Μαζί με τον Herbert Diess, η Volkswagen αποχαιρετά και τα πλάνα να διαθέσει το συμπαγές ID.2 ως ένα προσιτό αυτοκίνητο πόλης με κόστος κάτω από 20 χιλιάδες ευρώ.
Ο νέος product manager της γερμανικής εταιρείας απέκλεισε αυτό το ενδεχόμενο, που υπήρξε το όνειρο του Diess για να κάνει πιο οικουμενική την ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με τις βλέψεις που είχε ο απελθόντας διευθώνων σύμβουλος της VW, το ID.2 θα βασιζόταν στο ηλεκτρικό πρωτότυπο ID.Life και στην πλατφόρμα ΜΕΒ για να γίνει ο ηλεκτρικός διάδοχος του Polo.
Το ID.2 μάλιστα θα είχε αρχική τιμή κάτω των 20 χιλιάδων ευρώ, ώστε να αποκτήσει το εμπορικό προβάδισμα κυρίως από τις αντίστοιχες προτάσεις της Peugeot και του ομίλου Stellantis γενικότερα. Ο Diess προσπάθησε με όλες του τις δυνάμεις να τελεσφορήσει αυτό το όνειρό του, παρότι οι μέτοχοι της εταιρείας είχαν αρνηθεί αυτό το ενδεχόμενο από το 2019. Για την ακρίβεια, είχαν πει ότι η τιμή του ID.2 θα προσεγγίζει τις 30.000 ευρώ.
BUY NOW
Ο νέος διοικητής του γερμανικού ομίλου, Thomas Schafer, ξεκαθάρισε τώρα ότι δεν πρόκειται το ID.2 να κοστίζει κάτω από 20 χιλιάδες ευρώ. Αιτιολογώντας τα λεγόμενά του, είπε ότι κάτι τέτοιο είναι απλώς ανέφικτο με τις σημερινές γενικευμένες αυξήσεις των τιμών των προμηθειών και των αμοιβών των εργαζομένων, που «άμεσα τροποποιούν το ποσό αυτό από τις 20 στις 25 χιλιάδες ευρώ».
Αναλυτές στη Γερμανία εκτιμούν ότι η αύξηση των τιμών των ηλεκτρονικών hardware και συστημάτων λογισμικού συναγωνίζεται με την ίδια τη ραγδαία αύξηση του κόστους του ηλεκτρισμού και της ενέργειας, που σημειώνει διαδοχικά ρεκόρ αυτό τον καιρό στην Ευρώπη. Στη Γερμανία, το κόστος του οικιακού ρεύματος, που απαιτείται για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι 56% πιο ακριβό.
Παρόλα αυτά, ο Schafer λέει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει ήδη 20% χαμηλότερο κόστος ιδιοκτησίας σε σχέση με ένα με αντίστοιχο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το ID.2, καταλήγει, θα προχωρήσει κανονικά στον προγραμματισμό να είναι έτοιμο το 2025, και θα υιοθετεί πολλές νέες τεχνολογικές καινοτομίες του ομίλου VW.