Το κόλπο με το κέρμα που θα σου γλιτώσει λεφτά στο βενζινάδικο

Νόμισμα ελαστικά

Ειδικά αν δεν βρίσκεστε κοντά σε βενζινάδικο, ένα απλό κέρμα μπορεί να σας βοηθήσει να πραγματοποιήσετε ελέγχους στο αυτοκίνητό σας και να σας γλιτώσει από περιττά έξοδα.

Λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι τιμές των καυσίμων βρίσκονται στα ύψη τους τελευταίους μήνες και αποτελούν ένα από τα κύρια θέματα που απασχολούν τους οδηγούς τόσο στην υπόλοιπη Ευρώπη όσο φυσικά και στην Ελλάδα.

Κάθε τρόπος εξοικονόμησης καυσίμου είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενος αυτό τον καιρό, ειδικά για τους οδηγούς που κινούνται καθημερινά με το αυτοκίνητο τους μέσα ή έξω από την πόλη.

Ένας από αυτούς τους τρόπους που μπορεί να μας βοηθήσει να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου και να γλιτώσουμε χρήματα είναι οι σωστές πιέσεις στα ελαστικά μας. Τις πιέσεις μπορούμε να τις ελέγξουμε «στο περίπου» ακόμη και αν δεν έχουμε στη διάθεσή μας τον σωστό εξοπλισμό, στην περίπτωση που δεν έχουμε στην κατοχή μας ένα μανόμετρο ή βρισκόμαστε μακριά από βενζινάδικο χρησιμοποιώντας ένα κέρμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να ελέγξουμε τα ελαστικά μας με ένα κέρμα θα πρέπει να έχουμε επιλέξει το κέρμα θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε και να έχουμε πραγματοποιήσει με αυτό μια «μέτρηση» με τα ελαστικά μας ολοκαίνουργια και με τις σωστές πιέσεις, για να έχουμε μια μέτρηση αναφοράς.

Με το κέρμα μπορείτε να τσεκάρετε οπτικά την πίεση των ελαστικών σας τοποθετώντας το στο κέντρο του ελαστικού, στην κορυφή του. Στην πρώτη μέτρηση αναφοράς που θα κάνετε, έχοντας τοποθετήσει το κέρμα στο κέντρο το κοιτάζετε από το πλάι.

Για να σιγουρευτείτε ότι το κάνετε σωστά βεβαιωθείτε ότι κοιτάζοντας από το πλάι δεν βλέπετε το πέλμα του ελαστικού (την χάραξή του), αλλά μόνο το κέρμα. Έπειτα σημειώνετε είτε νοητά, είτε με κάποιο σημάδι πάνω στο κέρμα το σημείο όπου τελειώνει το πέλμα και αρχίζετε να βλέπετε το νόμισμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό το σημάδι πάνω στο κέρμα μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε με τον εξής τρόπο όταν θελήσετε να ελέγξετε στο μέλλον την πίεση στα ελαστικά σας και δεν έχετε άλλο τρόπο να το κάνετε: τοποθετείτε το κέρμα ξανά στο κέντρο, στην κορυφή του ελαστικού. Αν βλέπετε μέρος του κέρματος κάτω από το σημάδι και τα ελαστικά σας είναι σχετικά καινούργια, τότε αυτό σημαίνει ότι έχουν περισσότερο αέρα και υψηλότερη πίεση από όσο θα έπρεπε. Αν δεν βλέπετε το σημάδι τότε τα ελαστικά έχουν χαμηλότερη πίεση από το ιδανικό.

ελαστικά

Με χαμηλότερη πίεση στα ελαστικά σας από εκείνη που συνιστά ο κατασκευαστής αυξάνονται οι τριβές, η φθορά του ελαστικού και κατά συνέπεια και η κατανάλωση καυσίμου.

Με υψηλότερη πίεση, η κατανάλωση μπορεί να μειωθεί ελαφρώς αρχικά -όσο το ελαστικό είναι καινούργιο- αφού το ελαστικό «μπαλονάρει» στο κέντρο του μεγαλώνοντας ελαφρώς τη διάμετρο του τροχού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο ένα ελαστικό που «γράφει» διαρκώς χιλιόμετρα με υψηλότερες από το ιδανικό πιέσεις φθείρεται ταχύτερα και ανομοιόμορφα στο κέντρο του και δεν αποδίδει σωστά. Παράλληλα πως και στην περίπτωση της χαμηλότερης πίεσης η διάρκεια ζωής του μειώνεται σημαντικά.

Με το ίδιο νόμισμα μπορείτε επίσης να ελέγξετε και το πάχος του πέλματος του ελαστικού -όσο αυτό παλιώνει- για να βεβαιωθείτε ότι βρίσκεται στα επιτρεπτά από το νόμο επίπεδα και να γνωρίζετε πότε πλησιάζει η στιγμή της αντικατάστασής του.

Να σημειωθεί τέλος ότι τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας χάνουν την πίεσή τους με την πάροδο του χρόνου, κάτι που είναι απόλυτα φυσιολογικό, λόγω, μεταξύ άλλων, της αυξομείωσης στη θερμοκρασία του περιβάλλοντος.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες απώλεια ενός με δύο psi το μήνα -ακόμη και ελαφρώς μεγαλύτερη- θεωρείται φυσιολογική και αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει να ελέγχουμε τα ελαστικά μας τουλάχιστον μια φορά κάθε δύο εβδομάδες και πάντα πριν ξεκινήσουμε για μια μεγάλη διαδρομή.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ