Τρία SUV και ένα sportscar, όλα αμιγώς ηλεκτρικά, προγραμματίζει να παρουσιάσει η Lotus την πενταετία 2022-'26, καθώς παράλληλα θα εγκαινιάζει το νέο της εργοστάσιο και το κέντρο Lotus Technology στη Γουχάν της Κίνας.
Η βρετανική εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα μια πρώτη teaser εικόνα των τεσσάρων αυτών μοντέλων, που αποκαλύπτει τη σιλουέτα τους, τη LED «υπογραφή» των φωτιστικών τους σωμάτων, καθώς και την απουσία γρίλιας στο ρύγχος (ένεκα της ηλεκτροκίνησης) και καθρεπτών, που εικάζεται ότι θα αντικατασταθούν από κάμερες.
Η κινεζική Geely, ιδιοκτήτρια της Lotus, βρίσκεται ήδη στην τελική φάση εξέλιξης της νέας πλατφόρμας Lotus Premium, η οποία θα αποτελέσει τη βάση για τα τέσσερα αυτά μελλοντικά EV. Η ηλεκτρική πλατφόρμα αφορά σε μεσαίου και μεγάλου μεγέθους EV, με μεταξόνιο άνω των 2,89 μέτρων, και θα μπορεί να φιλοξενεί μπαταρίες χωρητικότητας 92-120 kWh με τεχνολογία ταχείας φόρτισης 800V.
BUY NOW
Πρώτο από τις τέσσερις νέες ηλεκτρικές Lotus θα είναι ένα μεγάλο SUV, του segment E, που θα παρουσιαστεί το 2022. Θα ακολουθήσει, ένα χρόνο αργότερα, ένα σπορ τετράθυρο Crossover Coupe. Θεωρητικά, τα δύο αυτά μοντέλα θα ανταγωνιστούν εμπορικούς «αντιπάλους» όπως η Mercedes-Benz EQE, οι BMW i5 και iX5 και τα Tesla Model S και Model X.
Παρότι δεν έχουν γίνει πολλά γνωστά ακόμη για τις τεχνικές τους προδιαγραφές, οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι νέες Lotus θα διατηρήσουν το διαχρονικό προσανατολισμό επιδόσεων της εταιρείας, επιταχύνοντας από στάση στα 100 km/h σε λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα.
Στη συνέχεια, το 2025 θα παρουσιαστεί ένα μεσαίο SUV του segment D, με παρεμφερή σχεδίαση αλλά μικρότερες διαστάσεις από εκείνο του segment E, το οποίο θα τεθεί αντιμέτωπο με τις αντίστοιχε BMW iX3, Mercedes-Benz EQC και με τα Audi Q6 και Tesla Model Y.
Ο κύκλος θα κλείσει το 2026 με ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, με τον ηλεκτροκινητήρα στο κέντρο και ιδιαίτερα χαμηλό προφίλ. Αυτό θα τοποθετηθεί κάτω από το hypercar Evija και θα εξελιχθεί σε συνεργασία με τον όμιλο Renault, ο οποίος θα παράγει ένα αντίστοιχο αντίτυπό του με το logo της Alpine.
Κατά συνέπεια όλων των παραπάνω, οι τρέχουσες Lotus Evija και Emira θα αποτελέσουν τις τελευταίες Lotus με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παρότι η Lotus, όμως, κάνει τη μετάβασή της στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, αυτές θα συνεχίσουν να παράγονται -στο εργοστάσιο του Heathel στη Βρετανία- τα προσεχή χρόνια.
Την ίδια στιγμή, οι επενδύσεις της Geely στις εγκαταστάσεις της Lotus θα αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς από το 2022, με τα εγκαίνια του νέου της εργοστασίου στη Γουχάν. Η νέα μονάδα παραγωγής εμβαδού 1.000 στρεμμάτων, που κόστισε 1,23 δισεκατομμύρια δολάρια, θα τεθεί σε λειτουργία νωρίς το 2022 και θα κατασκευάζει τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της Lotus με ρυθμό 150.000 αντιτύπων το χρόνο. Μια ασύλληπτη εξέλιξη για το εξειδικευμένο μικρό γκαράζ που ίδρυσε πριν από μισό αιώνα ο Colin Champan.
Η Geely υποστηρίζει ότι το εργοστάσιο της Γουχάν θα είναι το πρώτο στον κόσμο που θα διαθέτει «έξυπνη πίστα δοκιμών», με 16 στροφές, που θα επιτρέπει ταχύτητες μέχρι και 230 km/h. Καθώς και ότι έχει αναπτύξει ένα πρωτοποριακό σύστημα με τη χρήση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης που θα επιτρέπει τη μεταφορά των αυτοκινήτων μεταξύ των εργαστηρίων του εργοστασίου χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση.
Παράλληλα, η Geely ανακοίνωσε τη δημιουργία του παγκόσμιου κέντρου έρευνας και εξέλιξης Lotus Technology, το οποίο θα έχει τη βάση του σε καινούριες, φουτουριστικές εγκαταστάσεις επίσης στη Γουχάν. Σκοπός του θα είναι, σε συνεργασία με την κινεζική ΝΙΟ, να εξελίσσει νέες τεχνολογίες των μπαταριών, των ηλεκτροκινητήρων, της ECU, της διαχείρισης της ενέργειας, της αυτόνομης οδήγησης, καθώς και νεοφυείς ιδέες για τη γραμμή παραγωγής.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ