4 μεγάλοι μύθοι για τη βενζίνη -Τι πρέπει να ξέρεις για τα καύσιμα

Fuel Tank 1

Οι μύθοι γύρω από την βενζίνη καλά κρατούν και αυτοί είναι οι τέσσερις πιο δημοφιλείς που έχουν επικρατήσει και θεωρούνται από μια μεγάλη μερίδα του κοινού αληθινοί.

Αρκετοί οδηγοί έχουν ορισμένες λανθασμένες απόψεις για τα καύσιμα των αυτοκινήτων και οι λόγοι για αυτές είναι διαφορετικοί. Κάποιοι διαμόρφωσαν αυτές τις απόψεις πριν από δεκαετίες, όταν όλα ήταν διαφορετικά, και άλλοι λαμβάνουν λάθος πληροφορίες για τα καύσιμα μέσα από διάφορα φόρουμ στο διαδίκτυο.

Ωστόσο, υπάρχουν και εκείνοι που ακούν τη γνώμη των ειδικών και εργάζονται για μεγάλες εταιρείες. Έτσι με το πέρασμα του χρόνου έχουν δημιουργηθεί διάφοροι μύθοι για τη βενζίνη, που καλό είναι να επιβεβαιώνονται ή να καταρρίπτονται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Fuel tank 3

1. Η ποιότητα της βενζίνης εξαρτάται από τον αριθμό οκτανίων;

Ο αριθμός οκτανίων είναι μόνο ένας από τους δείκτες ποιότητας της βενζίνης, ο οποίος καθορίζει την αντοχή της στην πρόωρη ανάφλεξη. Ο υψηλός αριθμός οκτανίων σημαίνει ότι έχει μεγαλύτερη αντίσταση σε αυτή, με αποτέλεσμα να λειτουργεί ο κινητήρας πιο αποδοτικά.

Αξίζει βέβαια να παραθέσουμε και ορισμένους άλλους εξίσου σημαντικούς δείκτες ποιότητας της βενζίνης. Για παράδειγμα είναι η σύνθεση και η καθαρότητα, παράγοντες που παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην ποιότητα του καυσίμου.

2. Μπορώ να ελέγξω την ποιότητα της βενζίνης από το χρώμα;

Όχι, το χρώμα της βενζίνης δεν αποτελεί αξιόπιστο δείκτη ή εγγύηση για την ποιότητα της βενζίνης. Το χρώμα μπορεί να ποικίλλει λόγω διαφόρων παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της διαδικασίας παραγωγής και της αποθήκευσης (η παρατεταμένη αποθήκευση μπορεί επίσης να προκαλέσει αλλαγή χρώματος στη βενζίνη).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Fuel tank 2

Για παράδειγμα, η βενζίνη μπορεί να έχει έντονο χρώμα αλλά να είναι κακής ποιότητας λόγω άλλων παραγόντων, όπως ακαθαρσίες ή πρόσθετα χαμηλής ποιότητας. Ορισμένα χρώματα μπορεί να μαρτυρούν προβλήματα. Για παράδειγμα, ένα θολό ή σκούρο χρώμα βενζίνης μπορεί να υποδηλώνει μόλυνση ή παρουσία νερού.

Επομένως, μην βασίζεστε μόνο στο χρώμα. Για να ελέγξετε την ποιότητα της βενζίνης, θα πρέπει να ανατρέξετε στα πιστοποιητικά ποιότητας και να εμπιστεύεστε μόνο τα πρατήρια καυσίμων με καλή φήμη.

3. Είναι αλήθεια ότι εάν αναμίξω την 95άρα με την 98άρα θα υπάρξει πρόβλημα;

Η ανάμειξη βενζίνης 95 και 98 οκτανίων δεν είναι άμεσα επιβλαβής, αλλά μπορεί να έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στον κινητήρα, ειδικά εάν το όχημα είναι σχεδιασμένο να χρησιμοποιεί αποκλειστικά έναν από τους δύο τύπους. Εάν ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για βενζίνη 98 οκτανίων λαμβάνει συνεχώς 95, μπορεί να παρουσιάσει μείωση της απόδοσης και αύξηση της φθοράς του κινητήρα λόγω της μικρότερης βέλτιστης καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη πλευρά, σε ένα όχημα που απαιτεί 95 οκτάνια, η χρήση βενζίνης 98 οκτανίων δεν παρέχει απτά οφέλη όσον αφορά την απόδοση ή την απόδοση καυσίμου, καθώς ο κινητήρας δεν έχει σχεδιαστεί για να εκμεταλλεύεται την πρόσθετη αντίσταση στην ανάφλεξη που προσφέρει η υψηλότερη τιμή οκτανίων.

Fuel tank 6

Εάν το εγχειρίδιο χρήσης ορίζει βενζίνη 98 οκτανίων, είναι καλύτερο να ακολουθήσετε αυτήν τη σύσταση για να βελτιστοποιήσετε την απόδοση και τη διάρκεια ζωής του κινητήρα. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, μπορεί να μην υπάρχει άμεσος κίνδυνος για τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας, αλλά η συστηματική επιλογή καυσίμου λιγότερων οκτανίων, μπορεί μακροπρόθεσμα να οδηγήσει σε λειτουργικά προβλήματα και κοστοβόρες ζημιές.

4. Η ζάχαρη στο ντεπόζιτο μπορεί να καταστρέψει τον κινητήρα

Η παρουσία οποιουδήποτε ξένου σώματος στο καύσιμο είναι πολύ πιθανόν να προκαλέσει κάποια βλάβη στο αυτοκίνητό σας. Αν είστε τυχεροί, το φίλτρο καυσίμου θα συγκρατήσει τα επιβλαβή σωματίδια, στην περίπτωση ωστόσο που αυτά καταλήξουν στο σύστημα τροφοδοσίας ή στον θάλαμο καύσης, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει εκ των προτέρων τις συνέπειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό εν πολλοίς ισχύει και για τη ζάχαρη, μόνο που οι έρευνες οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από ορισμένα πανεπιστήμια απέδειξαν ότι η ζάχαρη δεν αλληλεπιδρά με το καύσιμο και ειδικότερα τη βενζίνη, με αποτέλεσμα να μετατρέπεται σε ένα αδρανές υλικό το οποίο καταλήγει στον πυθμένα της δεξαμενής καυσίμου.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ