Ένας Καναδός YouTuber, ο ‘FrozenTesla’, θέλησε να εξετάσει πόσο αντέχει η μπαταρία ενός EV όταν είναι εγκλωβισμένο στο χιόνι με αναμμένη τη θέρμανση, και έκανε το πείραμά του με ένα Tesla Model 3 σε θερμοκρασίες έως -28º C.
Το πείραμα ξεκίνησε στις 21:30 ένα χειμερινό βραδυ με την μπαταρία φορτισμένη στο 67%. Η θέρμανση ήταν ρυθμισμένη στους 20°C, ενώ το θερμαινόμενο τιμόνι και τα καθίσματα ήταν επίσης ενεργοποιημένα. Μετά από 12 ώρες, η μπαταρία είχε πέσει στο 29%, δηλαδή καταναλώθηκε το 37.6% της φόρτισης, με μέσο όρο απώλειας 3% ανά ώρα.
Η συνολική ενέργεια που καταναλώθηκε από το Tesla σε αδράνεια ήταν 34.4 kWh. Με πλήρη φόρτιση, το Tesla Model 3 θα μπορούσε να αντέξει για περίπου 32 ώρες υπό αυτές τις συνθήκες.
BUY NOW
Το πείραμα καταρρίπτει τον μύθο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ασφαλή σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, όπως το χιόνι. Εφόσον το όχημα διαθέτει επαρκή φόρτιση, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.
Είναι γνωστό ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν την απόδοση των μπαταριών λιθίου, καθώς οι χημικές αντιδράσεις στις κυψέλες επιβραδύνονται. Αυτό οδηγεί σε μείωση της αυτονομίας και αυξημένη κατανάλωση για τη θέρμανση.
Όμως, όπως αποδεικνύει και το συγκεκριμένο πείραμα, η κατανάλωση ενέργειας σε χαμηλές θερμοκρασίες είναι μεν αυξημένη - αλλά όχι απαγορευτική, εφόσον η μπαταρία είναι φορτισμένη.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει, τέλος, το γεγονός ότι οι μπαταρίες νατρίου επηρεάζονται πολύ λιγότερο από τις χαμηλές θερμοκρασίες, διατηρώντας σχεδόν την ίδια απόδοση ακόμα και στους -20°C.