Γνωρίζεις ότι το αυτοκίνητό σου σε παρακολουθεί; Ποιοι ζητούν τη λήψη μέτρων, πώς να προστατευθείς

Μαύρα κουτιά στα αυτοκίνητα τι πρέπει να γνωρίζεις 2022

Τα βέλη ανεξάρτητων οργανώσεων δέχεται η Ευρωπαϊκή Ένωση και η πρακτική που ακολουθούν οι περισσότεροι κατασκευαστές καταγράφοντας μέσω των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.

Ένα μείζον πρόβλημα ιδιωτικότητας έχει προκύψει με την ενσωμάτωση ηλεκτρονικών συστημάτων στα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία καταγράφουν δεδομένα τα οποία δεν σχετίζονται μόνον με τη λειτουργία του οχήματος αλλά και στοιχεία που σχετίζονται με τις συνήθειες που μπορεί να ακολουθεί ένας οδηγός.

Η πρακτική αυτή που ακολουθείται από τους περισσότερους κατασκευαστές μπήκε στο στόχαστρο ανεξάρτητων φορέων, οι οποίο πλέον πιέζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη λήψη μέτρων που θα διασφαλίζουν την ιδιωτικότητα τόσο του οδηγού όσο και των επιβατών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεταξύ εκείνων που ζητούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση να αναλάβει και μάλιστα γρήγορα δράση είναι και η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, η οποία ως γνωστόν δραστηριοποιείται και στον τομέα της οδικής ασφάλειας.

Προσωπικά δεδομένα

Η ανοιχτή επιστολή προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, φέρει την υπογραφή εννέα οργανισμών και αποτελεί μέρος της καμπάνιας προστασίας προσωπικών δεδομένων που φέρει την ονομασία «My Car, my Data».

Σύμφωνα με την καμπάνια αυτή, πολλά από τα δεδομένα τα οποία καταγράφονται σε ένα όχημα δεν αφορούν αποκλειστικά στοιχεία όπως η ταχύτητα κίνησης και τα συνολικά διανυθέντα χιλιόμετρα, αλλά και πληροφορίες οι οποίες άπτονται των προσωπικών δεδομένων οδηγού και επιβατών.

Αυτές μπορεί να σχετίζονται με τις οδηγικές συνήθειες, τις διαδρομές που ακολουθούμε ακόμα και τις επαφές και τις τηλεφωνικές επικοινωνίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Προσωπικά δεδομένα

Μολονότι, λοιπόν, το ζήτημα της ιδιωτικότητας στα σύγχρονα αυτοκίνητα έχει τεθεί εδώ και καιρό, μέχρι και σήμερα δεν έχει δημιουργηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο το απαραίτητο νομικό πλαίσιο το οποίο θα εξασφαλίζει την προστασία των προσωπικών δεδομένων για τον χρήστη ενός οχήματος.

Αντιθέτως, με την προσθήκη νέων εφαρμογών, τα δεδομένα τα οποία συγκεντρώνονται από τα ηλεκτρονικά συστήματα ενός αυτοκινήτου γίνονται όλο και περισσότερα, χωρίς να γνωρίζει πού καταλήγουν και ποιοι είναι εκείνοι που αναλαμβάνουν τη διαχείριση και την προστασία τους.

Πώς να προστατευτείς;

Στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν υπάρχει εύκολος τρόπος ώστε να διακόψεις αυτή τη συνεχή συγκέντρωση δεδομένων σε διάφορα υποσυστήματα του οχήματος. Ένας τρόπος ώστε να μειώσει κανείς την έκθεσή του, είναι να διακόψει τη σύνδεση προσωπικών συσκευών με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου ή έστω να περιορίσει την πρόσβαση που αποκτά στα δεδομένα π.χ. ενός smartphone.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Προσωπικά δεδομένα

Ορισμένοι κατασκευαστές δίνουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας σε valet mode ή secret mode, περιορίζοντας είτε την προβολή είτε την καταγραφή προσωπικών δεδομένων.

Αυτό δεν μπορεί να συμβεί, φυσικά, στην περίπτωση που χρησιμοποιήσετε κάποιο προεγκατεστημένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, το οποίο οφείλει να καταγράφει τη θέση του οχήματος ώστε να καταφέρει να σας καθοδηγήσει.

Αν θέλετε να αποφύγετε την καταγραφή αυτή, τότε είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσετε την αντίστοιχη εφαρμογή ενός smartphone και όχι το built in σύστημα δορυφορικής πλοήγησης του αυτοκινήτου.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ