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη από το 2035, με στόχο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Η Mercedes-Benz, στην πρόσφατη ανακοίνωση της μελλοντικής της στρατηγικής για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, δεν διευκρίνισε την ακριβή ημερομηνία για τη στιγμή που θα παύσει την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης - όμως επιβεβαίωσε ότι η επένδυση στους κινητήρες αυτούς μέχρι το 2026 θα έχει μειωθεί κατά 80% σε σχέση με το 2019.

«Πρέπει να μετακινήσουμε τη συζήτηση από το πότε θα κατασκευάσει ο καθένας τον τελευταίο του κινητήρα εσωτερικής καύσης, διότι δεν έχει σχέση. Το ερώτημα είναι πόσο γρήγορα μπορείς να αναβαθμιστείς για τον 100% εξηλεκτρισμό και σε αυτό αφοσιωνόμαστε τώρα. Θέλουμε να έχουμε κυρίως, αν όχι ολοκληρωτικά, αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως το τέλος της δεκαετίας» είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler και της Mercedes-Benz, Ola Kallenius.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πλαίσιο αυτού του προγραμματισμού, η εταιρεία της Στουτγάρδης θα κατασκευάσει τρεις ολοκαίνουριες πλατφόρμες ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως το 2025 (και κάθε νέα πλατφόρμα μετέπειτα θα είναι αποκλειστικά για EV) και θα επενδύσει στην εξέλιξη των ηλεκτροκινητήρων -όπως αποκάλυψε με το εντυπωσιακό Vision EQXX- και στον περιορισμό της κατανάλωσης ενέργειας, προχωρόντας στην εξαγορά της εξειδικευμένης βρετανικής εταιρείας Yasa.

Ταυτόχρονα, μέσω συνεργασιών, θα επεκταθεί στην εξέλιξη και παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη με την κατασκευή οκτώ εργοστασίων (Gigafactories) και ενός ακόμα για την ανακύκλωση μπαταριών, στο Kuppenheim της Γερμανίας. Σε μια ανάλογη κίνηση θα προχωρήσει και ο όμιλος Volkswagen, με την κατασκευή έξι εργοστασίων, καθώς και η ίδια η ΕΕ επιθυμεί την προώθηση της κατασκευής μπαταριών στο έδαφός της, δεδομένης της πρόδου την Κίνας στον τομέα αυτόν.

Επίσης, η Mercedes-Benz θα αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυο φόρτισης Plug & Charge - τόσο με την απλούστευση και επιτάχυνση της διαδικασίας φόρτισης όσο και με την αύξηση, σε συνεργασία με τη Shell, των σημείων φόρτισης του δικτύου που ήδη απαριθμεί 530 χιλιάδες σε όλο τον κόσμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το 2022 η Mercedes-Benz θα διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις σε κάθε κατηγορία αυτοκινήτων που συμμετέχει, καθώς αναθεώρησε την πρόβλεψή της για τη χρονική στιγμή που τα ηλεκτρικά (BEV) και υβριδικά (HEV, PHEV) αυτοκίνητα θα κατέχουν το 50% των πωλήσεών της. Αρχικά η γερμανική εταιρεία προέβλεψε ότι αυτό θα συνέβαινε το 2030, αλλά τώρα εκτιμά ότι θα γίνει το 2025, και ότι τη μερίδα του λέοντως θα έχουν τα αμιγώς ηλεκτρικά.

Το πιο σημαντικό πρόβλημα στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι το ρίσκο απώλειας χιλιάδων θέσεων εργασίας, κυρίως εκείνων που σχετίζονται με την εξέλιξη και παραγωγή των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Επίσης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούνται από πολύ λιγότερα εξαρτήματα, κι έτσι χρειάζονται και λιγότερους εργαζόμενους για να κατασκευαστούν.

Η Mercedes-Benz δεν αρνήθηκε ότι θα χρειαστεί να αναλάβει δύσκολες αποφάσεις στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού και διευκρίνισε ότι συνεργάζεται με εκπροσώπους των εργαζομένων για προγράμματα εθελουσίας εξόδου είτε για τη μετεκπαίδευσή τους στις νέες τεχνολογίες - κάτι που έκαναν 20 χιλιάδες εργαζόμενοι στη Γερμανία πέρσι. Με αυτό τον τρόπο ενδέχεται να καλύψει και κάποιες από τις 3.000 νέες θέσεις εργασίας ειδικών λογισμικού για τα μελλοντικά της EV.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ