Mazda: Όχι μόνο ηλεκτρικά, αλλά και βιοκαύσιμα το μέλλον του αυτοκινήτου

Mazda MX-30

Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει ραγδαία έδαφος στο δρόμο προς την κινητικότητα μηδενικών ρύπων, ωστόσο η Mazda -μαζί με άλλους φορείς- υποστηρίζει ότι σε αυτό το δρόμο πρέπει να συνυπάρξουν και τα βιοκαύσιμα.

H Mazda, όπως και η Toyota, «φλερτάρουν» -ίσως περισσότερο από άλλους κατασκευαστές- με την ιδέα να διατηρήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά με τη χρήση βιοκαυσίμων ή και αποκλειστικά υδρογόνου, για τον περιορισμό ή την πλήρη εξάλειψη του αποτυπώματος ρύπων των συγκεκριμένων κινητήρων.

Από αυτή την άποψη, τα βιοκαύσιμα δεν θα υποκαθιστούν, αλλά θα συνυπάρχουν και θα συμπληρώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στο -εγγύς- μέλλον της αυτοκίνησης και της κινητικότητας μηδενικής εκπομπής ρύπων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα βιοκαύσιμα νέας γενιάς αποτελούνται από βιώσιμα, πρωτογενή υλικά όπως λίπος άλγης και μαγειρικά έλαια, και σε αντίθεση με τα βιοκαύσιμα παλαιότερων γενεών δεν στερούν πόρους από την ανθρώπινη διατροφική αλυσίδα. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς καμία μετατροπή σε συμβατικούς πετρελαιοκινητήρες, χωρίς επίσης καμία αλλαγή στις υποδομές και στην τροφοδοσία.

Κατά συνέπεια, ο ρόλος τους στο μέλλον μπορεί να είναι κομβικής σημασίας. Ενδεικτικό είναι ότι η Mazda επισήμως επιβεβαιώνει ότι η επένδυσή της για το μέλλον δεν θα αφορά μόνο σε υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά (EV) αυτοκίνητα, αλλά και σε πρωτοβουλίες για τη χρήση βιοκαυσίμων. Έτσι, θα μπορεί να κρατήσει στη ζωή τους θερμικούς κινητήρες, πετυχαίνοντας μηδενικό αποτύπωμα ρύπων. Ο απότερός στόχος της ιαπωνικής εταιρείας είναι να πετύχει μηδενικούς ρύπους το 2050.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Πιστεύουμε ότι τα βιοκαύσιμα δεν ανταγωνίζονται την ηλεκτροκίνηση, αλλά τη συμπληρώνουν» είπε ο διευθυντής του κέντρου ερευνών της Mazda στην Ευρώπη, Christian Schultze. «Τα βιοκαύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ήδη στα υπάρχοντα αυτοκίνητα, αλλά και στα μελλοντικά. Έχοντας δύο διαθέσιμους δρόμους μπορούμε να οδηγηθούμε στην κλιματική ουδετερότητα ταχύτερα και καλύτερα».

Ο Schultze συμπλήρωσε: «Και τα δύο έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δύσκολα να γίνουν όσο ήσυχοι είναι οι ηλεκτροκινητήρες, ενώ τα μακρινά ταξίδια είναι πιο δύσκολα με ένα EV. Ας χρησιμοποιήσουμε τα θετικά και των δύο τεχνολογιών, προς την ουδετερότητα του διοξειδίου του άνθρακα, αντί να ποντάρουμε μόνο σε μία τεχνολογία».

Στο ίδιο πλαίσιο, ο Steve Sapsford της συμβουλευτικής εταιρείας SCE υποστήριξε πως «η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι σαν να τα βάζεις με τον λάθος αντίπαλο - η προσοχή μας πρέπει να στραφεί στην παύση της εξάρτησής μας από τα ορυκτά καύσιμα».

Σύμφωνα με τον Sapsford η πρώτη κίνηση θα πρέπει να είναι ο εμπλουτισμός των συμβατικών, ορυκτών καυσίμων με βιοκαύσιμα: «Η προσθήκη βιοκαυσίμων εμπίπτει στις σημερινές προδιαγραφές και δεν θα παρατηρήσει κανείς, καμία αλλαγή στους κινητήρες, στην αγορά και στις υποδομές. Είναι απόλυτα εφαρμόσιμη η χρήση βιοκαυσίμων ως πρόσθετων στα συμβατικά καύσιμασ».

Όσο για την κοστολόγηση των βιοκαυσίμων, ο Schultze εκτιμά ότι η τιμή τους θα εξισορροπηθεί με των ορυκτών καυσίμων μέχρι το 2030: «Ως το 2030, μπορεί να κοστίζουν περίπου ένα Ευρώ το λίτρο. Αν υπολογίσει κανείς την φορολόγηση βάσει εκπομπών CO2 των ορυκτών καυσίμων, πιστεύω ότι οι τιμές της βενζίνης θα είναι ακόμα υψηλότερες. Τα βιοκαύσιμα πλησιάζουν πολύ, πολύ κοντά στις τιμές της βενζίνης».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
O Paddy Lowe, πρώην τεχνικός διευθυντής της Mercedes και της Williams στη Formula 1
O Paddy Lowe, πρώην τεχνικός διευθυντής της Mercedes και της Williams στη Formula 1

Οι Schultze και Sapsford, μαζί με τον πρώην τεχνικό διευθυντή της Mercedes και της Williams στη Formula 1 και επίσης ιδρυτή της Zero Petroleum, Paddy Lowe, κάλεσαν τους νομοθέτες να βασίσουν τους μελλοντικούς Νόμους στις εκπομπές ρύπων σε όλη τη διαδικασία παραγωγής των καυσίμων (παραγωγή, επεξεργασία, διανομή, χρήση), αντί για τους ρύπους που εκκρίνονται αποκλειστικά από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων. Αυτό, υποστηρίζουν, θα επιταχύνει την επίτευξη της ουδετερότητας διοξειδίου του άνθρακα.

Με δεδομένο ότι από το 2022 και κάθε χρόνο όλο και περισσότερο η Formula 1 θα εντάσσει στα μονοθέσια τα βιοκαύσιμα, ο Paddy Lowe είπε: «Το motorsport είναι γενικώς μια σπουδαία πλατφόρμα για την εξέλιξη νέων προσεγγίσεων και τεχνολογιών, αλλά και για να παίρνουν αυτές δημοσιότητα. Είχαμε τη Formula E, πιστεύω ότι θα δούμε και αγώνες με υδρογόνο, και σίγουρα θα δούμε στο motorsport τα συνθετικά καύσιμα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H Mazda στους αγώνες με βιοκαύσιμα

Η πρόβλεψη του Lowe, ωστόσο, είναι ήδη μια πραγματικότητα: η Mazda Motor Corporation, στο πλαίσιο της προσπάθειας διάδοσης της χρήσης των βιοκαυσίμων νέας γενιάς, συμμετείχε στο μέσον Νοεμβρίου στον αγώνα της πίστας Taikyu, στην Okayama, με το αγωνιστικό πρωτότυπο «Mazda Spirit Racing Bio concept Demio» που διαθέτει συμβατικό diesel κινητήρα Skyactiv-D 1.5, αλλά για την πυροδότησή του χρησιμοποιεί 100% βιοκαύσιμα.

Μάλιστα, από το 2022 η εταιρεία της Χιροσίμα θα επεκτείνει τη συμμετοχή της, με το ίδιο αυτοκίνητο, σε όλους τους αγώνες αντοχής της χρονιάς. Θυμίζουμε ότι, παράλληλα, η Toyota συμμετέχει τα τελευταία χρόνια σε πολύωρους ιαπωνικούς αγώνες αντοχής με μια ειδικά τροποποιημένη Corolla, που έχει συμβατικό θερμικό κινητήρα αλλά καίει υδρογόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώστε ότι η Mazda είναι μέλος του πρόγράμματος «Your Green Fuel» στη Χιροσίμα, μαζί με το Συμβούλιο των φορέων αυτοκίνησης της κυβέρνησης και του Πανεπιστημίου της πόλης. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στη διάδοση της χρήσης βιοκαυσίμων νέας γενιάς, με απότερο στόχο την αναζωογόνηση μεγάλων περιοχών μέσω της χρήσης καθαρών καυσίμων.

Τον Αύγουστο του 2020 το πρόγραμμα «Your Green Fuel» δημοσίευσε μια έκθεση σύμφωνα με την οποία η απόδοση των βιοκαυσίμων είναι αντίστοιχη με την απόδοση του diesel, και η Mazda ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τα βιοκαύσιμα στα αυτοκίνητά της. Ο στόχος της συμμετοχής στον αγώνα του Taikyu ήταν ακριβώς αυτός: να αποδειχθεί η αποδοτικότητα των νέας γενιάς βιοκαυσίμων, χωρίς καμία μετατροπή του κινητήρα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ