Πόσο αλήθεια λέει ο δείκτης εξωτερικής θερμοκρασίας του αυτοκινήτου μας;

δείκτης θερμοκρασίας

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα φέρουν στην συντριπτική τους πλειοψηφία θερμόμετρο περιβάλλοντος και σχετικό δείκτη. Πόσο ακριβείς είναι όμως οι ενδείξεις του;

Η τεχνολογία στα αυτοκίνητα σήμερα έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο που είναι σε θέση να προσφέρουν πολλές και ιδιαίτερα χρήσιμες πληροφορίες στον οδηγό και τους επιβάτες τους. Μια από αυτές είναι και η ένδειξη θερμοκρασίας περιβάλλοντος, η μέτρηση της οποίας πραγματοποιείται μέσω θερμίστορ, ενός θερμόμετρου αρκετά διαφορετικού από αυτά που γνωρίζουμε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το θερμίστορ (το όνομα βγαίνει από τις αγγλικές λέξεις thermal και resistor -thermistor) είναι μια θερμική αντίσταση που χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό για να καταγράψει τις αλλαγές θερμοκρασίας στον αέρα, ενώ Θεωρείται και είναι μια πολύ ακριβής συσκευή-αισθητήρας.

Το πρόβλημα όμως προκύπτει πολλές φορές από τη θέση που βρίσκεται το θερμίστορ, αφού σχεδόν στο 90% των αυτοκινήτων είναι τοποθετημένο ακριβώς πίσω από την εμπρόσθια γρίλια. Έτσι λοιπόν, ιδίως το καλοκαίρι όταν η άσφαλτος ζεσταίνεται υπερβολικά, ακτινοβολείται περισσότερη θερμότητα και κατά συνέπεια το θερμίστορ «διαβάζει» αυτή τη διαφορά αυξάνοντας τη σχετική ένδειξη σε σχέση με την πραγματική θερμοκρασία του αέρα.

Ακριβώς το ίδιο, για παράδειγμα, συμβαίνει όταν βάζουμε το θερμόμετρο του σπιτιού δίπλα ακριβώς από ένα αναμμένο τζάκι.

καύσωνας αυτοκίνητο

Το γεγονός αυτό παρατηρείται κυρίως όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, αφού όταν αυτό κινείται, ο σένσορας διαβάζει πολύ λιγότερη από τη θερμοκρασία αυτή που αντανακλάται από την άσφαλτο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για αυτό άλλωστε και οι μετερεωλόγοι συνιστούν να θεωρούμε ως πιο κοντά στην πραγματική τη θερμοκρασία που μας δείχνουν τα αυτοκίνητα όταν κινούμαστε σε λίγο πιο υψηλές ταχύτητες εκτός πόλεως ή σε μια λεωφόρο, καθώς επίσης και όταν ο καιρός είναι συννεφιασμένος.

Και πάλι όμως υπάρχουν αποκλίσεις σε σχέση με τη θερμοκρασία που ανακοινώνουν οι μετεωρολόγοι με τα δεδομένα που παίρνουν από τους σταθμούς, μιας και ο μετεωρολογικός κλωβός είναι τοποθετημένος σε ύψος πάνω από τα 1,2 μέτρα από το έδαφος, αεριζόμενος, στραμμένος προς το Βορρά κ.ο.κ., δηλαδή σε εντελώς διαφορετική θέση από αυτόν του αυτοκινήτου μας.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ