5 μύθοι για τους κινητήρες diesel -Τι πρέπει να γνωρίζεις

diesel hvo100

Μπορεί τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου να είναι πιο ακριβά, έχουν όμως πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με αυτά που φέρουν βενζινοκινητήρες.

Παρότι όλα έχουν συν και πλην, στη συγκεκριμένη περίπτωση, το ευρύ κοινό δεν έχει σαφή εικόνα σχετικά με τη λειτουργεία των diesel μονάδων. Γι’ αυτό και υπάρχουν… μύθοι που ζητούν αλήθειες για να καταρριφθούν.

Είναι πιο ακριβοί στη συντήρηση
Προφανώς, σε κάθε αγορά, τα χρήματα αποτελούν σημαντικό παράγοντα. Κι εδώ, το μεγαλύτερο κόστος απόκτησης, σημαίνει εξ αρχής πως τα βενζινοκίνητα οχήματα έχουν πλεονέκτημα. Όμως τι γίνεται σε βάθος χρόνου;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πολλοί θεωρούν πως είναι πιο ακριβοί στη συντήρηση, επειδή οι επισκευές πράγματι συνήθως κοστίζουν περισσότερο. Ωστόσο, οι diesel κινητήρες έχουν λιγότερα εξαρτήματα και μεγαλύτερες αντοχές. Γι’ αυτό και παραδοσιακά, οι καλά συντηρημένοι πετρελαιοκινητήρες, περνούν εύκολα και τα 500.000 χιλιόμετρα λειτουργίας.

Είναι λιγότερο ισχυροί
Υπάρχουν κι άλλοι λόγοι που οι diesel κινητήρες κοστίζουν περισσότερο, μιας και προσφέρουν μεγαλύτερη ισχύ, αυξημένη ροπή και αυτά, σε συνδυασμό με μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.

Παράλληλα, το πετρέλαιο προσφέρει αυξημένη ενέργεια κατά 11% σε σχέση με τη βενζίνη, πράγμα που επιτρέπει στους οδηγούς να ρυμουλκούν βαρύτερα φορτία. Τα μεγάλα φορτηγά συνήθως έχουν κινητήρες ντίζελ για αυτόν ακριβώς τον λόγο.

Είναι θορυβώδεις και βρώμικοι
Αυτός ο… μύθος, έχει κάποια βάση αλλά αυτή αφορά στο μακρινό παρελθόν. Όταν οι πετρελαιοκινητήρες εξέπεμπαν επιβλαβείς ρύπους όπως οξείδια του αζώτου. Δεν είναι ξένη άλλωστε η εικόνα οχημάτων με diesel κινητήρες που σήκωναν μαύρα σύννεφα πίσω τους. Όμως αυτά ανήκουν στο παρελθόν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα οι κινητήρες πετρελαίου είναι το ίδιο, σε πολλές περιπτώσεις κι ακόμα πιο φιλικοί προς το περιβάλλον από τους κινητήρες βενζίνης!

Λειτουργούν με φυτικό λάδι 
Όλοι ξέρουν πως το να βάλεις diesel σε κινητήρα βενζίνης ή βενζίνη σε κινητήρα diesel, μπορεί να είναι καταστροφικό. Αυτό όμως στο οποίο το ευρύ κοινό έχει θολή εικόνα, είναι το τι άλλο μπορεί να αξιοποιηθεί στους πετρελαιοκινητήρες. Πηγή του… κακού είναι πως ορισμένα βιοντίζελ περιέχουν φυτικά έλαια σε μια προσπάθεια μείωσης των εκπομπών ρύπων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλο όμως αυτό κι άλλο η χρήση φυτικών ελαίων. Μπορεί ο κινητήρας να λειτουργήσει αλλά αυτό θα είναι για λίγο, προτού αρχίσουν τα σοβαρά προβλήματα.

Επηρεάζονται αρνητικά από το υψόμετρο
Μία άλλη λανθασμένη αντίληψη, αφορά στη λειτουργία στα μεγαλύτερα υψόμετρα. Εκεί όπου ο αέρας είναι λιγότερο πυκνός και κατά συνέπεια αλλάζει η αναλογία αέρα/καυσίμου και μειώνεται η απόδοση.

Αυτό ισχύει για τους βενζινοκινητήρες, όχι όμως στον ίδιο βαθμό με τους diesel. Ούτε αυτοί είναι άτρωτοι σε μεγάλο υψόμετρο αλλά η πτώση στην απόδοσή τους είναι πολύ μικρότερη, γι’ αυτό και οι επαγγελματίες σε βουνά, συνήθως επιλέγουν Pick-up με κινητήρες αυτού του καυσίμου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ