Εάν δεν προσέξεις αυτό κινδυνεύεις να «μείνεις» με ένα αυτοκίνητο diesel
Tα περισσότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της αγοράς δεν απαιτούν μόνο καύσιμο για να κινηθούν, για αυτό τον λόγο πρέπει να έχεις το νου σου και σε ένα ακόμα σημείο.
Η τεχνολογία SCR (Selective Catalytic Reduction ή Επιλεκτική Καταλυτική Αναγωγή στα ελληνικά), σε συνδυασμό με τη χρήση υγρού διαλύματος ουρίας (AdBlue), είναι ένα από τα κυριότερα συστήματα που επέλεξαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ώστε να συμμορφωθούν οι πετρελαιοκινητήρες των επιβατικών με το πρότυπο Euro 6 και τη μείωση των ρύπων.
Το AdBlue είναι ένα υγρό διάλυμα που αποτελείται από 32,5% ουρία CO (NH2)2 υψηλής καθαρότητας και 67,5% απιονισμένο νερό και παράγεται συνθετικά από αμμωνία (NH₃) και διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Είναι ένα μη εύφλεκτο, μη εκρηκτικό και αβλαβές για το περιβάλλον υγρό και μπορεί να μεταφέρεται με ασφάλεια.
BUY NOW
Η σχεδίαση του συστήματος διαφέρει ορισμένες φορές από κατασκευαστή σε κατασκευαστή, αλλά η κύρια αρχή λειτουργίας της είναι η ίδια. Το AdBlue είναι ένα πρόσθετο, οπότε χρειάζεται το δικό του σύστημα για την σωστή χρήση και φυσικά δικό του ρεζερβουάρ χωρητικότητας 8 έως 25 λίτρων, ανάλογα το μοντέλο.
Όπως συμβαίνει και με τα καύσιμα, η κατανάλωση AdBlue επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες: τον τύπο του οχήματος, τον κινητήρα, το φορτίο, τις καιρικές συνθήκες (χιόνι, άνεμος, βροχή κ.λπ.) και τον τρόπο οδήγησης. Επιπλέον, το μέγεθος της δεξαμενής AdBlue μπορεί να ποικίλλει σημαντικά, επομένως η συχνότητα επαναπλήρωσης διαφέρει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο.
Στα περισσότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, εμφανίζεται μια προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων που σημαίνει ότι απομένουν 2.400 χλμ. για το AdBlue. Το συγκεκριμένο χιλιομετρικό περιθώριο είναι κοινό για όλα τα οχήματα και ορίζεται από τις αντιρρυπαντικές νόρμες. Για να απενεργοποιήσετε αυτήν την προειδοποιητική λυχνία, πρέπει να ξαναγεμίσετε τη δεξαμενή με τουλάχιστον 4 λίτρα AdBlue.
Σε περίπτωση όμως που δεν ξαναγεμίσετε το ρεζερβουάρ ή διαφύγει από την προσοχή σας το γεγονός ότι σας τελειώνει το AdBlue του αυτοκινήτου σας, να ξέρετε ότι θα ενεργοποιηθούν επιπλέον συστήματα ενημέρωσης “δυσλειτουργίας”, ανάλογα με την απόσταση που διανύσατε και τις επανεκκινήσεις κινητήρα που πραγματοποιήσατε. Πρώτον, αυτές οι ειδοποιήσεις θα είναι οπτικές ή/και ηχητικές. Στη συνέχεια, η απόδοση του κινητήρα θα περιοριστεί καθώς θα μπει σε λειτουργία ασφαλείας (safe mode). Τελευταία θα συμβεί η αδυναμία επανεκκίνησης του κινητήρα, μέχρι να ξαναγεμίσετε το ρεζερβουάρ AdBlue (πρόκειται για δικλείδα ασφαλείας).
Mόλις ξαναγεμίσετε το ειδικό ρεζερβουάρ της ουρίας, όλα θα λειτουργήσουν όπως και πριν. Ωστόσο, ορισμένα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα πρέπει να επισκεφθούν την αντιπροσωπεία για “σβήσει” την προειδοποιητική λυχνία.