Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω τα λάδια στο αυτοκίνητo - Για πόσα χιλιόμετρα «αντέχουν»;

allagi ladion diastima

Με την πρόοδο της τεχνολογίας, οι αντιπροσωπείες προτείνουν πλέον την αλλαγή λαδιών ακόμα και μετά από 30.000 χλμ. Ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί πάντα την καλύτερη επιλογή για τη μακροζωία του κινητήρα.

Από το «αλλαγή λαδιών κάθε 5.000 χιλιόμετρα» που ακούγαμε μέχρι και πριν από μια δεκαετία στα συνεργεία, πλέον έχουμε περάσει στο «κάθε 2 χρόνια ή 30.000 χιλιόμετρα». Αυτό οφείλεται στην τεχνολογική πρόοδο, η οποία αφορά τόσο τα εξαρτήματα του κινητήρα όσο και τα λιπαντικά που έχουν σχεδιαστεί ειδικά γι' αυτά. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, γνωρίζοντας ότι πλέον η αντοχή στη τριβή είναι μεγαλύτερη, αναφέρουν τόσο μεγάλα διαστήματα στα εγχειρίδιά τους, κυρίως για δύο λόγους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
allagi ladion diastima 1

Ο πρώτος έχει να κάνει με το περιβάλλον, μιας και λιγότερες αλλαγές λαδιού σημαίνουν λιγότερη ρύπανση και μεγαλύτερη ικανοποίηση των αρχών της Ε.Ε. Ο δεύτερος αφορά την οικονομία, καθώς η παράταση του διαστήματος από 15.000 σε 30.000 χλμ σημαίνει τις μισές επισκέψεις στο συνεργείο, κάτι που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος για τον ιδιώτη. Επιπλέον, συνεπάγεται και μεγάλη μείωση του κόστους σε στόλους εταιρειών, γεγονός που αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή ενός συγκεκριμένου μοντέλου.

Μπορεί για τους περισσότερους οι εταιρείες να γνωρίζουν καλύτερα τα όρια των κινητήρων τους, αλλά σημαντικό ρόλο για την «υγεία» του μοτέρ παίζει και ο τρόπος που χρησιμοποιείται το όχημα.

allagi ladion diastima 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο που κινείται αποκλειστικά εντός αστικού ιστού και αντιμετωπίζει καθημερινά κυκλοφοριακή συμφόρηση, κάνοντας 15.000 χλμ το χρόνο, επιβαρύνει πολύ περισσότερο τα μέρη του κινητήρα, και κατά συνέπεια το λάδι, σε σχέση με ένα που κάνει τα ίδια χιλιόμετρα σε ανοιχτούς δρόμους και ταξίδια.

Η διαφορά τους έγκειται στο χρόνο λειτουργίας του κινητήρα και στις θερμοκρασίες που πιάνει. Για να καλύψουν τις ευθύνες τους, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δηλώνουν με ψιλά γράμματα ότι σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης, όπως η γρήγορη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, η οδήγηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση ή η ρυμούλκηση τρέιλερ, η αλλαγή λαδιού πρέπει να πραγματοποιείται νωρίτερα.

allagi ladion diastima 3

Επίσης, πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν συστήματα που παρακολουθούν το στυλ οδήγησης και την επίδρασή του στην κατάσταση του λιπαντικού, αξιολογώντας αν χρειάζεται αλλαγή πιο σύντομα από την προβλεπόμενη χιλιομετρική απόσταση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, ο οδηγός μπορεί να δει νωρίτερα την ένδειξη για αλλαγή λαδιού στο καντράν από όσο περίμενε, μια προειδοποίηση που δεν πρέπει να αγνοηθεί. Ωστόσο, δεν έχουν όλα τα νέα μοντέλα τέτοιες δικλείδες ασφαλείας, τη στιγμή που τα μεγάλα διαστήματα αλλαγής συνιστώνται όλο και από περισσότερους κατασκευαστές, με πολλούς ιδιοκτήτες να επισκέπτονται το συνεργείο σύμφωνα με τις συστάσεις του εγχειριδίου, συχνά έχοντας κάνει 30.000 χλμ σε δύσκολες συνθήκες με το ίδιο λάδι.

allagi ladion diastima 5

Οπότε, καλό είναι, αν σας ενδιαφέρει η μακροζωία του κινητήρα του οχήματός σας, να μειώσετε τα διαστήματα αλλαγής λαδιών τουλάχιστον στο μισό, κάτι που δεν θα βρει αντίθετο κανένα εξουσιοδοτημένο ή μη συνεργείο, αφού για αυτούς σημαίνει επιπλέον κέρδος. Επιπλέον, η συντριπτική πλειοψηφία των μηχανικών συμφωνεί ότι η αλλαγή λαδιού κάθε 10.000-15.000 χλμ αντί των συνιστώμενων 20.000-30.000 χλμ είναι ευεργετική για τον κινητήρα και μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή σοβαρότερων προβλημάτων στο μέλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ