Μεταχειρισμένο αυτοκίνητο - Πόσα χιλιόμετρα πρέπει να έχει

Απάτη χιλιόμετρα

Ανάμεσα στα δεδομένα που πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη του ένας αγοραστής μεταχειρισμένου είναι φυσικά και τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει το μοντέλο που τον ενδιαφέρει.

Το πρώτο πράγμα που έχει στο μυαλό του ένας οδηγός που κινείται για αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι δίχως αμφιβολία τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Ένα κριτήριο που παίζει καταλυτικό ρόλο, ειδικά στο «πρώτο μέρος» της αναζήτησης όπου δεκάδες σχετικές αγγελίες περνούν μπροστά από τα μάτια του ενδιαφερόμενο

Τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει ένα αυτοκίνητο παίζουν σίγουρα τον ρόλο τους στην τελική επιλογή και στο ερώτημα «πόσα πρέπει να έχει ένα μεταχειρισμένο» η πιο σαφής απάντηση που μπορεί να δοθεί είναι η… «εξαρτάται».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με έρευνες ο ευρωπαϊκός μέσος όρος στα χιλιόμετρα που διανύει ένα αυτοκίνητο κάθε χρόνο βρίσκεται στα 12.000 χλμ., ενώ στην Ελλάδα αυτός ο μέσος όρος υπολογίζεται στα 15.000 χλμ.

Γνωρίζοντας το παραπάνω, ένα «ελληνικό» μεταχειρισμένο αυτοκίνητο 5ετίας είναι φυσιολογικό να έχει στο οδόμετρό του 70.000 με 75.000 χιλιόμετρα, ενώ για ένα μεταχειρισμένο εισαγωγής τα 60.000-65.000 χιλιόμετρα θεωρούνται επίσης φυσιολογικά.

Τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει ένα μεταχειρισμένο εξαρτώνται φυσικά και από την κατηγορία στην οποία ανήκει, η οποία υποδεικνύει σε γενικές γραμμές και τη χρήση του.

Για παράδειγμα σε ένα μεσαίο SUV, ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί κυρίως για να ταξιδεύει και να καλύπτει με άνεση μεγάλες αποστάσεις, μια αύξηση της τάξης του 20% στα διανυθέντα χιλιόμετρα (84.000-90.000 χλμ.) θεωρείται επίσης φυσιολογική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη, για ένα αυτοκίνητο πόλης μια μείωση 15%-20% σε σχέση με τον χιλιομετρικό μέσο όρο θεωρείται επίσης φυσιολογική εφόσον το αυτοκίνητο έχει χρησιμοποιηθεί για τον σκοπό που κατασκευάστηκε -καθημερινή μετακίνηση στην πόλη.

Αυτό που θα πρέπει να έχουν πάντα υπόψη τους οι υποψήφιοι αγοραστές είναι ότι τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο κοντέρ ενός μεταχειρισμένου πρέπει να είναι λογικά για το διάστημα που έχει χρησιμοποιηθεί.

Μοντέλα που παρουσιάζονται ως «ευκαιρίες», δηλαδή με λίγα χιλιόμετρα σε σχέση με το χρονικό διάστημα που έχουν χρησιμοποιηθεί, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται πιο προσεκτικά, όχι όμως και να απορρίπτονται πριν από τον έλεγχο ως «ύποπτα» για γυρισμένα χιλιόμετρα.

Εκτός από τα διανυθέντα χιλιόμετρα ο ενδιαφερόμενος αγοραστής πρέπει να έχει στο νου του και κάποια ακόμη πολύ σημαντικά δεδομένα και στοιχεία τα οποία και πρέπει να διασταυρώσει προτού προχωρήσει σε οποιαδήποτε αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο σημαντικό τα χιλιόμετρα που μπορεί να έχει διανύσει ένα αυτοκίνητο είναι το σωστά συμπληρωμένο βιβλίο συντήρησης (σε επίσημο συνεργείο τουλάχιστον μέχρι τη λήξη της εγγύησης θα ήταν επιθυμητό), το οποίο και θα αποκαλύψει σε μεγάλο βαθμό τη φροντίδα που έχει δεχτεί το αυτοκίνητο από τον ιδιοκτήτη του και το κατά πόσο αυτή ήταν σωστή.

Το βιβλίο συντήρησης θα πρέπει να είναι συμπληρωμένο με τις σφραγίδες-υπογραφές του εκάστοτε συνεργείου ακόμη και αν ο ιδιοκτήτης του δεν επισκέπτεται επίσημο συνεργάτη της αντιπροσωπείας.

Το βιβλίο συντήρησης θα δείξει επίσης αν έχουν υπάρξει βλάβες, στα πόσα χιλιόμετρα και σε ποια μέρη του αυτοκινήτου παρουσιάστηκαν αυτές αλλά και τις ενέργειες που έγιναν για να διορθωθούν από την πλευρά του ιδιοκτήτη.

Η γενικότερη εικόνα ενός μεταχειρισμένου λέει επίσης πολλά για τη σωστή του φύλαξη και συντήρηση, ειδικά για τα μοντέλα που ξεπερνούν σε ηλικία τα 8-10 έτη.

Φυσικά δεν πρέπει να προχωρήσουμε σε καμία αγορά αν δεν έχουμε διασταυρώσει πρώτα τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο κοντέρ ενός αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας τον αριθμό του πλαισίου.

Παράλληλα, με τη βοήθεια μιας διάγνωσης μέσω της θύρας OBD που μπορεί να πραγματοποιηθεί σε όλα σχεδόν τα συνεργεία, μπορείτε να μάθετε την γενική κατάσταση του κινητήρα και τις ώρες λειτουργίας του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ