Volvo: Οι Σουηδοί ετοιμάζουν ηλεκτρικό station wagon

volvo

Το station wagon αμάξωμα έχει ξεχωριστή θέση στην ιστορία της Volvo, ως ένας από τους πυλώνες της γιγάντωσής της, όμως η σουηδική εταιρεία δεν είναι σίγουρη για το πέρασμά του στην εποχή του ηλεκτρισμού.

Η Volvo παρουσιάζει από ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο το χρόνο μέχρι και το 2026, στο πλαίσιο του στόχου της να πετύχει το 50% των πωλήσεών της το 2025 να είναι EV (πριν φτάσει το 100% το 2030). Αλλά προς το παρόν δεν έχει αποφασίσει αν μετά από αυτά θα προσθέσει και κάποιο με wagon σιλουέτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά τη ναυαρχίδα ΕΧ90 ακολούθησε το συμπαγές B-SUV EX30, που αποκαλύφθηκε πρόσφατα ως το μικρότερο σε διαστάσεις αλλά και ισχυρότερο της γκάμας της σουηδικής εταιρείας. Σειρά θα πάρουν οι αμιγώς ηλεκτρικοί διάδοχοι του XC40 και XC60, που θα τοποθετηθούν ανάμεσα στα δύο πρώτα.

Μετά από τα αυτά θα ακολουθήσει το πρώτο μη-SUV αμιγώς ηλεκτρικό Volvo, που θα είναι ένα sedan μεγάλων διαστάσεων, μιας και θα βασίζεται στην πλατφόρμα SPA2. Αυτή είναι μια κατηγορία που έχει μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον κυρίως εκτός Ευρώπης, στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας.

Πάνω στην ίδια πλατφόρμα, η Volvo θα μπορούσε να κατασκευάσει το πρώτο της ηλεκτρικό station wagon - αλλά ακόμα δεν έχει αποφασίσει αν θα το κάνει. Ο Jim Rowan, διευθύνων σύμβουλος της σουηδικής εταιρείας, δήλωσε στο περιοδιό Auto Express ότι η ομάδα του πρέπει να ζυγίσει κατά πόσον ένας ηλεκτρικός διάδοχος του V90 θα είχε εμπορικό νόημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προς το παρόν δεν υπάρχει στην αγορά ηλεκτρικό station wagon από κάποιον μεγάλο και καθιερωμένο κατασκευαστή. Ωστόσο, ο όμιλος Volswagen ετοιμάζει για το δεύτερο μισό της δεκαετίας το Audi A6 Avant e-tron για την premium κατηγορία που θα άνηκε και ένα αντίστοιχο Volvo, καθώς και τη wagon έκδοση του ID.7 και ένα αντίστοιχο Skoda για το 2026.

«Ναι, φυσικά και πρέπει» απάντησε ο Rowan σε ερώτηση αν η Volvo πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο παραγωγής ενός αμιγώς ηλεκτρικού station wagon. «Πρέπει να δούμε τη γκάμα μας. Καλύψαμε τα άκρα της [με τα ΕΧ30 και ΕΧ90] και, όπως ξέρετε, τα C40 και XC40 γεννήθηκαν από ένα αυτοκίνητο που ουσιαστικά ήταν υβριδικό. Έτσι, δεν πρέπει να είναι κανείς πυρηνικός επιστήμονας για να σκεφτεί ότι κάποια στιγμή πρέπει να προχωρήσουμε στον εξηλεκτρισμό τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

»Και μετά πρέπει να γεμίσουμε το ενδιάμεσο κενό. Ορισμένες επιλογές είναι πολύ εύκολες, σε άλλες πρέπει να επιλέξεις. Και λαμβάνω πολλά emails -ειδικά από ανθρώπους στη Βόρεια Ευρώπη και Αμερική- που με ρωτούν πότε θα προχωρήσει κάποιος στην κατασκευή ενός σωστού ηλεκτρικού wagon.

»Και μετά σκέφτεσαι: 'γιατί να μην κάνουμε κάτι τέτοιο;' ή 'γιατί να μην παρουσιάσουμε μια Cross Country εκδοχή στο άλλο;'. Είναι αυτό κάτι που θα απέδιδε στη γκάμα μας; Δεν θα απαντήσω σε αυτό τώρα, αλλά θα πω ότι είναι κάτι που έχει νόημα να το εξετάζουμε».

Ο Rowan συνέχισε: «Μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα όμορφα σχεδιασμένο και έξυπνο wagon; Ναι, φυσικά και μπορούμε. Το θέμα είναι αν πρέπει - υπάρχει αρκετό περιθώριο εκεί, αρκετή ζήτηση για ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Θα σκεφτεί κανείς ότι προτιμά ένα καλοσχεδιασμένο wagon από ένα sedan ή ένα SUV;

»Θα κινηθεί η αγορά προς αυτόν τον τομέα; Η ζήτηση για τα sedan και τα wagon πέφτει, στην Ευρώπη. Είναι μια απόφαση που πρέπει να πάρουμε, με τις πληροφορίες που διαθέτουμε. Θα λανσάρουμε από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το χρόνο για τα επόμενα πέντε χρόνια. Θα είναι ανάμεσά τους κι ένα ηλεκτρικό wagon; Μείνετε συντονισμένοι», κατέληξε ο διευθύνων σύμβουλος της σουηδικής εταιρείας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ