Η Audi εξελίσσει τη νέα γενιά του A4 αλλά, παρότι ο ανταγωνισμός στα συμπαγή πολυτελή ηλεκτρικά sedan προελαύνει, ακόμη δεν έχει επιβεβαιώσει αν επιφυλάσσει και ένα Α4 e-tron.
Η Audi φαίνεται να έχει χάσει το βηματισμό της, τον τελευταίο καιρό, σε σχέση με τη Mercedes που πλημμυρίζει κάθε κατηγορία των premium αυτοκινήτων, από sedan μέχρι SUV και από θερμικά και υβριδικά μέχρι τα αμιγώς ηλεκτρικά της οικογένειας EQ.
Η BMW επίσης ακολουθεί στον ίδιο δρόμο, με μια σειρά από ηλεκτρικά SUV και βεβαίως με το λανσάρισμα της i4, που έχει την εμφάνιση της νέας Σειρά 4 και, στις κορυφαίες της εκδόσεις, τις εκρηκτικές επιδόσεις και τη συμπεριφορά των Μ3/Μ4 Performance.
BUY NOW
Όλα αυτά εγείρουν το ερώτημα πότε θα απαντήσει η Audi, με μια αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Α4 e-tron – και δεδομένου ότι οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι στην ηλεκτρική οικογένεια των e-tron αναμένεται να προστεθεί και η ηλεκτρική παραλλαγή του Α6 - μετά και την επίσημη παρουσίαση του πρωτοτύπου A6 e-tron concept.
Προς το παρόν, η εταιρεία του Ingolstadt βρίσκεται στον «πυρετό» εξέλιξης της νέας γενιάς του Α4 με θερμικούς κινητήρες, και ήδη κυκλοφορούν πολλές «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες από τις δοκιμές των πρωτοτύπων του σε δημόσιους δρόμους. Το νέο Α4 έχει τον κωδικό Β10 στο γερμανικό εργοστάσιο, και είναι ήδη γνωστό πως θα παραχθεί και σε plug-in υβριδική έκδοση (PHEV).
Όμως, δεν είναι λίγοι όσοι υποστηρίζουν ότι ήδη η Audi έχει καθυστερήσει -σε περίπτωση που δεν έχει προχωρήσει ήδη εν κρυπτώ, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα- στην εξέλιξη του αμιγώς ηλεκτρικού A4 e-tron. Σε κάθε περίπτωση, αν ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι στα πλάνα του Ingolstadt για την προσθήκη στην οικογένεια e-tron, δεν αναμένεται να το δούμε στους ευρωπαϊκούς δρόμους πριν από το 2024 ή '25.
Αν πραγματωθεί, πιθανότατα θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric), όπως και το A6 e-tron, την οποία εξέλιξαν από κοινού η Audi με την Porsche. Κι από άποψη ηλεκτροκινητήρων, πιθανότατα θα έχει εκδόσεις είτε με έναν είτε με δύο, για να πετύχει την τετρακίνηση e-quattro, ώστε να ανταγωνιστεί τις αντίστοιχες εκδόσεις του Tesla Model 3.
Πάντως, πρέπει να σημειωθεί ότι η διοικητική αστάθεια των τελευταίων μηνών στον όμιλο Volkswagen, με την αλλαγή του διευθύνοντος συμβούλου, αναμφίβολα έπαιξε ρόλο στην καθυστέρηση του εμπλουτισμού της γκάμας της Audi με περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα. Κι όταν ο νέος CEO τακτοποιήσει όσα θέλει να τακτοποιήσει, ειδικά για τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της Audi, τότε η γερμανική εταιρεία θεωρητικά θα μπορεί να ξεκινήσει την αντεπίθεσή της.