Το λάθος που κάνουμε όλοι το πρωί πριν μπούμε στο αυτοκίνητο -Έτσι καταστρέφουμε τον κινητήρα

Driving manual

Οι μεταβολές της θερμοκρασίας δεν επηρεάζουν μόνο τον άνθρωπο, αλλά και τα αυτοκίνητα, με τα προβλήματα να καραδοκούν αν δεν δοθεί ιδιαίτερη προσοχή.

Τα αυτοκίνητα είναι σαν τους ζωντανούς οργανισμούς όσον αφορά τη θερμοκρασία. Επηρεάζονται από τις εξωτερικές συνθήκες, ειδικά το καλοκαίρι όπου η ζέστη μπορεί να καταστρέψει το κιβώτιο ταχυτήτων και να μειώσει την απόδοση του κινητήρα, ενώ για να δουλέψουν σωστά θα πρέπει να έχουν κάνει ένα «ζέσταμα» όπως οι αθλητές.

katastrofi kinhta `
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, εκτός από σωστή προθέρμανση, χρειάζεται να διανύουν και αρκετά χιλιόμετρα για να διατηρούνται σε καλή κατάσταση, με τους ειδικούς να αναφέρουν ότι οι μικρές διαδρομές είναι επιβλαβείς για το όχημα, είτε γίνονται τους χειμερινούς μήνες, είτε τους καλοκαιρινούς.

Συγκεκριμένα, όταν ο κινητήρας βρίσκεται στη διαδικασία του ζεστάματος, μέρος του καυσίμου εισέρχεται στο λάδι, διότι μέχρι να πιάσει την ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, λειτουργεί με πλούσιο μείγμα.

Αν το αυτοκίνητο δεν διανύσει μεγάλη απόσταση, άνω των 10 χιλιομέτρων, το καύσιμο δεν προλαβαίνει να εξατμιστεί, υποβαθμίζοντας, σύμφωνα με τους ειδικούς, τις ιδιότητες του λιπαντικού.

katastrofi kinhta 2

Μάλιστα, τονίζουν ότι υπό τέτοιες συνθήκες οδήγησης, δεν συσσωρεύεται μόνο καύσιμο, αλλά και νερό στο λάδι, το οποίο συμπυκνώνεται στους τοίχους του κυλίνδρου όταν ο κινητήρας ψύχεται, με τις σταγόνες να καταλήγουν στο κάρτερ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μείγμα λαδιού και νερού σχηματίζει ένα γαλάκτωμα με εξαιρετικά χαμηλές λιπαντικές ιδιότητες και μάλιστα σε κρύες συνθήκες υπάρχει η πιθανότητα να παγώσει, εμποδίζοντας τη ροή του λαδιού μέσω του φίλτρου.

Επιπλέον, σχηματίζονται εναποθέσεις άνθρακα κατά τη διάρκεια σύντομων διαδρομών, διότι ο κινητήρας λειτουργεί συνεχώς με πλούσιο μείγμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Ο θάλαμος καύσης, οι βαλβίδες και τα μπουζί καλύπτονται με ένα παχύ στρώμα «βρωμιάς», και αν ο οδηγός δεν «ξεμπουκώσει» το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγήσει σε οπτανθρακοποίηση των ελατηρίων του εμβόλου, που έχει ως αποτέλεσμα την κατανάλωση λαδιού από τον κινητήρα.

katastrofi kinhta  4

Όλα τα παραπάνω μπορούν να οδηγήσουν σε διάφορες ζημιές στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Για το λόγο αυτό, οι ειδικοί συμβουλεύουν ότι εάν το αυτοκίνητο οδηγείται σε μικρές αποστάσεις καθημερινά, τότε τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα θα πρέπει να βγαίνει στον αυτοκινητόδρομο, κάνοντας μια μεγαλύτερη διαδρομή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ