Μετά και την ολοκληρωτική της στροφής στην ηλεκτροκίνηση, η Toyota προετοιμάζει μια σειρά από νέα μοντέλα για τον εμπλουτισμό της ηλεκτρικής της οικογένειας bZ, και τέσσερα από αυτά αναμένονται μέσα στην προσεχή πενταετία.
Στην ηλεκτρική αυτή οικογένεια, τα συμπαγή και sedan της ιαπωνικής εταιρείας θα έχουν το πρόθεμα bZ (που σημαίνει beyond Zero) και θα συνοδεύονται από τον αριθμό ανάλογα της κατηγορίας. Τα SUV και 4x4 της οικογένειας αυτής θα συμπληρώνονται μετά τον αριθμό και με το γράμμα Χ, όπως έχει ήδη συμβεί ήδη με το νέο bZ4X.
Πρόσφατες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αριθμοί που θα συνοδεύουν το πρόθεμα bZ εκτείνονται από το 1 μέχρι το 5, με τις αντίστοιχες Χ εκδόσεις τους, καθώς και ότι η Toyota ετοιμάζει και μια τρίτη υποκατηγορία με το γράμμα C (δηλαδή bZ_C) που θα περιλαμβάνει sport και coupe αυτοκίνητα. Ας δούμε, λοιπόν, τα πρώτα 4 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα εμπλουτίσουν την οικογένεια bZ:
BUY NOW
Toyota bZ3 (2023)
Πρόκειται για ένα sedan μήκους 4,7 μέτρων, που θα τοποθετηθεί ανάμεσα στη γνωστή μας Corolla Sedan και το αμερικανικό Camry και βασίζεται στο πρωτότυπο bZ SDN που παρουσιάστηκε το Δεκέμβριο του 2021. Το bZ3 θα διατίθεται, ωστόσο, αποκλειστικά και μόνο στην αγορά της Κίνας, και θα είναι παράγωγο της συνεργασίας της Toyota με τις κινεζικές FAW και BYD.
Κατά συνέπεια η έκδοση παραγωγής του θα σχεδιαστεί αποκλειστικά βάσει των κινεζικών απαιτήσεων, και θα φιλοξενεί τις μπαταρίες Blade λιθίου-σιδηροφωσφόρου με σχεδιασμό CTP (Cell to Pack) που θα του χαρίζουν αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων και θα διατηρούν το 90% της απόδοσής του σε ορίζοντα δεκαετίας. Το bZ3 θα βασίζεται στην πλατφόρμα e-TNGA και το εσωτερικό του θα είναι σχεδιασμένο βάσει της φιλοσοφίας Family Lounge, που διαχειρίζεται το εσωτερικό ως σημείο συνάντησης της οικογένειας.
Toyota bZ3X (2023-2024)
Το bZ3X είναι το πιο ενδιαφέρον από τα τέσσερα μοντέλα, τουλάχιστον για τη δική μας αγορά: πρόκειται για ένα συμπαγές SUV που τοποθετείται κάτω από το bZ4X, δηλαδή για την ηλεκτρική έκδοση του νέου C-HR. Προκειμένου να βγει στην αγορά το αργότερο το 2024, θα βασίζεται στην υπάρχουσα πλατφόρμα e-TNGA, και όχι στην Ε3 που εξελίσσει η ιαπωνική εταιρεία για τα μελλοντικά της ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το μήκος του bZ3X θα κυμαίνεται στα 4,5 μέτρα, γεγονός που θα το τοποθετεί στην υπερδημοφιλή κατηγορία των C-SUV, και ενδεχομένως θα υιοθετεί από το bZ4X το σύστημα ηλεκτροκίνησης των 204 ίππων και τα βιώσιμα / ανακυκλωμένα υλικά στο εσωτερικό, καθώς και νέες ψηφιακές τεχνολογίες για τα συστήματα πολυμέσων, συνδεσιμότητας και αλληλεπίδρασης του οδηγού με το αυτοκίνητο.
Toyota bZ5X (2024-2026)
Το μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο από τα ηλεκτρικά SUV της οικογένειας bZ θα απευθύνεται κυρίως στους Αμερικανούς (στους οποίους θα λανσαριστεί ως η ηλεκτρική εκδοχή του δημοφιλούς στις ΗΠΑ Highlander), αλλά σε δεύτερο χρόνο πιθανότατα θα έρθει και στην Ευρώπη. Αυτό θα συμβεί κάποια στιγμή από το 2024 μέχρι το αργότερο το 2026.
Βάσει του μεγέθους του, θα προσφέρεται και σε εκδόσεις με τρεις σειρές καθισμάτων και επτά ή οκτώ θέσεις επιβατών και θα διαθέτει κορυφαίο για την κατηγορία χώρο αποσκευών, σύμφωνα με την Toyota. Για το σκοπό αυτό, ο σχεδιασμός του bZ5X θα διατηρεί μεν την αισθητική της οικογένειας bZ, αλλά με περισσότερες γωνίες και τετραγωνισμένη σιλουέτα, πιο τυπική των 4x4 της Toyota.
Έτσι, θα διαθέτει αρκετές διαφορετικές εκδόσεις με «ηλεκτρική τετρακίνηση», δηλαδή με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) που θα χαρίζουν ισχύ από 217 μέχρι 313 ίππους. Η μπαταρία θα είναι, φυσιολογικά, μεγαλύτερη εκείνης των 71 kWh του Bz4X, ώστε να προσφέρει στο βαρύ bZ5X αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χιλιομέτρων. Αν και υπάρχουν φήμες ότι θα είναι το αυτοκίνητο που θα λανσάρει τις μπαταρίες στέρεου τύπου της Toyota.
Toyota bZ1/bZ1X (2025-2026)
Το bZ1 ή bZ1X θα είναι ένα πολύ συμπαγές σε μέγεθος ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, η ηλεκτρική μετεξέλιξη του Aygo X Cross στην κατηγορία των A-SUV. Αν αυτό σας ακούγεται ήδη σαν μια συναρπαστική προοπτική m;allon έχετε δίκιο, μιας και η ίδια η Toyota θεωρεί πως θα είναι το πρώτο μαζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για το ευρύτερο κοινό λόγω της προσιτής τιμής του.
Συγκεκριμένα, η ιαπωνική εταιρεία φιλοδοξεί να το διαθέτει σε τιμές που θα ξεκινούν από τις 18.000 ευρώ, μιας και θα μπορεί να κρατά το κόστος του χαμηλά λόγω της σχετικά οικονομικής μικρής μπαταρίας των 35-45 kWh. Με το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου, και τη μέση κατανάλωση των 12.5 kWh/100 km, η μπαταρία θα είναι αρκετή για αυτονομία της τάξης των 300 χιλιομέτρων.
Το Toyota bZ1/bZ1X αναμένεται περί το μέσον της δεκαετίας αυτής, όταν πλέον η Toyota θα έχει εξελίξει τις νέες της μπαταρίες και την καινούρια ηλεκτρική πλατφόρμα Ε3 για τα πιο συμπαγή EV της. Ξεκάθαρη στόχευση του bZ1/bZ1X θα είναι η ευρωπαϊκή αγορά, και μάλιστα μπορεί να παράγεται σε κάποιο από τα εργοστάσια της Βρετανίας, της Τσεχίας ή της Τουρκίας.
Η φημολογία, παράλληλα, αναφέρει ότι η Toyota ετοιμάζει και ένα αμέσως μεγαλύτερο ηλεκτρικό SUV, συγκεκριμένα ένα B-SUV που θα αποτελέσει την ηλεκτρική παραλλαγή του Yaris Cross και θα έχει την ονομασία bZ2X. Βεβαίως, λόγω αυξημένου μεγέθους, το συγκεκριμένο ηλεκτρικό B-SUV δεν θα είναι προσιτό όσο το μικρό bZ1X για το ευρύτερο κοινό.